ته چین قالبی: غذای فینگر فود تولد

0
5886
ته چین فینگر فود

ته‌ چین یکی از غذاهای مجلسی ایرانی است که طرفداران زیادی دارد و انتخاب بسیار خوبی به عنوان غذای فینگر فود تولد است. سفارش ته چین مرغ همراه سینی‌های میکس ته‌ چین مزبار در قالب فینگر فود مناسب برای پذیرایی به سبک اصیل ایرانیاست.تصور میزی از ته‌ چین‌ قالبی فینگر فود ته چین مرغ تا باقالی پلو و آلبالو پلو هر کسی را وسوسه می‌کند تا سریع به آشپزخانه برود و این غذا را تهیه کند. اما اگر زمان کافی ندارید، به راحتی می‌توانید وارد سایت مزبار شده و از میان انواع ته‌‌ چین فینگر فود مرغ، ته‌ چین آلبالو و ته‌ چین باقالی پلو یکی را انتخاب کرده و کمتر از ۴ ساعت آن را تحویل بگیرید.

شاید شما هم تاکنون به شباهت میان ته‌ چین و ته‌دیگ فکر کرده‌اید؟ ته‌دیگ خوراکی خوشمزه‌ای است که با برنج ایرانی تهیه می‌شود. محتویات این غذا شامل برنج، سیب‌زمینی یا نان‌هایی مانند لواش است. در مقابل، ته‌ چین یک وعده غذایی کامل است و معمولاً با مرغ سرو می‌شود.

این غذا ترکیبی از دو کلمه است: Tah+Chin  به معنی مرتب چیدن است. این غذا با سایر غذاهای ایرانی متفاوت است چرا که بافتی شبیه به کیک داشته و چسبناک است.  این در واقع به دلیل مواد تشکیل‌دهنده آن است که شامل ماست و تخم‌مرغ می‌شود. از سوی دیگر، رنگ طلایی زعفران این کیکِ برنج زعفرانی را، بسیار مطبوع و معطر می‌کند و سرو ته‌ چین مرغ به همراه سالاد شیرازی یا ماست‌وخیار، یک مهمانی ایرانی تمام عیار را برایتان می‌سازد.

جالب است بدانید که داستان ته‌ چین، به سرآشپز دربار یکی از پادشاهان برمی‌گردد. قصه از این قرار است که روزی این سرآشپز ناخواسته برنج را شکفته می‌کند و از ترس اینکه مبادا تنبیه شود آن را با ماست، تخم‌مرغ و زعفرون مخلوط کرده را به شکل ته‌‌ چین امروزی درمی‌آورد که از قضا طعم آن به ذائقه همه خوش می‌آید.

 البته افسانه دیگری هم تعریف می‌شود که بر طبق آن، گویا  وقتی ته‌دیگ مانده از غذاهای شاه را به خدمه می‌دادند، سر آن در مطبخ دعوا می‌شده. زمانی که شاه پی به این موضوع می‌برد، سرپیشخدمت را فلک کرده و از آن پس دستور می‌دهد که ته‌دیگ را پیش از غذای اصلی برایش سرو کنند.

هر چند که صحت این داستان مشخص نیست اما این چیزی از خوشمزگی ته‌ چین کم نمی‌کند.

سفارش ته چین فینگر فود

ته‌ چین، غذایی پرطرفدار و خوش‌طعم در میان ایرانیان است و آن را در مناطق مختلف کشور، با دستور پخت‌های گوناگونی طبخ می‌کنند که بیشترین تنوع این غذا نیز در استان سمنان دیده می‌شود.

این روزها که فینگر فود، جای خود را در میان جشن‌ها و مهمانی‌های ایرانی از جمله جشن‌های تولد باز کرده، میزبان برای اینکه مهمان‌های علاقمند به غذاهای پلویی، سرشان بی‌کلاه نماند، غذاهای ایرانی را در قالب فینگر فود، در مهمانی‌ها سرو می‌کنند.

سفارش ته چین فینگر فود

اما تهیه ته‌ چین فینگرفود فوت‌وفن‌های خاصی داشته و طعم خوش و دل‌انگیز آن به نسبت ماست، زعفران و تخم‌مرغ بستگی دارد. به همین جهت اگر نسبت ماست و تخم‌مرغ رعایت نشود، ته‌ چین کیفیت مناسبی نخواهد داشت. تخم‌مرغ باعث می‌شود برنج شکل یکپارچه‌ و منسجمی داشته باشد و ماست نیز بوی زحم تخم مرغ را می‌گیرد؛ با این حال ته‌ چین به صورت ساده بدون ماست هم تهیه می‌شود. اما اگر ته‌ چین خوش‌عطری می‌خواهید پخت آن بدون ماست اصلا توصیه نمی‌شود.

 البته مزبار مثل همیشه کار را برایتان آسان کرده است. فینگر فودهای ایرانیِ مزبار، ته‌ چین قالبی را در مزه‌های گوناگون و البته با طعم اصیل ایرانی را برای شما تدارک دیده است.

سینی ته‌ چین مزبار، به همراه فینگرفودهایی نظیر زرشک‌پلو و آلبالو پلو مزبار، گزینه ایده‌آلی برای دوستداران غذاهای ایرانی است تا میز جذابی را برای پذیرایی از مهمانان خود تدارک ببینند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید