محمره

غذاها و اردورهای خاص، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های جشن‌ها و مهمانی‌ها هستند. حالا اگر به دنبال یک پذیرایی بی‌نظیرهستید، انتخاب مزه‌های جدید از فرهنگ‌های غذایی کشورها و مناطق مختلف، گزینه خوبی است و قطعا مهمان‌هایتان را به وجد می‌آورد. مزبار به شما محمره را پیشنهاد می‌کند. اگر تا به حال نام این پیش‌غذای تند خاورمیانه‌ای به گوشتان نخورده، شگفت‌زده خواهید شد! این مزه لبنانی در کنار دیگر مزه‌های میز مزه، با طعم بی‌نظیرش، انتخاب جذابی برای مهمان‌ها خواهد بود.

در مطلب پیش‌رو سعی داریم از محمره و طرز تهیه محمره این مزه لبنانی بگوییم. لطفا با ما همراه باشید.

شناسنامه فرهنگی هر کشور را، اِلمان‌هایی نظیر معماری، لباس، سنت‌ها و غذاهای آن کشور تشکیل می‌دهد و طبعا غذاها و خوراکی‌ها، نقش بسیار پررنگی دارند. گاهی امتحان کردن غذاها و خوراکی‌های ملل مختلف چیزی کمتر از سفر کردن به آن کشورها نیست.  در این میان غذاهای خاورمیانه‌ای، هر کدام روایت و داستانی خاص از اصالت یک قوم هستند. تنوع این غذاها به قدری زیاد است، که برای پذیرایی روی میز مزه در انتخاب آن‌ها دچار مشکل خواهید شد.

پیش‌غذا و غذاهای خوشمزه و تند خاورمیانه‌ای معمولا متعلق به سرزمین‌های عراق، سوریه، اردن، لبنان، فلسطین و مصر هستند، اما فرهنگ آشپزی چیزی نیست که صرفا محدود به منطقه و مکانی خاص باشد.

طرز تهیه محمره

محمره چیست؟

محمره یک غذای سنتیِ عربی است با طعم فلفل قرمز، که معمولاً با نان گرم پیتا سرو می‌شود. این چاشنی تند و تیز و خوشمزه می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده یا عصرانه جذاب روی میز شما قرار بگیرد.

ناگفته نماند، محمره علاوه بر طعم منحصر‌به‌فرد و لذیذش، مزیت‌هایی نیزدارد، این پیش‌غذا به دفع سموم از بدن کمک کرده و مقاومت بدن را در برابر بیماری‌های تنفسی بالا می‌برد.

تاریخچه محمره

بسیاری از کشورها اعتقاد دارند  که محمره متعلق به کشور خودشان است، اما منشأ اصلی این خوراکی، شهر حلب در شمال سوریه است و به نوعی میراث این کشور محسوب می‌شود. البته محمره یک خوراکی محبوب در سراسر لبنان، ترکیه، فلسطین، ارمنستان، خاورمیانه و مدیترانه نیز به شمار می‌رود چرا که به عنوان یک پیش‌غذای لذیذ، به باز شدن اشتها کمک می‌کند.

نکته جالب این که، غذایی شبیه به محمره را درمیان غذاهای روسی و ایتالیایی نیز می‌بینیم اما در آن کشورها، از آن صرفا به عنوان چاشنی و طعم‌دهنده استفاده شده و غذا محسوب نمی‌شود.

طرز تهیه محمره

روش‌های زیادی برای تهیه محمره در کشورهای مختلف وجود دارد چراکه همانطور که گفته شد، غذاهای مشابهی همانند محمره در کشورهای غربی نیز تهیه می‌شود که از نظر ترکیبات، تاحدی با محمره تفاوت دارند. به عنوان مثال در دستور پخت بعضی از آنها، گردو وجود ندارد. اما در تمام کشورهای شرقی که این غذا تهیه می‌شود، گردو و فلفل قرمز، علاوه بر کمی نمک مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن هستند.

محمره 2

برای تهیه محمره به مواد زیر نیاز است:

  • فلفل دلمه قرمز ۶عدد
  • گردو ۲ لیوان
  • رب ۱ قاشق غذاخوری
  • برگ نعنا به جهت تزیین
  • رب انار ۳ قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون نصف فنجان کوچک
  • سیر تازه ۳حبه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  •  ۴ برش مغز نان تست
  • پاپریکای شیرین یا تند ۱ قاشق مربا خوری
  • رب فلفل ۱ قاشق غذاخوری

ابتدا فلفل دلمه‌‌ای‌ها را به صورت کبابی سرخ کرده و پوست آن‌ها را جدا کنید. برای سهولت در پوست کندنِ فلفل دلمه‌ای‌ها، حتما آن‌ها را بلافاصله بعد از تنوری‌کردن، داخل یک کیسه قرار دهید. سپس آن‌ها را داخل خرد کن ریخته و کنار بگذارید. مغزنان و گردوی خرد شده را نیز داخل خرد کن بریزید و سپس سیر را رنده کنید. حالا وقت آن رسیده که همه‌ی مواد را با هم مخلوط  و با تعدادی برگ نعنا آن را تزیین کنید.

روش‌های مختلف سرو محمره

محمره می‌تواند با نان پیتا و سبزیجات تازه خردشده، سرو شود. البته شما می‌توانید محمره را با نان باگت یا نان تست و به عنوان عصرانه  نیز میل کنید.

شاید برایتان جال باشد؛ محمره یکی چاشنی خوشمزه برای ماکارونی و پیتزا هم هست. اگر عاشق طعم تند و تیز فلفل هستید، می‌توانید محمره را جایگزین سس گوجه کنید.

اگر طرفدارغذاهای تند هستید و از فلفل برای پخت و سرو غذاهایتان به راحتی نمی‌گذرید، محمره به عنوان غذایی که فلفل بخش عمده آن است، می‌تواند یک میان‌وعده جذاب روی میز مزه شما باشد؛ پیش‌غذایی است که بسیار پرطرفدار و خاص است.

شما می‌توانید محمره را به عنوان پیش‌غذا و اردور سرد، با انواع گریل‌ها مثل گریل جوجه کباب زعفرانی و گریل ران و مرغ ترش یا در کنار سایر مزه‌های لبنانی مثل حمص و تبوله نیز سرو کنید.

با خرید محمره از مزبار طعم بی‌نظیر و متفاوت این پیش‌غذای هیجان‌انگیزرا مهمان خانه‌های خود کنید. شما می‌توانید محمره را در ظرف‌های نیم، یک و دوکیلویی از مزبار سفارش دهید و تنها پس از چهار ساعت با بهترین کیفیت تحویل بگیرید.

https://foolproofliving.com/muhammara-recipe/?__cf_chl_jschl_tk__=pmd_rFhS0nB0taQUEH0Pf3_5jDldyyKXaL1WooNmCZuN8XE-1630260738-0-gqNtZGzNAiWjcnBszQi9

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید