سالاد الویه مجلسی

سالاد الویه از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین سالادهای جهان است. اگر به دنبال خرید سالاد الویه به صورت آنلاین هستید، مزبار بهترین گزینه برای شما خواهد بود و می‌توانید سالاد الویه مجلسی، الویه کیلویی، ساندویچ الویه مورد نظر خود را از آنجا سفارش دهید.

یکی از روزهای به یادماندنی و جذاب در زندگی هر فرد، روز تولد اوست. معمولا با نزدیک شدن به روز تولد عزیزانمان، دغدغه‌ی تدارک یک جشن به‌یادماندنی ذهنمان را درگیر می‌کند. تهیه تم تولد، کیک، پذیرایی برای تولد کوچک خانوادگی یا یک تولد بزرگ از اقدامات اولیه برای یک جشن تولد است.

در این میان مهم‌ترین جذابیت تولد یا هر دورهمی دیگری، میز مزه است و تدارک و تزیین میز پذیرایی نشان از ذوق و سلیقه‌ی شما دارد.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در نظر داشته باشید، لیست غذاها، سالادها، شیرینی‌ها و… است.

شاید به این فکر باشید که غذاهای ساده و بی دردسری تهیه کنید. با استفاده از غذای فینگر فودی برای جشن تولد، شما می‌توانید چند مدل غذای خوشمزه به میز پذیرایی خود اضافه کنید تا برای تمام سلیقه‌ها و ذائقه‌ها، انواع فینگر فود وجود داشته باشد.

وقتی به غذای جشن تولد فکر می‌کنید، طبعا اولین انتخابی که به ذهن شما می‌رسد غذاهای سرد است چرا که دیگر نیاز نیست نگران گرم کردن آنها باشید و می‌توانید با خیال راحت آنها را روی میز قرار دهید. دراین میان سالاد الویه به عنوان یکی از سالادهای هیجان انگیز و همراه همیشگی تولدهاست و ساندویچ الویه از بهترین غذاهایی است که می‌توانید با آن از مهمان‌هایتان در چنین جشنی، پذیرایی کنید.

انواع غذاهای فینگرفود سرد برای تولد مانند سالاد الویه مجلسی، سالاد ماکارونی، سالاد بیکن، کاناپه مرغ کرفس و… نیزمی‌توانند انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای برای جشن تولد یا دورهمی‌های شما باشند.

طرز تهیه سالاد الویه

تاریخچه سالاد الویه

سالاد الویه یک غذای سنتی است که در زمره غذاهای روسی قرار داشته و در بسیاری از کشورها از آن به عنوان سالاد روسی یاد می‌شود. این غذا درکشورهای اروپای شرقی و همچنین در جوامع روسیفون، به عنوان یکی از غذاهای اصلی روی میزهای زاکوسکی، در جشن‌های سال نو قرار می‌گیرد.

از آنجا که سالاد الویه، ازغذاهای محبوب و پر طرفدار در سراسر جهان به شمار می‌آید، طبیعتا دستو‌ر پخت‌های گوناگون و متنوعی نیز برای تهیه آن وجود دارد.

نسخه اصلی سالاد الویه در دهه ۱۸۶۰ توسط آشپزی با اصالت بلژیکی، به نام «لوسین الیویه» (Lucien Olivier) که سرآشپز آرمیتاژ؛ یکی از مشهورترین رستوران‌های مسکوبود، طبخ شد و به سرعت بین مشتری‌ها طرفدار پیدا کرد و در نهایت نیز به یکی از غذاهای اصلی این رستوران تبدیل شد.

جالب است بدانید که دستورپخت دقیق سالاد الویه یک راز بود، اما کم‌کم درز پیدا کرد که این سالاد، حاوی موادی چون زبان گوساله، خاویار ،کاهو، گوشت خرچنگ، ​​کبک و اردک دودی است، که البته با تغییر فصل، طرز تهیه و مواد تشکیل‌دهنده این غذا نیز تغییر می‌کرد.

سس اصلی سالاد الویه نیز نوعی سس مایونز بود که با سرکه انگور فرانسوی، خردل، زیتون تهیه می‌شد. ناگفته نماند که طرز تهیه دقیق این سس تا کنون محفوظ مانده است.

در آغاز قرن بیستم، یکی از آشپزهای الیویه، به نام « ایوان ایوانف» Ivan Ivanov))، سعی کرد به دستورتهیه این غذا دست پیدا کند.

یک روز که الیویه سرگرم درست کردن سس این سالاد بود، با او تماسی گرفته شد. ایوان ایوانف از این فرصت استفاده کرد، به آشپزخانه خصوصی او سرک کشید و توانست دستور تهیه سس این سالاد را پیدا کند. ایوانف پس از مدتی از آن جا استعفا داد و در رستوران دیگری به عنوان سرآشپز مشغول کار شد. او در این رستوران سالادی به نام « سالاد پایتخت» را درست کرد. سالاد پایتخت، شباهت‌هایی به سالاد الویه شباهت داشت، اما سس آن کیفیت پایین‌تری نسبت به سس سالاد الویه داشت و طعم آن به گونه‌ای بود که انگار چیزی کم دارد.

ایوانف پس از مدت‌ها، طرز تهیه سالاد پایتخت را به مجله‌ها فروخت و این موضوع، به شهرت جهانی سالاد الویه بسیار کمک کرد.

در سال ۱۹۰۵ رستوران آرمیتاژ تعطیل شد و خانواده الیویه از روسیه مهاجرت کردند و پس از آن بود که این سالاد به عنوان سالاد الویه مشهور شد.

در یکی از قدیمی‌ترین دستورپخت‌ها، گفته شده ک‌ این سالاد از نصف یک خروس سیاه، دو عدد سیب زمینی، خیار یا خیارشور، کاهو، دم خرچنگ، آب گوشت، زیتون و سس مایونز تهیه می‌شد اما به علت در دسترس نبودن تمامی این مواد در تمامی فصول، تهیه سالاد الویه به تدریج تغییر کرد.

الویه کیلویی

طرز تهیه سالاد الویه

سالاد الویه با طعم لذیذش، بسیار پرطرفدار است. این سالاد خوشمزه از ترکیب سیب‌زمینی، مرغ، کالباس، خیارشور، هویج، تخم مرغ و نخودفرنگی به همراه سس مایونز تهیه می‌شود.

در صورتی که دورهمی‌ یا جشنی در پیش دارید و زمانتان برای تهیه این غذا محدود است، با خرید الویه کیلویی  مزبار و یک سبد پر از نان باگت و نوشیدنی، می‌توانید میز پذیرایی کوچکی را آماده کرده و به عنوان عصرانه یا یک شام سبک، یک شب دلنشن را کنار دوستانتان سپری کنید.

در کنار خرید سالاد الویه می‌توانید با سفارش اسپرینگ رول سبزیجات، دلمه، محمره، مینی همبرگر، کاناپه بیکن، سوشی کالیفرنیا کنجدی یک پذیرایی متنوع و جذاب را تدارک ببینید.

با تماشای تصاویر میزهای پذیراییِ زیبا وهیجان‌انگیزِ دیگران، ممکن است شما هم وسوسه شوید. این جذابیت در واقع حاصل سلیقه میزبان است. اما نگران نباشید! با سفارش غذاهای رنگارنگ و فوق‌العاده از مزبار وهمچنین با وجود تزیینات منحصربه فرد این مجموعه، میز پذیرایی جشن شما هم جذاب خواهد شد.

با مراجعه به صفحه محصولات مزبار می‌توانید تنوع فینگرفودها، سالادها و… را مشاهده کرده و لیستی از سفارش‌های مورد علاقه‌ی خود را که شامل غذاهای خوشمزه است تهیه کنید و شبی به یادماندنی و پراز خاطره‌های شیرین برای خود و مهمان‌هایتان رقم بزنید.

مزبار بهترین غذاهای فینگرفود را با عالی‌ترین کیفیت و شیک‌ترین بسته بندی برای شما عزیزان تدارک دیده است. تنها کافی است پذیرایی جشن تولدها، مهمانی‌ها و مراسم‌ خود را به مزبار بسپارید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید