غذای فینگر فود برای تولد

فینگر فود مناسب تولد یک ایده عالی برای پذیرایی در جشن تولد است، چه یک جشن تولد کودکانه و چه جشن تولد بزرگسالان؛ چرا که غذای فینگر فود هم ظاهر وسوسه‌انگیزی دارد و هم طعم و مزه‌ای خاطره‌انگیز. به علاوه پذیرایی را برای میزبان آسان بی‌دغدغه می‌کند و باعث می‌شود به همه بیشتر خوش بگذرد.

غذای فینگر فود، سبک و خوشمزه است و از این جهت برای همه گروه‌های سنی که معمولاً در جشن تولد حضور دارند، مناسب است. میز فینگر فود تولد یا سینی فینگر فود، سبک‌های جدیدی هستند که کار میزبان و مهمان را راحت کرده تا به همه خوش بگذرد. در این میان خرید فینگر فود برای تولد را می‌تواید از فروشگاه‌های معتبر و آنلاین انجام دهید تا خاطرتان از همه چیز آسوده باشد. مزبار در کنار شماست خرید تا نگرانی‌ها و دغدغه‌های میزبان را برای پخت و پز و تهیه خوراکی‌ها و البته کیفیت و سلامت آنها کم می‌کند و شما می‌توانید یک مزه بار کامل ترتیب دهید.

انواع فینگر فود برای تولد

خرید فینگر فود دیگر خیلی سخت نیست و اگر باشد به خاطر انتخاب آن از میان مدل‌های مختلف فینگر فود تولد است. سفارش فینگر فود برای تولد را می‌خواهیم با معرفی ۱۵ مدل فینگر فود مزبار آسان کنیم. این فینگر فودها نیز از بین غذاهای ملل مختلف انتخاب شده‌اند؛ ایرانی، مکزیکی، لبنانی، آمریکایی، ایتالیایی، روسی، یونانی، ژاپنی و چینی.

فینگر-فود-تولد-فیله-سوخاری

۱‌. فیله مرغ سوخاری

مرغ سوخاری یا مرغ کنتاکی متولد نیمه قرن بیستم در ایالت کنتاکی آمریکاست اما اکنون یک غذای محبوب بین‌المللی شده است. مدل فیله مرغ سوخاری به دلیل تردی و طعم و رنگ خاصش خیلی خوشمزه و دلچسب است و به دلیل وجود مرغ، یک فینگر فود مغذی و مقوی خواهد بود.

اسپرینگ-رول-چیست

۲. اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات

اسپرینگ رول یک غذای چینی است که برای جشن‌های بهاری تهیه می‌شده است. فینگر فود اسپرینگ رول هم خوشمزه و هم پر خاصیت است؛ چون مخلوطی از مواد با ارزش غذایی متفاوت را درون خمیری نازک می‌پیچانند. دو مدل اسپرینگ رول سبزیجات و اسپرینگ رول مرغ در ایران محبوب است و برای انواع مهمانی‌ها و دورهمی‌‌ها سفارش می‌دهند و شما هم آن را برای میز تولد از دست ندهید.

سالاد-ماکارونی

۳. سالاد ماکارونی

ماکارونی خوراکی سنتی و قدیمی ایتالیایی‌هاست. از خانواده پاستا، سالاد ماکارونی یکی از غذاهای سبک و مقوی مشهور جهانی است و حتی در اوایل قرن بیستم جزو غذاهای محبوب آمریکایی‌ها بوده و تا حالا هم هست. سالاد ماکارونی تنوع زیادی دارد؛ چون ترکیبی از ماکارونی و انواعی از سبزیجات، صیفی‌جات، گوشت پرندگان و آبزیان یا فراوردهای پروتئینی است. همین تنوع مواد اولیه به این میان‌وعده ایتالیایی هم خاصیت فراوان و هم طعم و رنگ و ظاهر جذابی داده است تا در جشن تولد، کوچک و بزرگ از آن لذت ببرند.

۴. سالاد سیب‌زمینی

سالاد سیب‌ زمینی تنوع زیادی دارد و هر کدام در یک نقطه از جهان به دنیا آمده است؛ مثل آلمان، ایتالیا و لهستان. سالاد سیب‌زمینی یونانی مدلی از انواع این سالاد است که علاوه بر سیب‌زمینی، از پیازچه، خیارشور، شوید، پنیر و سس ماست تشکیل شده است. سالاد سیب‌زمینی مزبار به سبک یونانی را حتماً تجربه کنید و یکی از گزینه‌های روی میز فینگر فود تولد قرار دهید.

راتا مرغ

۵. کاناپه (راتا)

کاناپه نوعی غذا یا شیرینی لقمه‌ای است که پایه آن یک تکه نان است و غالباً برای جشن‌ها و مهمانی‌ها تهیه می‌شود. کاناپه به راتا هم معروف است و انواع مختلفی دارد که همگی برای فینگر فود جشن تولد مناسب هستند؛ مانند کاناپه بوقلمون، کاناپه مرغ و بوقلمون، کاناپه‌های مرغ با طعم‌های خاص به نام‌های کاناپه باربیکیو، کاناپه چینی، کاناپه تریاکی، کاناپه ملانزانا، کاناپه مارینارا و کاناپه پستو.

۶. سالاد الویه مرغ

اصالت سالاد الویه مرغ به روس‌ها برمی‌گردد اما در ایران با تغییراتی مطابق طبع ایرانیان شده و مصرف آن به شکل غذا یا پیش‌غذا خیلی متداول گشته است. فینگر فود الویه سه ماده مغذی و مقوی مرغ، تخم‌مرغ و سیب‌زمینی را با نخود فرنگی، هویج، خیارشور و سس مایونز دارد و آن را در عین سبکی و خوشمزگی خیلی پرفایده کرده است.

سالاد الویه مرغ را بچه‌ها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها خیلی دوست دارند و راحت‌تر می‌خورند و از گذشته تا به امروز پای ثابت پذیرایی در جشن تولد بوده است.

خرید-تاکو

۷‌. تاکو و نان ترتیلا

تاکو، فینگر فود مکزیکی، طعم خاص و تند آن در ایران پرطرفدار است و با آن می‌توانید به جشن تولد خود حال و هوای مکزیکی دهید. در فینگر فود تاکو، گوشت چرخ‌کرده، فلفل دلمه، سالسا، کاهو، خامه ترش، ادویه و چیلی، داخل نان مشهور مکزیکی‌ها یعنی نان تُرتیلا به حالت ساندویچی قرار می‌گیرد که به میز پذیرایی تولد شما زیبایی و جذابیت می‌دهد.

غذای-سوشی

۸. سوشی ژاپنی

فینگر فود سوشی سابقه‌اش به حوالی رودخانه مِکونگ منطقه شرق آسیا برمی‌گردد اما شکل امروزی آن در دهه اول قرن نوزده میلادی در ژاپن درست شده است. در سوشی ژاپنی تکه‌های ماهی خام، داخل برنج ژاپنی و سرکه‌زده خوابانده می‌شد تا ماهی بر اثر تخمیر، طعم و مزه خاصی بگیرد و خورده شود و برنج هم دور ریخته شود! امروزه ماهیت سوشی تغییر کرده و برنج به اندازه ماهی مهم است و مصرف می‌شود. اکنون مدل‌های مختلف سوشی در جهان ابداع و تهیه می‌شود که گاهی سبزیجات هم دارد؛ مانند سوشی سبزیجات. غذای دریایی سوشی در مدل‌های مختلف ژاپنی و چینی و آمریکایی را از مزبار تهیه کنید و میز فینگر فود تولد را دریایی و رؤیایی کنید.

۹. مینی پیتزا

مینی پیتزا خیلی کوچک‌تر از پیتزا یک‌نفره است و به آن پیتزا فینگر فودی یا انگشتی هم می‌گویند. به همین دلیل در پکیچ و مجموعه‌های عددی آماده می‌شود و به فروش می‌رسد. مینی پیتزا مانند خود پیتزا هم خوشمزه و شیک است و هم تنوع زیادی دارد. لقمه‌ای بودن و تنوع مینی پیتزا این فینگر فود را یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین فینگر فود تولد کرده است. پیتزا توضیح نمی‌خواهد، خوشمزه و خواستنی است، چه لارج، چه مدیوم و چه مینی!

خرید-سالاد-سزار

۱۰. سالاد سزار

سالاد سزار یک سالاد سبز ایتالیایی است؛ سبزی آن به کاهو برمی‌گردد که ماده اصلی آن است. اسمش هم به سزار کاردینی برمی‌گردد که یک روز وقتی مواد غذایی کم آورد با آنچه داشت این سالاد را ابداع کرد. این سالاد به همه جهان رفت و در ایران هم از آن استقبال خوبی شد. سالاد سزار با ترکیبات اصلی کاهو، فیله مرغ گریل شده، کروتان (تکه‌های نان تست) و سس سزار، به میز فینگر فود تولد طراوت و تازگی می‌بخشد. کروتان به این سالاد حالت کرانچی می‌دهد و فیله مرغ گریلی طعم جوجه!

بورانی-اسفناج

۱۱. بورانی اسفناج

اگر دلتان مزه ایرانی می‌خواهد بورانی اسفناج را برای جشن تولد انتخاب کنید. این غذا ترکیبی از دو ماده ارزشمند اسفناج و ماست است و وقتی پیاز و گردوی سرخ شده به آن اضافه می‌شود خاصیت و مزه آن دو چندان می‌گردد. گردو سردی ماست را کم می‌کند و اسفناج هم سرشار از آهن و ویتامین است. بورانی اسفناج برای افرادی که رژیم گیاه‌خواری دارند ‌و مهمان جشن شما هستند بهترین گزینه است.

مزه ایرانی بورانی اسفناج مزبار ارزش و تنوع غذایی خوراکی‌های پارتی تولد را بیشتر می‌کند.

سالاد-تبوله

۱۲. سالاد تبوله

سالادها همگی غذاهای سبک و پرفایده‌ای هستند و اگر می‌خواهید با سالاد متفاوتی مهمان‌های جشن تولد را غافلگیر کنید سالاد تبوله را انتخاب کنید. تبوله یک سالاد لبنانی و سوری است و سالاد گیاهی هم محسوب می‌شود و برای علاقه‌مندان گیاه‌خواری و رژیم مدیترانه‌ای مناسب است. مواد اصلی سالاد تبوله لبنانی، بلغور و سبزیجاتی مانند جعفری و نعناست که با خیار، گوجه، روغن زیتون، آبلیمو، نمک و فلفل، طعم و مزه و خاصیت می‌گیرد.

سالاد تبوله را برای مهمانی تولد انتخاب کنید تا به هضم تنقلات بخصوص در بچه‌ها کمک کند.

خرید-میرزا-قاسمی

۱۳. میرزا قاسمی

میرزا قاسم خان قاجار وقتی در سال ۱۲۳۹ شمسی حاکم گیلان بود این غذای خودش را ابداع کرد و بعد زمانی هم که حاکم شیراز شد به آنجا هم برد. میرزاقاسمی سندش به نام گیلان خورده است اما کم‌کم این غذا شهرت جهانی هم پیدا کرد. میرزا قاسم قصه ما این غذا را بدون تخم‌مرغ درست کرد اما حالا میرزا قاسمی ترکیبی از بادمجان، تخم‌مرغ، سیر و گوجه فرنگی است‌.

فینگر فود میرزا قاسمی علاوه بر طعم خاصش که طرفداران زیادی دارد، فینگر فود اقتصادی هم شناخته می‌شود. با این غذا، به پذیرایی مراسم خود طعم و مزه محلی و شمالی دهید.

فینگر-فود-تولد-سیب-زمینی-سوخاری

۱۴‌. سیب‌زمینی سوخاری

سوخاری کردن باعث تردی و پفکی شدن خوراکی‌هایی مثل مرغ و سیب‌زمینی می‌شود که خوشمزگی آنها را فوق‌العاده می‌کند. سیب‌زمینی سرخ‌شده یا ته‌دیگی را نمی‌تواند ازش گذشت چه برسد به مدل سوخاری آن. سیب‌زمینی سوخاری را با پوره سیب‌زمینی درست می‌کنند.

فینگر فود سیب‌زمینی سوخاری مزبار با پوره سیب‌زمینی و ادویه خاص تهیه می‌شود و ظاهر تپلی و پفکی آن هم میز غذا را جذاب و زیبا می‌کند و هم کسی نیست که دوستش نداشته باشد!

خرید-دلمه-آماده

۱۵. دلمه برگ مو

دلمه برگ مو شباهتی به فینگر فودهای‌ رولی دارد اما با مزه ایرانی؛ هم لقمه‌ای و فینگری و هم رولی و گاهی استوانه‌ای شکل است. کلمه دلمه ریشه در زبان ترکی دارد و به معنای پر کردن و پیچاندن است. طرز تهیه دلمه با معنای اسمش همخوانی دارد؛ زیرا که ترکیبی از گوشت قرمز، حبوبات (لپه)، غلات (برنج)، سبزیجات معطر (ترخون و گشنیز) و شیره انگور به سبک مزبار درون برگ مو پیچانده می‌شود. ابن غذا به دلیل ارزش غذایی عالی که دارد به غیر کشورهای فارس و ترک زبان به کشورهای عربی مثل لبنان هم راه پیدا کرده است و در مزبار دلمه برگ مو لبنانی هم عرضه می‌شود.

فینگر فود دلمه برگ مو مزبار به میز غذای تولد، رنگ و بوی غذای سنتی و حال و هوای نوستالژی می‌دهد و البته همه حس خواهند کرد یک غذای مقوی و مغذی خورده‌اند!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید