کینوا-بلاگ

نام کینوا را شنیده‌اید؟ به‌عنوان یک خوراکی چه جایگاهی دارد؟ کینوا یکی از محبوب‌ترین غلات جهان است. در بسیاری از فروشگاه‌های جهان در دسترس است. در منو رستوران‌ها و کتاب‌های آشپزی مدام نامش تکرار می‎شود.

ارزش غذایی کینوا چیست؟

کینوا را می‌توان به‌عنوان یک سوپر فود یا “ابر خوراکی” شناخت؛ یکی از جایگزین‌های بسیار سالم برای برنج سفید و ماکارونی است. برای گیاه‌خواران خوراکی ایده آل است زیرا پروتئین لازم را برایشان تأمین خواهد کرد.

کینوا یا (KEE-WAH) را می‌توان به‌عنوان یک غذای کامل در نظر گرفت. درواقع  بذر گیاهی است بانام goosefoot که هم مانند برنج یا جو به‌صورت غذای کامل استفاده می‌شود و هم می‌توان آن را مانند آجیل در سالاد استفاده کرد. این دانه‎‌های خوشمزه زمانی که پخته می‌شوند یا تفت‌داده می‌شود بسیار خوردنی و دوست‌داشتنی می‌شوند

کینوا چیست؟

یک‌دانه باستانی است. دانه‌ای که هزاران سال بخشی از رژیم غذایی در منطقه آند امریکای جنوبی بوده است. این دانه توسط اینکاها برای اولین بار کشت شد، از آن به‌عنوان “مادر تمام غلات،” یادمی‌کنند و قبل از اینکه اروپایی‌ها در شمال آمریکا مستقر شوند، کینوا در اکثر قاره‌ها کشت می‌شده و در برنامه غذایی مردمان منطقه جای داشته است.

 

خواص کینوا

به هزارویک دلیل خوردن آن را توصیه می‌کنیم. از سادگی طبخ تا خاصیت فراوان آن، از سالم بودن آن و طعم خوشمزه‌اش. در عرض ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حاضر می‌شود. حتی سریع‌تر از برنج آماده خواهد شد. طعم دهی به کینوا نسبت به سایر غلات بسیار ساده‌تر است. کمی روغن‌زیتون و آب‌لیمو و سیر آن را به غذایی بسیار سالم و مقوی و خوشمزه تبدیل می‌کند. طعمی که حس خوش رضایت را به شما هدیه می‌دهد.

از خواص متعدد آن می‌توان به پروتئین بال اشاره کرد. کینوا برای افرادی که گیاه‌خوار هستند و پروتئین حیوانی مصرف نمی‌کنند از خوراکی‌های ضروری است. ۹ آمینواسید ضروری را در خود جای‌داده است و پروتئین‌هایی که معمولاً در محصولات گیاهی وجود ندارد را می‌توان در کینوا یافت. یک فنجان کینوا پخته‌شده حاوی ۲۲۲ کالری و ۴ گرم چربی است. ۳۹ گرم کربوهیدرات، ۵ گرم فیبر و ۸ گرم پروتئین در کینوا وجود دارد. دارای ۱۵ درصد ارزش روزانه آهن موردنیاز بدن شماست و همچنین منبع خوبی از کلسیم، منیزیم و ویتامین E است.

کوکی کینوا یکی از خوشمزه‌ترین دسرهایی است که می توانید با این غله مقوی درست کنید. طرز تهیه کوکی کینوا را در وب‌سایت مزبار بخوانید. مزبار همچنین  سالاد کینوا را در ظروف نیم ، یک و دو کیلویی ، برایتان مهیا کرده است.

با خرید فینگر فود، انواع مزه و سالاد از مزبار ( مزه بار ) بهترین‌ها را برای پذیرایی از مهمانانتان فراهم کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید