مینی ساندویچ و یک دنیا طعم نوستالژیک

0
2671

ساندویچ‌های کوچک و خوشمزه‌ای را همراه با یک لیوان آبمیوه طبیعی تصور کنید. اگر این عصرانه شما باشد، احتمالا لحظه‌شماری خواهید کرد برای رسیدن عصر، دراز کشیدن روی کاناپه و تماشای تلویزیون و خوردن خوراکی‌های جذاب. خودتان را برای سفر به خاطره‌ها آماده کنید؛ سینی ساندویچ نوستالژی مزبار طعم بهشتی ساندویچ‌های دهه شصت را برایتان زنده می‌کند؛ بله همان نان‌ بولکی‌های ترد و خوشمزه‌ای که از تمام باگت‌های جهان هم دلپذیرتر بود.

چگونه یک عصرانه جذاب تدارک ببینیم؟

تا به حال اسم نان چاپاتا را شنیده‌اید؟ ممکن است بگویید خب مگر نان با نان فرق می‌کند؟ لابد چاپاتا هم یک نوع نان ساندویچی است مثل باگت و نان فرانسوی.

باید بگوییم؛ بله، قطعا فرق می‌کند! چاپاتا یک نوع نان خوشمزه ایتالیایی است که با بافت نرم و ترد خود طعم دلپذیرتری به ساندویچ‌ها می‌دهد. مثلا سینی چاپاتا و سالاد آیتم‌های جذابی دارد که همه با همین نان ایتالیایی خوشمزه تهیه شده‌اند. ساندویچ‌ چاپاتا کممبر پستو با چاشنی سس پستو و پنیر کممبر هم آنقدر جذاب است که حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

وقتی میزبانِ یک مهمانی عصرانه یا دورهمی می‌شویم، اولین دغدغه ذهنی ما، خوراکی‌هایی است که قرار است  با آنها از مهمان‌های خود پذیرایی کنیم. شکی نیست که دوست داریم پذیرایی ما شیک و جذاب باشد اما در عین حال بهتر است خوراکی‌هایی انتخاب شوند که تهیه آن ساده باشد و زمان زیادی نگیرد. اینجاست که پای مینی ساندویچ‌ها به میان می‌آید.

مینی ساندویچ‌هایی که نوعی فینگر فود هستند و از هیجان‌انگیزترین گزینه‌ها برای میز مزه شما.

چرا مینی ساندویچ؟

سرو این ساندویچ‌های کوچک بسیار ساده است. هر کسی می‌تواند مینی ساندویچ مورد علاقه خود را از روی میز شام یا مزه بردارد و به همراه یک لیوان آبمیوه، همانطور که مشغول گپ زدن است، آن را میل کند.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های مینی ساندویچ‌ها، تنوع آنهاست. سلیقه‌تان هر چه که باشد، مینی ساندویچ شما می‌تواند مطابق با آن تهیه شود. شما می‌توانید با استفاده از ژامبون و پنیر، خوشمزه‌ترین مینی ساندویچ‌ها را تهیه کنید.

تکه‌های مرغ تفت داده شده در روغن زیتون به همراه یک چاشنی خوشمزه هم چیزی از ساندویچ ژامبون کم ندارد.  اگر هم که گیاهخوار باشید یا علاقه‌ای به خوردن مرغ و گوشت نداشته باشید، از سبزیجات برای تهیه مینی ساندویچ‌های خود کمک بگیرید.

این ساندویچ‌ها هم می‌توانند به صورت سرد سرو شوند، هم به صورت گرم از فر آشپزخانه شما درآمده و مستقیم روی میز پذیرایی شما بروند.

دلایل انتخاب مینی‌ساندویچ برای میز مزه

دیگر گفتن ندارد که چه چیزهایی این مینی ساندویچ‌ها را بهترین گزینه برای پذیرایی‌ از دورهمی‌های شما می‌کند. آنها به اندازه کافی دلچسب و دوست‌داشتنی هستند اما دلایل زیادی برای انتخاب آنها وجود دارد:

  • تهیه آنها آسان است و به سادگی می‌توانید تدارک این غذاهای خوشمزه را ببینید.
  • برای دورهمی‌های دوستانه و کوچک بسیار عالی هستند اما می‌توانند حکم پیش غذا را هم روی میز شام شما داشته باشند.
  • شما می‌توانید چند ساعت قبل از مهمانی آنها را درست کنید و نگرانی بابت از شکل افتادن آنها نداشته باشید.
  • این مینی ساندویچ‌ها، لقمه های دلچسبی هستند و بهترین ایده برای یک میان‌وعده‌ جذاب، مخصوصا وقتی صحبت‌هایتان با مهمان‌ها حسابی گل انداخته باشد!
  • فرقی نمی‌کند تعداد مهمان‌ها چند نفر است و سلیقه‌شان چیست؛ غذا حتما به همه خواهد رسید و احتمالا تمامی‌شان دوست خواهند داشت.
  • می‌توانند به صورت گرم یا در دمای اتاق سرو شوند.

و اما مهم‌تر از همه، یک خبر خوب! اگر زمان کافی برای تهیه این خوراکی‌های خوشمزه ندارید، مزبار در کنار شماست تا با انواع مینی ساندویچ، رنگ و طعمی خاص و متفاوت به میز پذیرایی شما بدهد.

آیا مینی ساندویچ‌ها اسنک‌های سالمی هستند؟

ساندویچ فقط یک وعده غذایی برای ناهار یا شام نیست، شما می‌توانید آن را به عنوان یک اسنک‌ برای عصرانه در نظر بگیرید. اگر کودکی خردسال داشته باشید هم کار برای شما آسان است؛ به راحتی می‌توانید این خوراکی‌های خوشمزه را به آنها بدهید؛ اسنک‌هایی که هم سالم هستند هم بسیار خوشمزه که حتما فرزندان شما عاشقش خواهند بود.

وقتی می‌گوییم خوراکی‌های سالم، به این معناست که حتی متخصصان تغذیه هم با خوردن آنها موافق هستند. مثلا وسلی دلبریج Wesley Delbridge؛ متخصص تغذیه و سخنگوی ملی آکادمی تغذیه و رژیم‌شناسی، معتقد است ساندویچ‌های کوچک می‌توانند راهی مناسب برای معرفی سبزیجات جدید و غلات به کودکان باشند.

بچه‌ها از هر خوراکی جدیدی استقبال می‌کنند، حتی اگر متریال آن تکراری باشد و شما به نوع دیگری از آن استفاده کرده باشید می‌تواند آنها را هیجان‌زده کند.

استفاده مجدد از غذاها؟!

شاید باورکردنی نباشد، اما اگر قصد داشته باشید مینی ساندویچ‌ها را خودتان در خانه تهیه کنید، می‌تواند راه مناسبی برای استفاده مجدد از غذاهای داخل یخچال باشد. مثلا تکه‌های مرغ باقی‌مانده از ناهار ظهر یا کاهو، هویچ و ذرتی که مربوط به سالاد دست‌نخورده کنار غذایتان است، می‌توانند در مینی ساندویچ‌های شما استفاده شوند.

نان تست و نان بولکی هم می‌تواند به جذابیت مینی ساندویچ‌های شما اضافه کند؛ مخصوصا اگر از تکه‌های پنیر چدار یا گودا استفاده کنید.

یکی دیگر از زیبایی‌های ساندویچ‌های کوچک یا همان مینی ساندویچ این است که می‌توانند برای همه در هر سنی که هستند، جذاب و سرگرم‌کننده باشند. مگر می‌شود وقتی چند ساعتی از ظهر گذشته و شما هوس یک خوراکی خوشمزه را کرده‌اید به یک مینی ساندویچ لذیذ نه بگویید؟!

پس پیشنهاد می‌کنیم این بار به فکر یک عصرانه دلپذیر، جذاب و خوشمزه باشید؛ عصرانه‌ای که برای تهیه‌اش لازم نیست خودتان را زیاد به زحمت بیاندازید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید