با طرز تهیه ۵ مدل فینگر فود سرد آشنا شوید

0
12650

این روزها که عموما دغدغه زمان داریم و گاهی برای انجام کارهایمان وقت هم کم می‌آوریم، اگر قرار باشد یک مهمانی خودمانی داشته باشیم، بهتر آن است که به جای گذراندن زمان زیاد در آشپزخانه، کنار مهمان‌هایمان باشیم. اینجاست که اهمیت فینگر فود سرد مشخص می‌شود. غذایی که به راحتی تهیه می‌شود و می‌توان آن را به صورت سرد و در دمای اتاق سرو کرد.

در حقیقت لقمه‌ها و کاناپه‌های کوچکی که طعمشان در دمای اتاق تغییر نمی‌کند و مزه بسیار دلپذیری دارند همان فینگرفودهای سردی هستند که غالبا نرم و خوش‌خوراک‌اند.

با این اوصاف، شاید برایتان جالب باشد که با طرز تهیه چند مدل از خوشمزه‌ترین فینگرفودهایی که سرد سرو می‌شوند و غالبا پر طرفدارند، آشنا شوید.

با ما همراه باشید.

مینی‌کاناپه تست با پنیر

آیا به دنبال یک پیش‌غذای آسان و خوشمزه برای دورهمی خود هستید؟ این مینی کاناپه با پنیر، یکی از خوشمزه‌ترین دستور پخت‌های فینگر فودی است که تا به حال دیده‌اید. لایه رویی این کاناپه، مخلوطی از پنیر ریکوتا، پیاز کاراملی و عسل است.

راستی! به خاطر داشته باشید که کاناپه همان فینگر فود است و دقیقا مانند یک لقمه کوچک در میان انگشتان شما قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را به سادگی میل کنید.

حالا ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که کاراملی کردن پیاز دقیقا یعنی چه؟

جالب است بدانید که در آشپزی، برای رسیدن به طعم شیرین پیاز، باید کمی صبور باشید. چرا که شعله بالا ممکن است باعث شود که پیاز کاملا بسوزد. پس برای رسیدن به رنگ کاراملی و طلایی پیاز باید عجله را کنار بگذارید.

احتمالا شما هم به جذابیت کاناپه‌های سرد پی بردید. شما می‌توایند انواع کاناپه را در طعم‌های مختلف در وب‌سایت مزبار به صورت اینترنتی سفارش دهید. ما به شما کاناپه مارینارا و کاناپه پستو را پیشنهاد می‌دهیم. البته سینی کاناپه مرغ و بوقلمون هم گزینه بسیار خوبی برای مهمانی شما خواهد بود.

دیپ اسفناج خامه‌ای

دیپ اسفناج خامه‌ای یکی از جذاب‌ترین فینگر فودهای سردی است که بدون سس مایونز و صرفا با پنیر خامه‌ای تهیه می‌شود!

هفت دقیقه؛ بله این تمام وقتی است که برای تهیه این دیپ اسفناج کلاسیک نیاز دارید و مطمئنا آنقدر عاشق این دستور پخت خواهید شد که دوست دارید بارها و بارها آن را درست کنید!

این دیپ، از آنجا که فقط با پنیر تهیه می‌شود در عین حالی که بسیار لذیذ است اما آنچنان سنگین و چاق‌کننده نیست. شما می‌توانید این دیپ اسفناج را در یک کاسه نان خمیر سرو کنید تا ظاهری شیک و خواستنی داشته باشد. در این صورت دیگر نیازی به پیش‌دستی و بشقاب هم نیست.

تهیه دیپ اسفناج سرد، یکی از ساده‌ترین کارها است چرا که فقط کافی است تمامی مواد را در یک کاسه بزرگ ریخته و با هم مخلوط کنید. در مرحله اول، اسفناج مورد نیاز خود را آماده کرده، سپس اسفناج را به همراه سایر مواد به یک کاسه بزرگ اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شده و کاملا کرم‌رنگ شود.

مرحله آخر، زمان اضافه کردن گوجه‌فرنگی‌هاست و حالا غذای شما حاضر است.

بهتر است که این مواد را دست‌کم به مدت ۲ ساعت یا حتی یک شب در یخچال قرار دهید و سپس در ظرف نان یا هر ظرفی که دوست دارید، سرو کنید!

چیزبال

چیزبال یک پیش‌غذای سریع و عالی برای هر دورهمی عصرانه‌ای است. شما می‌توانید آن را در دانه‌های کنجد برشته‌شده، رزماری تازه، پودر پسته و یا پاپریکا بغلتانید تا طعم‌‎دار شود.

حالا برویم سر طرز تهیه این توپک‌های خوشمزه.

در مرحله اول پنیرهای مورد نظر خود را در یک کاسه بزرگ، با هم مخلوط کنید. سپس از آن متریال، ۳۶ توپ کوچولو درست کرده و بنا بر سلیقه خودتان، در ادویه‌ها و موادی که دوست دارید، بغلتانید. در نهایت روی آن را پوشانده و به مدت ۸ ساعت و یا حتی یک شب در یخچال قرار دهید.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید هنگام سرو، از چیپس ذرت هم در کنار آن استفاده کنید.

میگو با طعم سیر

میگو با طعم سیر تند، یک فینگر فود فوق العاده خوشمزه است که خیلی سریع هم آماده می‌شود. میگوهای آبداری را تصور کنید که به همراه کره و سیر درست شده‌اند.

برای تهیه این غذای خوشمزه، رسپی‌های متنوعی وجود دارد. در این میان اما، میگو شیرین و آبداری که در مخلوطی از سس، روغن زیتون، آب‌لیمو و سیر به همراه تکه‌های فلفل قرمز و جعفری مزه‌دار می‌شود، چیز دیگری است. این میگوهای مرینیت شده را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید و به همین سرعت و سادگی، غذایی لذیذ برای خود و مهمان‌هایتان تهیه کنید.

دلایل زیادی برای دوست‌داشتنی بودن این غذا وجود دارد:

اول اینکه فوق‌العاده سریع و ساده تهیه می‌شود

میگوها در ترکیب با این چاشنی‌ها بسیار خوش‌طعم می‌شوند

و مهم‌تر از همه اینکه شما می‌توان آن را به صورت سرد سرو کنید

دلمه برگ مو

دلمه برگ مو، از آن دست غذاهایی است که می‌تواند رسپی‌های متنوعی داشته باشد چرا که موادی که با آن پر می‌شود می‌تواند به دلخواه هر کس تغییر کند.

یکی از جذاب‌ترین انواع دلمه برگ مو، ورژن بدون گوشت آن است.

برای تهیه این خوراک، ابتدا درون یک قابلمه بزرگ آب را بجوشانید و برگ‌های انگور را به آب در حال جوش اضافه کنید. برگ‌ها باید تقریبا دو دقیقه در آب جوش باشند تا نرم شوند. سپس برگ‌ها را با یک کفگیر یا قاشق سوراخ‌دار جدا کرده و به آب یخ منتقل کنید. پس از خنک شدن، برگ‌ها را صاف کرده و با یک حوله تمیز خشک کنید.

حالا نوبت رسید به تهیه متریال داخل این برگ‌ها. ابتدا یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط قرار داده و ¼ فنجان روغن را اضافه کنید. پس از داغ شدن، پیاز سفید را اضافه کرده و تفت دهید. یادتان باشد هر از گاهی هم بزنید تا پیازها نسوزند. سپس  پیازچه، شوید، جعفری و نعناع را اضافه کرده و بگذارید تا به همراه پیاز تفت بخورند. در آخر هم، وقت اضافه کردن ادویه است. شما می‌توانید این مواد را با نمک، فلفل و یا هر ادویه‌ای که دوست دارید، مزه‌دار کنید.

در نهایت باید با دقت زیاد، برگ‌های انگور را با موادی که تهیه کرده‌اید پر کنید. دلمه‌های پیچیده شده را می‌توانید هم در فر و هم در قابلمه طبخ شود.

اگر با خواندن این رسپی، هوس دلمه برگ مو کردید اما وقت تهیه آن را ندارید، نگران نباشید. فقط کافی است سری به بخش فینگر فودهای مزبار بزنید؛ دلمه‌ ایرانی و دلمه لبنانی مزبار حرف ندارد.

رول سالاد مرغ و آواکادو

این دستور نه تنها بسیار لذیذ است بلکه به‌صرفه هم می‌تواند باشد. شما می‌توانید برای تهیه این غذا، حتی از باقی‌مانده مرغی که در یخچال دارید هم استفاده کنید. در عین حال این رول‌ها آنقدر ظاهر قشنگی دارند که برای پذیرایی هم بسیار جذاب خواهند بود؛ مخصوصا برای دورهمی‌های دقیقه نودی!

وقتی تازه از سر کار برگشته‌اید و یک دفعه دوستانتان با شما تماس می‌گیرند و می‌گویند در راه خانه شما هستند، شما وقتی برای تدارک میز غذا ندارید. آنجاست که می‌توانید این رسپی به کمکتان خواهد آمد. در یخچال را باز کنید و اگر از مرغی که برای ناهار پخته بودید باقی مانده دست به کار شوید و این پیش غذای آسان را تهیه کنید.

کافی است در یک کاسه بزرک، تکه‌های خوردشده مرغ را با پنیر خامه‌ای کاملا مخلوط کنید و هر چاشنی و ادویه‌ای که دوست داشتید به آن اضافه کنید. در نهایت، متریال آماده شده را درون نان مورد نظر خود رول کنید و در هر سایزی که دوست دارید آن را ببرید.

مطمئن باشید که این لقمه‌های سرد خوشمزه، برای همه مهمان‌هایتان جذاب و دوست‌داشتنی خواهد بود.

این روزها که فینگر فود به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای پذیرایی در یک جشن و یا حتی پیکنیک تبدیل شده، انواع گوناگون و متنوعی از آن نیز تهیه می‌شود. اما در میان انواع مختلف فینگر فود، آنهایی که سرد هستند، به نسبت طرفداران بیشتری دارند، چرا که هم می‌توان آنها را پیش از مراسم تهیه کرد و در یخچال گذاشت و هم برای سرو، نیازی به گرم کردن مجدد ندارند.

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت مزبار، انواع فینگرفودهای ایرانی و لبنانی را به صورت اینترنتی سفارش داده و در کوتاه‌ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید