پنج مدل از خاص‌ترین سینی‌های شب یلدا

0
1916

ایرانیان، بلندترین شب سال را جشن می‌گیرند؛ به نشانِ گذر از تاریکی به سوی نور و درخشندگی. رد پای مهربانی مردم ایران زمین، در داستان‌های کهن آمده؛ شاید همین مهربانی دلیلی باشد بر جشن‌های گوناگون در این سرزمین. در این میان هیچ جشنی بدون خوراکی‌ معنا ندارد و کیست که نداند آجیل حرف اول را در شب چله می‌زند. در مطلب پیش‌رو قصد داریم پنج مدل از خاص‌ترین سینی‌های آجیل مزبار را به شما معرفی کنیم؛ از سینی آجیل شش طعم و سینی آجیل ایرانی گرفته تا سینی میوه خشک.

با ما همراه باشید.

سینی آجیل شش طعم

سینی آجیل شش طعم می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای میز شب چله باشد. یک سینی آجیل منحصر‌به‌فرد که فقط کافی است درب آن را باز کنید تا هیجان وجودتان را در بر بگیرد. این سینی شامل مغزهای بادام هندی، بادام درختی و بادام زمینی است و علاوه بر طعم خاص و متفاوت آجیل‌هایش، به جهت ظاهر بسیار شیک و قشنگی که دارد، گزینه‌ای عالی برای هدیه و قرار گرفتن در میان خوراکی‌های شب یلداست.

سینی آجیل شب یلدا

دیگر گفتن ندارد که پای ثابت خوراکی‌های شب یلدا، آجیل است؛ در این میان سینی آجیل شب یلدا مزبار که به طور خاص برای این شب به یادماندنی تدارک دیده شده، خوراکی شاهکاری که امضای شب یلدا را روی خود دارد.

این سینی بسیار شیک و جذاب است که از نظر شکل ظاهری و بسته‌بندی و البته کیفیت، با سینی‌های آجیل موجود در بازار بسیار متفاوت بودهو گزینه‌ای خاص و عالی است؛ چه برای برای هدیه دادن و چه برای قرار گرفتن روی میز یلدای شما. در این سینی، انواع آجیل و خشکبار هر کدام در یک قسمت مجزا قرار گرفته‌اند و جلوه‌ای خاص و چشم‌نواز دارند.

همانطور که می‌دانید، آجیل شب یلدا، مغزها و خشکبار خاصی را شامل می‌شود و این سینی نیز پسته خام، بادام هندی خام، بادام درختی خام، انجیر، مویز، کشمش و توت خشک، برگه زرد آلو، قیسی و باسلوق را در برمی‌گیرد.

سینی آجیل ایرانی

آجیل در میان ایرانیان بیشتر از هر تنقلاتی طرفدار دارد و در میان انواع مختلف آجیل، سینی آجیل ایرانی چیز دیگری است و همان طعم ناب و دوست‌داشتنی را تداعی می‌کند. در این سینی جذاب و اصیل، چهار مغز معروف آجیل وجود دارد: مغز بادام درختی خام ایرانی، پسته اکبری خام، مغز فندق خام ممتاز و انجیر خشک ممتاز پرک.

سینی آجیل یلدا

آجیل یلدا از گذشته‌ها تا به امروز بر سر سفره شب چله قرار داشته و البته هر سال که می‌گذرد، اهمیت و تنوع آن پر‌رنگ‌تر می‌شود. در گذشته تنها برخی از آجیل‌های ساده مانند کشمش، گردو، بادام و نخودچی بر سر این سفره دیده می‌شدند؛ اما این روزها نه تنها راه پسته و فندق و… هم بر سر این سفره باز شده، بلکه بادام هندی و انواع تخمه‌ها را هم می‌توان به آن اضافه کرد. به هر حال شب یلدا، شب خوراکی‌های جذاب است.

کشمش که همیشه سر سفره شب چله حضور داشته، محصول خشک شده میوه انگور است و نه تنها بسیار مقوی است بلکه به جهت اینکه طبعی گرم دارد، خوردنِ آن، جان می‌دهد برای این وقت از سال.

گردو، بادام، پسته و فندق نیز سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند. به طور کلی، خوردن آجیلی که از این چهار مغز اساسی  تشکیل شده باشد، قدرت ایمنی بدن را افزایش داده می‌شود و خوردن آنها در نخستین شب زمستان، سبب می‌شود تا بدن شما در مقابل بیماری‌های شایع در این فصل،مقاومت بالایی داشته باشد.

انجیر خشک، توت خشک، قیسی و برگه زردآلو نیز در میان آجیل‌های این شب دیده می‌شوند. تنوع بالایی که آجیل یلدا دارد، دست شما را در انتخاب آجیل مورد علاقه خود باز گذاشته و شما می‌توانید پک آماده این آجیل جذاب را تحت عنوان سینی آجیل یلدا از مزبار تهیه کنید.

سینی میوه خشک

آجیل شب یلدا در کنار خشکبار و میوه خشک که باشد، بخش اصلی خوراکی‌های سفره شما را تکمیل می‌کند. سینی میوه خشک یک سینی آجیل میوه عالی و بی‌نظیر است و با ترکیبی از ۱۰مدل از انواع میوه خشک، چیدمانی متفاوت و خاص را برای میز یلدای شما رقم می‌زند. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید میز مزه متفاوت و جذابی داشته باشید یا از خواص فوق‌العاده انواع میوه خشک بهره‌مند شوید، این سینی را در لیست سفارشتان قرار دهید.

این پکِ خوش‌رنگ و خوشمزه شامل میوه خشک‌هایی نظیر سیب خشک، پرتقال خشک، خربزه خشک، خرمالو خشک، هلو خشک، کیوی خشک، گلابی خشک ، آلو  خشک، آناناس خشک و برگه هلو است.

بدون تردید خشکبار و آجیل، برای ایرانیان جایگاه مهمی دارد اما این روزها همه غالبا ترجیح می‌دهند که با تنوع بخشیدن به خوراکی‌های شب یلدا، با هوشمندی آنها را به این آیین باستانی اضافه کنند. چقدر زیباست که میراث‌دار گذشتگانمان باشیم و با سلیقه خود طرحی قشنگ برای این جشن ترسیم کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید