غذای مکزیکی

دیگر دوران چیدمان بوفه‌ای که مقدار زیادی غذا پخته‌شده روی میز پذیرایی قرار داشت و مهمانان هم، بیشتر از مقداری که می‌خوردند غذا می‌کشیدند به سر آمده است. روش مدرن و امروزی، استندهای غذا است که در هر ظرف به مقدار کافی، خوراکی‌های خوشمزه و انواع غذاهای فینگرفود قرار دارد. به این ترتیب مواد غذایی کمتری نیزهدر می‌رود.

ممکن است دست‌کم ماهی یک‌بار در خانه شما دورهمی‌های خانوادگی یا دوستانه برگزار شود. اگر بخواهید هربار با همان شکل و فرم همیشگی و تکراری از مهمان‌ها پذیرایی کنید، هم برای خودتان خسته‌کننده می‌شود هم برای مهمان‌ها به همین دلیل بهتر است ایده‌ای خاص برای چیدمان میز پذیرایی در نظر داشته‌ باشید.

این روزها میز اردور در مهمانی‌ها بسیار پرطرفدار است. اما متفاوت بودنِ میز اردور شما، بستگی به سلیقه‌تان دارد؛ کافی‌ست کمی هنر به خرج دهید.

برای تنوع هم که شده، به دنبال طعم‌ها و مزه‌های متفاوت باشید. به عنوان مثال استفاده از  فرهنگ غذایی کشورها یا حتی قاره‌های دیگر می‌تواند به متفاوت‌تر شدنِ میز پذیراییتان کمک کند.

مزبار مثل همیشه برای شما سوپرایز دارد.

خرید-تاکو

تاکو؛ یک غذای مکزیکی ساده که با طعم فوق‌العاده‌اش همه را مجذوب خود می‌کند. پس هنگام سفارش فینگر فود مزبار، از کنار معروف‌ترین غذای مکزیکی، به راحتی رد نشوید.

تاکو، یکی از غذاهای سنتی کشور مکزیک است. این غذا از نان تورتیلای با آرد ذرت یا گندم تهیه شده است، که با مواد مختلفی از گوشت گرفته تا مرغ و غذاهای دریایی و سبزیجات پر می‌شود. تاکو را معمولا با دست و به همراه سس سالسا یا آووکادو می‌خورند.

این غذای خوش‌‌طعم از محبوب‌ترین غذاهای مکزیکی ساده است که فراتر از مرزها و در بسیاری از کشورها پخته می‌شود.

تاریخچه تاکو

درست است که تاکو جایگاه مهمی در فرهنگ و غذای مکزیک و حتی جهان پیدا کرده، اما عمر زیادی ندارد و غذایی نو به حساب می‌آید.

پدید آمدنِ این غذا در واقع به معادن نقره مکزیک در قرن ۱۸ برمی‌گردد. در آن دوره کارگران معادن نقره به دنبال غذایی حاضر و آماده و ساندویچی بودند و به این ترتیب تاکو اختراع شد!

تاکوهای اولیه به صورت برش‌های نازک گوشت روی ذغال، کباب می‌شدند و داخل نان قرار می‌گرفتند. کم کم سالسا، پیاز، لیمو و گواکامولی هم به این غذا اضافه شد. این نوع تاکو، تاکوی آسادا کارن carne asada taco  نامیده می‌شود.

به مرور تاکو جای خود را در آشپزخانه‌های مکزیک پیدا کرد و هر شهر و منطقه‌ای تاکوی اختصاصی خود را پخت. در نهایت مغازه‌هایی ویژه فروش تاکو در مکزیکوسیتی به وجود آمد و به ویژه زنانی که از شهرهای دیگر برای کار به مکزیکوسیتی می‌آمدند به فروش تاکو مشغول شدند.

این زنان برای این که پول بیشتری به دست آورند، سعی می‌کردند چیزی به دستور تهیه تاکو اضافه نمایند و در نتیجه، تاکویی متفاوت‌تر و خوشمزه‌‌تر برای فروش عرضه کنند. برای اطلاعات بیشتر درباره تاکو این مقاله را بخوانید.

غذاهای مکزیکی

به این ترتیب مکزیکوسیتی به مرکز تاکو معروف شد.

رفته رفته فروشگاه‌های زنجیره‌ای فست‌فود برای فروش تاکو به وجود آمدند و این غذای مقرون‌به‌صرفه و خوشمزه راه خود را به سایر کشوها نیز باز کرد.

در واقع تاکو زمانی تبدیل به یک غذای جهانی شد، که به ایالات متحده رسید. برای اولین بار در سال ۱۹۰۵ یکی از روزنامه‌های آمریکا مطلبی درباره تاکو منتشرکرد و این غذای مکزیکی به مردم جهان معرفی شد.

به همین جهت، این غذا به سرعت، محبوبیت و شهرت زیادی پیدا کند. سرآشپزهای مختلف نیز به دستورپخت تاکو چیزی اضافه کردند و انواع مختلفی از آن را سرو نمودند.

غذاهای مکزیکی به خاطر طعم تند و تیز و خوشمزه‌شان، هواداران بسیاری دارد.

اگر به دنبال یک پذیرایی گرم و جذاب با حال‌و‌هوای مکزیکی هستید، سینی مکزیکی مزبار بهترین گزینه برای شماست. تاکو و کسادیا دو فینگر فود معروف و لذیذ مکزیکی هستند که در کنار تست سبزیجات یک سینی مزه جذاب و خوشمزه را برای پذیرایی شما آماده می‌کنند.

بال مرغ مکزیکی و کتف مرغ مکزیکی هم از دیگر گزینه های خوش‌طعم برای کسانی است که به ادویه های مکزیکی علاقه دارند.

در ضمن، نگران چیدمان میز سرو هم نباشید، چرا که مزبار خدمات چیدمان میز اردور را نیز به شما عزیزان ارائه می‌کند.

با مراجعه به صفحه محصولات مزبار، می‌توانید از قیمت انواع فینگر فود برای تولد با توجه به تعداد مهمان‌هایتان مطلع شده و در صورتی که نیاز به راهنمایی داشتید با همکاران ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید