طرز-تهیه-20-مدل-فینگر-فود-و-مزه-برای-تولد

امروزه فینگر فود ها به دلیل راحتی در خوردن، تنوع و زیبایی ظاهری که دارند مورد استقبال گسترده‌ای قرارگرفته‌اند و اکثر افراد ترجیح می‌دهند که با انواع فینگر فود، از مهمانان خود پذیرایی کنند. فینگر فود ها مدل‌های گوناگونی دارند. در این مقاله علاوه بر معرفی انواع فینگر فود، طرز تهیه ۱۲ مدل فینگر فود برای تولد را هم به شما آموزش می‌دهیم تا به بهترین شکل ممکن بتوانید از مهمانانتان پذیرایی کنید.

اسپرینگ رول، فینگر فود ترد و پرطرفدار

اسپرینگ رول

اسپرینگ رول یک میان وعده خوشمزه است، خمیری بسیار نازک دارد و با سبزیجات، گوشت و رشته‌فرنگی پر می‌شود. هم می‌توانید به‌صورت سرخ‌شده از آن استفاده کنید و هم می‌توانید آن را بخارپز کنید تا نرم‌تر شود. اسپرینگ رول را می‌توان به‌صورت سرد یا گرم سرو کرد و اسپرینگ رول یک فینگر فود مناسب برای تولد بچه و هم‌چنین بزرگ‌سالان است. اسپرینگ رول سبزیجات و اسپرینگ رول مرغ از پرطرفدارترین مدل‌های این فینگر فود هستند اما شما می‌توانید از مواد دیگری مثل میگو، گوشت گاو مواد گیاهی و حتی توفو استفاده کنید که یک فینگر فود متفاوت و خوشمزه را تجربه کنید. طرز تهیه اسپرینگ رول.

کسادیا، فینگرفود ساده و دوست‌داشتنی مکزیکی

کسادیا

کسادیا یک فینگر فود و پیش‌غذای مکزیکی است که مانند بسیاری از غذاهای مکزیکی با نان ترتیلا و بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی مکزیک تهیه می‌شود و مانند بسیاری از غذاهای دیگر در طول زمان دچار تغییرات زیادی شده و امروزه این فینگر فود خوشمزه مکزیکی را با ترکیبات و محتویات گوناگونی درست می‌کنند. همچنین می‌توانید برای افرادی که گوشت دوست دارند مقداری گوشت به آن اضافه کنید. کودکان هم اغلب کسادیا را بسیار دوست دارند و یک فینگر فود برای تولد بچه‌ها است و شما می‌توانید تنها در عرض ۱۵ دقیقه آن را برایشان آماده کنید. طرز تهیه کسادیا.

سمبوسه، فینگر فود ارزان، معروف و همه‌پسند!

سمبوسه

این روزها سمبوسه از انواع فینگر فودهای معروف در بسیاری از نقاط دنیا است. این فینگر فود ساده و خوشمزه از غذاهای معروف در جنوب آسیا است که در دورۀ حکومت سلطنتی دهلی فراگیر شد. شاید بزرگ‌ترین راز محبوبیت و بقای آن در طول قرن‌ها، تنوع در گوناگونی پر کردن غذا به سلیقه‌های مختلف در سراسر جهان است. شما این فینگر فود تولدی را با هر محتویاتی که مهمانانتان دوست دارند می‌توانید آماده کنید. آموزش فینگر فود ترد و خوشمزه سمبوسه.

سالاد ماکارونی، سالادی پرطرفدار برای تولد بچه‌ها

سالاد ماکارونی

در کنار انواع فینگرفود برای تولد، سالاد ماکارونی جایگاه خاصی دارد. شما می‌توانید برحسب ذائقه و تمایل شخصی از بسیاری از مواد غذایی در تهیه سالاد ماکارونی بهره ببرید. مثلاً سس مایونز یکی از ملزومات اساسی این سالاد است، شما می‌توانید سسی را که با ذائقه خود و خانواده‌تان سازگار است به‌دلخواه استفاده کنید. سالاد ماکارونی را می‌توانید در جام‌های یک‌نفره بریزید تا متناسب با تم تولد و مهمانی نوبت و سرو آن در کنار انواع فینگر فود ها شیک‌تر و راحت‌تر شود. طرز تهیه سالاد ماکارونی.

بال مرغ، فینگر فود ساده و بین‌المللی

بال مرغ و کتف مرغ از فینگر فود های پرطرفدار در سراسر دنیا هستند که همه افراد از خوردن آن‌ها در کنار انواع سس‌ها لذت می‌برند. قطعاً مهمان‌های شما هم با دیدن انواع بال مرغ و کتف مرغ روی پذیرایی شما به وجد خواهند آمد و یکی از بهترین انواع فینگر فود برای تولد و مهمانی است. طرز تهیه بال مرغ مکزیکی.

سالاد سیب‌زمینی، سفر طولانی از آلمان تا آمریکا

سالاد سیب زمینی

سالاد سیب‌زمینی در طول تاریخ تغییرات بسیاری را به خود دیده است و امروزه یکی از سالادهای پرمصرف و محبوب در میان مردم است. در کنار انواع سالاد مناسب برای تولد، سالاد سیب‌زمینی گزینه متفاوت و جذابی می‌تواند باشد که خیلی سریع و راحت آماده می‌شود و روی میز مزه و به‌عنوان فینگر فود سرد می‌توانید آن را سرو کنید. آموزش فینگر فود سرد، سالاد سیب‌زمینی.

کاناپه (راتا)، فینگر فود سرد و متفاوت!

کاناپه (راتا)

برخی از انواع فینگر فود مزه معرکه‌ای دارند. کاناپه قطعاً یکی از آن‌هاست. کاناپه یک کلمه فرانسوی است که ریشه یونانی آن کنپوئین به معنای نیمکتی است که با توری پوشانده شده است. امروزه خیلی از ما انواع کاناپه را بانام راتا می‌شناسیم. نانی را که برای کاناپه استفاده می‌کنیم نوعی نان سفید فرانسوی یا کراکر است. بر روی این نان انواع مختلفی از پنیر و سبزی‌ها و سوسیس و مرغ خردشده، پودر میوه، ماهی، غذاهای دریایی، زیتون، خاویار، قارچ و سیب‌زمینی قرار می‌دهند. این نان به اشکال هندسی متنوعی از مربع و مستطیل، ستاره و مثلث، نواری یا حلقه‌ای بریده و سرو می‌شود. آموزش انواع راتا و فینگر فود سرد.

دلمه برگ مو، فینگر فود بی‌رقیب ایرانی

دلمه برگ مو

برای برنامه‌ریزی فینگرفود تولد باید انواع فینگر فود ایرانی را نیز در نظر گرفت و دلمه فینگر فودی است که نباید از آن غافل شد. امروزه محبوب‌ترین دلمه‌ها در ایران، در برگه‌ای انگور تازه و مزه دار شده در آب‌شور تهیه می‌شود. بااین‌حال، دستور پخت دلمه این فینگر فود خوشمزه منطقه به منطقه و حتی از خانواده‌ای به خانواده دیگر متفاوت است. کلم پرشده و دلمه برگ انگور یا برگ مو تنها دلمه‌ای است که می‌تواند به‌صورت گرم یا سرد سرو شود و شما می‌توانید آن را به‌عنوان فینگر فود سرد روی میز مزه برای پذیرایی قرار دهید. آموزش دلمه برگ مو، مرحله‌به‌مرحله.

سالاد الویه، عضو جدانشدنی میز مزه تولد

سالاد الویه

همیشه برای هر مهمانی و جشنی سالاد الویه یکی از بهترین انتخاب‌هاست. یادمان هست که سالاد الویه پایه ثابت تولدهای کودکی ‌ما بود. سریع درست می‌شد، مواد ساده‌ای داشت و کودکان عاشقش می‌شدند. نگاهی به لیست انواع سالاد برای تولد و مهمانی که بیندازی هیچ‌کدام به‌اندازه سالاد الویه محبوب و رایج نیست. سالاد الویه عضو ثابت میز مزه و یک فینگر فود سرد و پرطرفدار است که می‌توانید به شکل‌های گوناگون آن را پذیرایی کنید. جام تک‌نفره سالاد الویه، مینی ساندویچ الویه و راتا الویه ازجمله فینگر فود های لوکس با این سالاد خوشمزه هستند. طرز تهیه سالاد الویه.

حمص، محبوب‌ترین مزه لبنانی

حمص

برای برنامه‌ریزی جشن تولد نباید از انواع مزه و فینگرفود لبنانی غافل شد. طعم دل‌انگیز این فینگر فود های ساده، رنگ و بویی خاص به میز مزه شما می‌بخشد و در کنار مزه خاص آن‌ها از خواصشان هم می‌توانید بهره ببرید. حمص غذایی دورگه و چندملیتی است که از زمان‌های باستان به سوپرمارکت‌های امروزی سفرکرده و چندان مهم نیست که از کجا آمده، بلکه همه این مزه را دوست دارند و حتی در جوامع غربی نیز نفوذ کرده و جای خود را بر سفره بسیاری گشوده است.

‌حمص همه‌گیر است و افراد با محدودیت‌های غذایی نیز می‌توانند آن را مصرف کنند، افرادی حتی با رژیم غذایی فاقد گلوتن، فاقد آجیل‌ها و فاقد مواد لبنی نیز از این مزه بی‌نصیب نیستند. برای میز مزه خود حتماً جای خاصی برای حمص در نظر داشته باشید. طرز تهیه حمص.

تاکو، فینگر فود خاص از آمریکای لاتین

تاکو

تاکو یک فینگر فود مکزیکی است که پیرامون پیشینه آن باورهای متعددی وجود دارد. نقش “taqueria” یا همان تاکو فروشی‌ها در تاریخچه این خوراکی بسیار پررنگ است. این مغازه‌ها برای سال‌های زیادی متعلق به طبقه کارگر بودند. چنانچه زنان مهاجر برای امرارمعاش، تاکو را به شهر مکزیکوسیتی می‌آوردند و می‌فروختند و این امر به حدی متداول بود که این شهر را به مرکز تاکوهای متنوع مشهور کرده بود. تاکو یک فینگر فود ساده است که به دلیل تنوع مزه، قطعاً یکی از انواع فینگر فود تولد، دورهمی های خانوادگی یا پارتی‌های دوستانه باشد و شاید همین موضوع، یکی از علل جهانی‌شدنش باشد. طرز تهیه تاکو.

سوشی، فینگر فود لوکس و خاص

سوشی

سوشی یکی از معروف‌ترین انواع فینگر فود ژاپنی است که همواره در مواقع خاص و جشن‌ها سر میز غذای آن‌ها قرار دارد؛ اما این محبوبیت محدود به ژاپن نمی‌شود. تمام دنیا آن‌ها می‌شناسند و با توجه به عادات غذایی هر منطقه جغرافیایی تغییراتی در آن به وجود آمده؛ که نتیجه آن شده که امروز با انواع مختلف سوشی روبرو هستیم که اکثر سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

برای اینکه میز مزه متفاوتی برای پذیرایی داشته باشید حتماً سوشی را به‌عنوان یک فینگر فود لوکس در برنامه پذیرایی خود قرار دهید. انواع سوشی را می‌توانید به‌عنوان فینگر فود سرد در کنار اسپرینگ رول سبزیجات و مرغ سرو کنید تا میز مزه متنوع و با حال و هوای آسیای شرقی برای مهمانان خود فراهم کنید. طرز تهیه سوشی.

بابا غنوج، مزه ای گیاهی و سالم

بابا غنوج

بابا غنوج یا باباگانوش نام یک مزه لبنانی است. بابا غنوج به‌عنوان یک غذای خاورمیانه‌ای و عربی ابتدا در دوران اسلام ابداع شد؛ خوراکی که اقشار میانه و یا فقیر با آن انس و الفت بیش‌تری داشتند. بابا غنوج مزه‌ای کاملاً سالم، گیاهی و بدون گلوتن است که به‌عنوان مزه اگر آن‌ را با نان پیتا و کراکر به همراه چیپس روی میز مزه قرار دهید ، دهان مهمانان را آب می‌اندازد. طرز تهیه بابا غنوج.

کشکه، مزه‌ای ساده با طعمی خاص

کشکه

کشکه (kishke) مخلوطی است از بلغور، گندم نیم کوب و ماست چکیده (ماست لبنه عربی) که به‌خوبی باهم ترکیب‌شده است. یک مزه سرد و خوشمزه در کنار انواع نان، چیپس و کراکر در کنار سایر انواع فینگر فود ها می‌توانید روی میز مزه خود قرار دهید. طرز تهیه کشکه.

سالاد پاستا، یک ترکیب تر و تازه و یکنواخت

سالاد پاستا

سالاد پاستا با سبزی‌ها، پر از عطر، طعم و رنگ است. این سالاد یک ترکیب تروتازه و یکنواخت است که به‌عنوان یک فینگر فود سرد می‌توانید روی آن حساب کنید. علاوه بر طعم دل‌انگیزی که دارد بسیار سیرکننده هم هست و در کنار انواع فینگر فود های گرم می‌توانید آن را به‌صورت اردور سرو کنید. طرز تهیه سالاد پاستا.

مطبل، سس یا مزه عربی؟!

مطبل

مطبل (متبل) و حمص جزو سس‌های عربی محسوب می‌شوند که در کنار انواع فینگر فود و غذاهای گوشتی سرو می‌شوند. امروزه محبوبیت این سس‌ها به‌قدری است که آن‌ها را به‌عنوان مزه با نان هم مصرف می‌کنند. ماده اصلی مطبل بادمجان است. مطبل نسخه‌ای است جدید از بابا غنوج، غذایی همه‌گیر، سالم و لذیذ با طرز تهیه‌ای بسیار آسان.

محمره، مزه ای بی رقیب با ترکیب فلفل و گردو

محمره

در بین مزه های عربی شاید با محمره آشنایی کمتری داشته باشید. مزه‌ای که بی‌بروبرگرد تجربه‌ای ویژه از طعم را برایتان به همراه دارد و به خاطر رنگ نارنجی که دارد، جلوه‌ای خاص به میز مزه شما می‌بخشد.

قطعاً سرو آن در سینی فینگر فود سرد ایده جالبی خواهد بود. طرز تهیه محمره.

سالاد نودل، سالادی آسان، سریع و متفاوت!

سالاد نودل

نودل مانند اسپرینگ رول ریشه در چین دارد و به‌طورمعمول با خمیر گندم درست می‌شود. اولین بار کلمه نودل در یک لغتنامه چینی در قرن سوم میلادی هم‌زمان با دوران حکومت ساسانیان در ایران به‌کاربرده شده است  و هزار سال بعد نیز وارد ایران شد.

سالاد نودل به خاطر مواد تشکیل‌دهنده و سس خاصی که دارد، شامل طیف رنگی گسترده‌ای است که به میز غذایتان جلوه می‌بخشد و سالادی متفاوت برای پذیرایی در کنار انواع فینگر فود خواهد بود. طرز تهیه سالاد نودل.

بورانی اسفناج، مزه ایرانی با سبزی ایرانی!

بورانی اسفناج

اسفناج در ایران ریشه دارد و در بسیاری از نقاط دنیا ازجمله چین با عنوان “سبزی ایرانی” شناخته می‌شود.

یک مزه سرد و خوشمزه که در تمام طول سال می‌تواند جایگاهی روی میز مزه شما داشته باشد و در طول مهمانی در کنار انواع فینگر فود سرد تجربه خوشایندی از پذیرایی را برای مهمانانتان به ارمغان بیاورد. طرز تهیه بورانی اسفناج.

تبوله، ترکیب شگفت انگیز لبنانی

تبوله

تبوله سالادی است متفاوت و قدیمی که ریشه در منطقهٔ لبنان و سوریه “جنوب غربی آسیا”دارد. ترکیب شگفت‌انگیز این مزه برای پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها و نیز تقویت جسمانی همه گروه‌های سنی، به‌شدت پیشنهاد می‌شود. این مزه یک انتخاب عالی برای تولد بچه‌ها و همه مهمانی‌ها و دورهمی ها است. می‌توانید یک سینی مزه سرد با انواع مزه های لبنانی تهیه کنید و در کنار انواع فینگر فود سرد و گرم قرار دهید تا پذیرایی متنوع و خاص داشته باشید. طرز تهیه تبوله.

رول ژامبون، فینگر فود تولد رنگی و خوشمزه

 

یکی از پرطرفدارترین انواع فینگر فود، فینگر فود کالباس است که در مدل‌های مختلفی می‌توانید آماده کنید. رول ژامبون یک فینگر ساده و بی‌نظیر برای پذیرایی در مهمانی تولد است که از نان کرپ، کالباس و مایونز تشکیل شده است و روی میز مزه به خاطر رنگی بودنش جلوه خاصی دارد و از کوچک و بزرگ از آن استقبال خواهند کرد. طرز تهیه فینگر فود سرد رول ژامبون را می‌توانید اینجا ببینید یا با سفارش فینگر فود کالباس از مزبار از دردسرهای آماده سازی آن راحت شوید.

سیب زمینی سوخاری، فینگر فود گرد پرطرفدار!

اگر دنبال یک فینگر فود ساده و کم هزینه برای مهمانی تولد هستید، سیب زمینی سوخاری را فراموش نکنید. سیب زمینی سوخاری بسیار سالم و سبک است و ظاهر گرد و جمع و جورش، آن را به یک فینگر فود تولد پر طرفدار تبدیل کرده است. با سفارش فینگر فود سیب زمینی سوخاری و کدو سوخاری یک گزینه عالی برای پذیرایی از مهمانان گیاهخوارتان داشته باشید.

کوکتل میگو، دریایی لذیذ

نمی‌توان یک مهمانی خاص داشت و با کوکتل میگو پذیرایی نکرد. شاه میگو هایی که در خمیر بنیه غلطانده و در روغن سرخ شده‌اند و به زیبایی تمام همراه با سس تارتار در شات پذیرایی قرار گرفته‌اند تا مهمانان شما بتوانند یک تجربه لذت بخش از غذای دریایی را داشته باشند. کوکتل میگو در کنار انواع فینگر فود یک گزینه لوکس برای میز مزه محسوب می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید