راتا چیست

راتا یکی دیگر از تنوعات غذایی فینگر فود است که مدتی می‌شود در منوهای ایرانی جا باز کرده و طرفدارن زیادی هم پیدا کرده است. در واقع کاناپه ( راتا ) به غذاهایی می‌گویند که انواع پنیر، شیرینی جات، سبزیجات یا محصولات غذایی دیگر روی پایه نان یا بیسکویت قرار می‌گیرد و با ظرافت خاصی به مشتری ارایه می‌شود.

باید بگویم که با دیدنشان نمی‌توان در برابر وسوسه خوردن آن‌ها مقاومت کرد؛ باید آنها را مزه کرد تا طعم شیرین هنر را در آشپزی چشید. اما چرا راتا می‌تواند یکی از تنوعات غذایی شما در میهمانیها یا خلوتهای خودی و دوستانه باشد.

برای پاسخ به این سوال شاید در ابتدا لازم باشد با تعریف فینگر فود و انواع منوهای خرید فینرگر فود آشنا شوید و بدانید به چه مدل سبک غذایی فینگرفود می‌گویند؟ سپس در ادامه برایتان خواهیم گفت که « راتا » چیست؟ و تفاوت کاناپه و راتا چه چیزی است؟ 

راتا مرغ

فینگر فود چیست؟

فینگر فود را می‌توان یک سبک غذایی جدید تعریف کرد. سبک غذایی که هر لقمه آن برای شما حکم یک « گاز از ساندویچ های» دیروزین است. پس باید گفت؛ فینگر فود یک غذای کوچک است و با یک دست به راحتی می‌توان آن را خورد.

به عبارت بهتر تنها سرویس غذایی است که با یک دست می‌توان لقمه را خورد و با دست دیگر نوشیدنی را نگهداشت. در کاتالوگ‌های فینگر فود شما می‌توانید کلیه سرویس‌های غذایی و البته تنقـلات و خوردنی‌هایی را مشاهده کنید که قابل تجدید شدن است. منوهای غذایی فینگر فود بسیار غنی هستند، همچنین در بسیاری از منوها این نوع از غذا را با اصطلاح « کاناپه » می‌شناسند.

کاناپه یکی دیگر از سرویس‌های غذایی است که در این سرویس غذایی، نان به انواع پنیر، شیرینی جات و محصولات غذایی آغشته شده و به صورت سرد با ظرافت خاصی در سینی مزه با انواع فینگر فود سرد به مشتری ارایه می‌شود. درواقع کاناپه نوعی از فینگر فود سرد محسوب می‌شود. 

 

راتا

نشر فرهنگ غذایی فینگر فود و کاناپه

فینگر فود در اواخر قرن ۱۸ میلادی در فرانسه با عنوان « چاناپس» شناخته می‌شد. این سبک از غذا با اسم متفاوتی که داشت کم کم در آشپزخانه مردمان سرزمین‌های دیگر نیز جای گرفت. در اسپانیا، آمستردام، ایتالیا و چندین کشور دیگر رستوران‌هایی تحت عنوان رستوران‌های خاص با نام فینگر فود افتتاح شده‌اند. این سرویس‌های غذایی برگرفته از نان‌های کوچک است که روی آن‌ها انواع و اقسام سُـس‌ها، انواع و اقسام پنیرها، ژامبون و سالامی و آنچو را می‌توان دید. 

بسیاری از افراد در کافه‌ها، میهمانی‌ها و مراسم های مختلف سرو انواع فینگر فود ها را ترجیح می‌دهند و دلیل این کار هم بیشتر راحتی استفاده از این سرویس غذایی است. مشتری فینگر فود ترجیح می‌دهد از سرویس غذایی متنوع و در عین حال با کیفیت و غنی استفاده کند. 

به عبارت بهتر افرادی که فینگر فود سفارش می‌دهند، می‌خواهند در میهمانی و ضیافت دوستانه و شلوغ، در یک دستشان لقمه‌های کوچک فینگر فود باشد و در دست دیگرشان نوشیدنی‌. درواقع استفاده از فینگر فود هم برای سرویس‌دهنده و هم برای استفاده کننده، منویی جذاب به شمار می‌آید.

راتا

در خصوص سرویس غذایی کاناپه هم باید گفت؛ این اسم یا اصطلاح، اسمی مشترک برگرفته از آداب و سنـت فرانسه است که در ایران آن را با نام راتا هم می‌شناسیم. این سرویس غذایی را در میان وعده‌های فینگر فود به کرات می توان دید. البته باید خاطرنشان کرد که تنوع سرویس غذایی فینگر فود قطعا محدود به این مدل از غذا نیست.

به روایت تاریخ در اواخر قرن ۱۸ میلادی در فرانسه، افراد برای دیدن مسابقه سالانه فوتبال در یک اتاق برای دیدن مسابقه دور هم جمع می‌شدند. برای پذیرایی آن‌ها میان وعده‌هایی شامل برش‌های نازکی از نان که روی آن‌ها پوشیده از سبزیجات یا پنیر بود را به صورت سرد سرو می‌کردند. بعدها بخاطر اینکه این سنت سالانه با یک اتاق پر از افرادی که روی کاناپه نشسته بودند، برگزار می‌شد، به این نوع از غذاها کاناپه canapé گفتند. به مروز زمان این غذا با اسم‌های متفاوت به آشپزخانه کشورهای دیگر راه پیدا کرد. 

راتا-مرغ-و-کرفس

راتا چیست؟

کاناپه که در ایران به آن راتا هم می‌گویند، از دو بخش غذایی انواع و اقسام نان به اضافه انواع و اقسام گوشت تا پنیر و سس و شیرینی جات تشکیل شده است. به عبارت بهتر بخش پایه فینگر فود راتا شامل انواع و اقسام نان‌هایی است که دوست دارید پایه غذای فینگر فود راتای شما باشد مثل؛ نان تست یا نان بیات یا شاید هم بیسکویت که پایه راتا را تشکیل می‌دهند و در ادامه بخش دوم فینگر فود شما است که می‌تواند روی نان با انواع و اقسام گوشت یا انواع و اقسام پنیر و پوره و مرغ طعم دار اضافه شود.

چند نوع راتا داریم؟

تنوع در راتا ها تمامی ندارد و مزه‌های آن می‌تواند شهر به شهر متنوع باشد. در واقع دستمان برای تهیه کاناپه (راتا) باز است. در مزبار انواع راتا ها با مزهای مختلف با تازه‌ترین مواد اولیه مختص به ذائقه‌های متفاوت موجود است. چند نمونه از این غذاها شامل راتا ژیگو، راتا مرغ و شوید، راتا مرغ و کرفس، راتا سیب‌زمینی پیازچه، راتا گیاهی، راتا مرغ و پسته، راتا مکزیکی، راتا مرغ و بادام، راتا میگو، راتا بیکن و … می‌شود.

راتا-مرغ-1

راتا مرغ چگونه تهیه می‌شود ؟

همانطور که پیش‌تر در خصوص راتا توضیح داده شد، راتا یا کاناپه مرغ، قرار است بر دو پایه نان به اضافه مرغ مزه دار شده با انواع و اقسام خوردنی‌هایی که بنا به تشخیص شما انتخاب می‌شود حاضر شود. پس برای تهیه فینگر فود راتامرغ کافی است مرغ را طعم دار کرده و حتی از انواع و اقسام مغزها برای مزه دار کردن آن استفاده کرده و سپس آن را روی نان که پایه اولیه راتامرغ، اضافه کرد. 

فراموش نکنید برای مزه دار کردن راتا یا فینگر فود کاناپه مرغ می‌توانید علاوه بر مرغ مزه دار شده از انواع مغزها مثل مغز پسته یا بادام روی مرغ استفاده کنید و سپس با انواع و اقسام سـس یا حتی پنیر و ژامبون آن را تزئین کرده و استفاده نمائید.

در مزبار تنوع زیادی از کاناپه یا همان راتا مرغ وجود دارد. همچنین مزبار به عنوان یک سایت ارائه دهنده خدمات و محصولات پذیرایی، سینی‌های مخصوصی که شامل انواع کاناپه‌ها می‌شود، برای شما حاضر کرده است تا در مهمانی، دورهمی‌ یا ایونت‌های خود علاوه بر تفاوت مزه‌های مختلف، میز زیبایی هم داشته باشید. در ادامه چند نمونه از راتا مرغ مزبار را برای شما قرار داده‌ایم.

راتا-مرغ

کاناپه (راتا) مرغ و پسته

آیا تاکنون طعم یک آجیل را با گوشت مزه دار شده مرغ امتحان کرده‌اید؟ اگر نمی‌دانید طعم این غذا چگونه می‌شود به شما پیشنهاد می‌کنیم کاناپه مرغ و پسته را که درون این مینی سینی کاناپه وجود دارد امتحان کنید.

کاناپه (راتا) مرغ و بادام

درون این سینی ترکیب مرغ با یک آجیل مقوی دیگر نیز وجود دارد. کاناپه مرغ و بادام طعمی متفاوت‌تر از کاناپه مرغ و پسته دارد. این کاناپه را می‌توانید در کنار دیگر فینگر فودها امتحان کنید و ترکیب مزه‌هایی که این غذاها دارند را مقایسه نمایید.

کاناپه (راتا) مرغ و پیازچه

کاناپه مرغ و پیازچه یک فینگر فود سرد با طعمی منحصر به فرد و عالی است که برای سینی مزه شما یک انتخاب جدید و متمایز می‌تواند باشد.

کاناپه (راتا) مرغ و شوید

ترکیب مرغ و شوید در هر غذا و فینگر فودی لذیذ خواهد بود. راتا مرغ و شوید یکی دیگر از فینگر فودهای سرد موجود در مینی سینی کاناپه مرغ است که می‌توانید لذت آن را در کنار سایر راتاها ببرید.

مینی سینی کاناپه مرغ مزبار یک انتخاب  عالی برای پذیرایی های خاص شما دوستان می باشد. اگر به مزه‌های خاص علاقه دارید سینی کاناپه مرغ و بوقلمون انتخاب جذابی برای پذیرایی می‌تواند باشد.

علاوه بر اینکه مزه های متفاوت از یک مدل فینگر فود را در کنار هم می توانید تجربه کنید، ظاهری زیبا و متفاوت هم به میز پذیرایی خود می‌بخشید. یک انتخاب عالی در کنار این سینی، سمبوسه سیب زمینی هندی است که پذیرایی شما را جالب‌تر می‌کند.

فایده غذایی راتا مرغ

فراموش نکنید فینگر فودها دارای بهترین منابع غذایی و از جمله غذاهای باکیفیت هستند. کاناپه مرغ ارایه شده در این بخش از مواد غنی مانند انواع ویتامین‌های؛ E-D-B12-A-C فیبر، منیزیم، زینک، پتاسیم،کلسیم برخوردار است. علاوه‌بر آنکه مصرف فینگر فود راتا مرغ می‌تواند برای کاهش قند خون، کنترل فشار خون، محافظت از مغز و قلب و بالا بردن سیستم ایمنی بدن برای شما مطلوب باشد. 

کاناپه مرغ را با چه چیزی بخوریم؟

 با توجه به سبکی و حجم کم و تعدد کاناپه‌هایی که در مدل غذایی فینگر فود راتا مرغ ارایه می‌شود، شما می‌توانید در میهمانی‌ها یا حتی ضیافت‌های شبانه راتا مرغ مزه‌دار شده را در کنار کاناپه سیب زمینی به همراه یک نوشیدنی سرد به میهمانان و دوستان خود ارایه دهید. شما با این کار یک میز مزه خوشمزه متفاوت برای خود و دوستانتان سفارش داده‌اید. قطعا پشیمان نخواهید شد!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید