فینگر-فود-آسیایی-1

اگر تاکنون طعم فینگر فود آسیایی را امتحان نکرده‌اید، بدانید که فرصتی بی‌نظیر را ازدست‌داده‌اید! زیرا مردمانی که در این قاره ساکن هستند در خلق طعم و مزه‌های جدید و استفاده از مواد غذایی سالم و تازه در سرتاسر جهان زبانزد همگان هستند و سینی مزه‌ای که حاوی فینگر فودهای خاص این منطقه است را در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید مشاهده کنید. در ادامه برخی از سرشناس‌ترین نمونه‌های فینگر فود آسیایی معرفی‌شده‌اند تا هنگام انتخاب آن‌ها بتوانید گزینه‌ای که از هر نظر با ذائقه شما سازگاری  بیشتری دارد را سفارش دهید.

 فینگر-فود-آسیایی

انواع فینگر فود آسیایی

اگر نگاهی گذرا به لیست انواع فینگر فود آسیایی داشته باشید، بی‌شک اولین گزینه‌ای که توجهتان را به‌سوی خود جلب می‌کند نمونه‌های متعدد سوشی است. این غذا قدمتی طولانی دارد و یک غذای فینگر فودی است که از برنج نرم شده تهیه می‌شود.

هنگام سفارش سوشی محدودیتی نخواهید داشت زیرا تنوع این غذا بسیار زیاد است و گیاهخواران نیز می‌توانند طعم آن را امتحان کنند.

پس از سوشی نوبت به معرفی اسپرینگ رول می‌رسد که یکی دیگر از انواع فینگر فود آسیایی است. نام این ماده غذایی با توجه به طرز تهیه آن و فصلی که سرو می‌شود انتخاب‌شده است. اسپرینگ رول یعنی رول بهاری که چینی‌ها از آن برای پذیرایی در جشن‌هایی که در این روزهای سال برگزار می‌شود استفاده می‌کنند و جشن‌های خود را جلوه‌ای دیگر می‌بخشند.

اگر با انواع سوشی و طرز تهیه اسپرینگ رول آشنایی کافی ندارید، با ما همراه باشید و این غذاهای منحصربه‌فرد فینگر فودی را بیشتر بشناسید.

فینگر-فود-آسیایی-1

اسپرینگ رول مرغ

از بین نمونه‌های مختلف فینگر فود آسیایی، اسپرینگ رول مرغ به شهرت بیشتری دست پیداکرده و توانسته افراد زیادی را به‌سوی خود جلب کند. برای تهیه این غذا نیاز به خمیری نازک خواهید داشت که تحت عنوان خمیر فیلو یا یوفکا شناخته می‌شود. این خمیر را می‌توانید به‌صورت آماده و برش خورده تهیه کنید یا با استفاده از آرد، آب، کره و نمک آن را آماده کرده و به اندازه‌های مناسب برش دهید.

سپس باید هویج، قارچ، کرفس، کلم، زنجبیل و پیاز را که مواد اولیه تشکیل‌دهنده این غذا هستند به‌اندازه مناسب برش بزنید. اندازه‌ای که برای خرد کردن سبزی‌ها در نظر می‌گیرد باید به‌گونه‌ای باشد که مواد اولیه زیاد له نشوند و قابل دیده شدن باشند.

پس از برش مواد اولیه باید مرغ را چرخ کنید و با سایر مواد به‌خوبی ترکیب نمایید تا ماده چسبنده و یکدستی حاصل شود. سپس باید به‌اندازه یک تا دو قاشق از مواد آماده‌شده درون نان‌های برش خورده آماده قرار دهید و بالا و پایین رول‌ها را با استفاده از آب به هم بچسبانید.

در مرحله آخر باید اسپرینگ رول مرغ که یک فینگر فود آسیایی خوشمزه است را درون روغن فراوان سرخ‌کنید و به همراه سس دلخواه نوش جان نمایید.

فینگر-فود-آسیایی-2

سوشی کالیفرنیا کنجدی و طعم بی‌نظیر آن

در میان انواع فینگر فود آسیایی که برای پذیرایی از مهمانان در نظر گرفته می‌شوند، سوشی کالیفرنیا کنجدی دارای ظاهری متفاوت و طعمی خارق‌العاده است که آن را از هر نظر به یک فینگر فود منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند.

مواد اولیه این غذا را جلبک، آووکادو، برنج، میکس کرب (خرچنگ)، خیار و کنجد تشکیل می‌دهد که در نظر اول این گوشت خرچنگ است که موردتوجه واقع می‌شود.

برای تهیه این سوشی باید ورق جلبک را روی حصیری که برای تهیه سوشی در نظر گرفته‌شده پهن کنید و برنج پخته‌شده را که تقریباً نرم است روی آن قرار داده و فشار دهید، سپس باید گوشت خرچنگ برش خورده را روی سایر مواد قرار دهید و چندلایه خیار و آووکادو را نیز روی سایر مواد اولیه بگذارید. در مرحله آخر باید سوشی را رول کنید و روی آن خاویار قرمز قرار دهید. حال باید سوشی را به قطعات مناسب برش بزنید تا آماده خوردن باشد.

فراموش نکنید که بهترین سس برای امتحان کردن طعم سوشی کالیفرنیا کنجدی، سس واسابی و سویا سس است.

فینگر-فود-آسیایی-3

سوشی فیلادلفیا برای علاقه‌مندان به سالمون

در بین انواع فینگر فود آسیایی، سوشی فیلادلفیا برای علاقه‌مندان به سالمون جایگاه ویژه‌ای دارد. این فینگر فود از پنیر، خیار، آووکادو، سالمون اسموکی و برنج تشکیل‌شده است و به‌عنوان یک ماده غذایی سرشار از ویتامین و سالم در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین امتحان کردن طعم این سوشی علاوه بر بزرگ‌سالان می‌تواند برای کودکان نیز جذاب باشد و آن‌ها را به خوردن غذاهای سالم تشویق کند. برای خوردن این نمونه از سوشی انتخاب سویا سس می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

فینگر-فود-آسیایی-4

نحوه پذیرایی با فینگر فود آسیایی

نحوه پذیرایی با فینگر فود آسیایی آداب‌ورسوم خاص خود را دارد، زیرا در مهمانی همه افراد هم سلیقه نیستند و باید به این گزینه توجه ویژه‌ای داشته باشید. هنگام سفارش فینگر فودهای آسیایی که طعم غذاهای شرقی را به رخ همگان می‌کشند بهتر است علاوه بر چند نمونه سوشی از اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات نیز بهره بگیرید تا برای آن دسته از مهمانانی که غذاهای دریایی را دوست ندارند، گزینه دیگری برای پذیرایی باشد و همچنین بتوانید منوی غذایی پربارتری داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید