خرید اینترنتی آجیل و خشکبار

خرید اینترنتی آجیل می‌تواند مانند خرید از فروشگاه‌های خیابانی و بازارهای شهرها آسان و مطمئن باشد؛ اگر به نکات خرید اینترنتی آجیل دقت و توجه شود خرید آجیل و خشکبار به دلیل تنوعی که در آن‌هاست، مانند آجیل شور و آجیل شیرین یا انواع میوه خشک و مغزها، نکات زیادی دارد؛ اما می‌توان به مواردی اشاره کرد که در همه خریدهای اینترنتی آجیل مشترک است و هنگام خرید باید آن‌ها را در نظر گرفت. این مطلب به ۹ نکته مهم و عمومی در این موضوع می‌پردازد؛ اما خرید آنلاین و باکیفیت آجیل‌های مزبار را از دست ندهید که اعتماد خریداران اینترنتی زیادی را به دست آورده است.

نکات مهم خرید اینترنتی آجیل

قرار شد از نکات مهم و عمومی خرید آجیل از فروشگاه‌های اینترنتی، به ۹ مورداشاره کنیم؛ اما قبل از آن بگویم که منظور از آجیل، انواع آجیل و خشکبار و میوه خشک به سبک سنتی یا مدرن است؛ مانند خرید آجیل ۴ مغز، خرید انجیر خشک، آجیل شور و شیرین به سبک سنتی یا آجیل هدیه و کادو شخصی و سازمانی و انواع سینی آجیل برای عید نوروز، چهارشنبه‌سوری، شب یلدا و….

۱. تازگی آجیل و خشکبار

همه می‌دانیم که تازه بودن آجیل مهم‌ترین نکته است اما اولاً همیشه تشخیص آن آسان نیست و ثانیاً در خرید فروشگاهی به‌راحتی می‌توانیم ببینیم و اگر به‌صورت بسته‌بندی نیست بچشیم و مزه کنیم. بله، اما در خرید اینترنتی هم چندراه وجود دارد. یکی تصویر محصول است که بعضی فروشگاه‌های اینترنتی عکس واقعی را می‌گذارند نه تبلیغاتی و ثابت. اگر تصویر محصول تبلیغاتی بود سراغ موارد زیر بروید:

۱‌. نام و شرح محصول: گاهی در نام یا توضیح محصول به‌تازگی و دیگر اوصاف اشاره می‌شود.

۲‌. مشخصات محصول: در این قسمت اگر تاریخ تولید ذکرشده باشد به فهمیدن عمر آجیل و تازگی آن کمک می‌کند.

۳‌. نظرات خریداران: دیدگاه‌های مشتریان را بخوانید؛ ممکن است بعضی از آن‌ها به کیفیت و تازگی آن اشاره‌کرده باشند.

۴. فصل برداشت: در بعضی محصولات، اطلاع ما از فصل برداشت و فاصله‌ای که بازمان خرید دارد می‌تواند نشانه تازه بودن محصول باشد؛ بخصوص اگر مانند فروشگاه‌های باسابقه و معتبر اینترنتی مزبار که چون فروش فراوانی دارد همیشه در فصل برداشت محصولات تازه را تهیه می‌کند و آن‌ها را با حفظ کیفیت و سلامت، نگه‌داری و عرضه می‌کند.

۲. خرید با برنامه

اگر به دلیل کار یا سبک زندگی بعضی از آجیل‌ها را زیاد مصرف می‌کنید، بهتر است ابتدا مقدار کمی خرید کنید و اگر از آن راضی بودید، برای مصرف چندباره، به‌صورت عمده یا شبه عمده خرید کنید.

البته بد نیست قبل از آن با تأمین‌کننده اینترنتی محصول گفتگو کنید که اگر از آن محصول چیزی مانده از همان برای شما ارسال کنند و اگر تمام‌شده است محصول جدید همان کیفیت قبلی را داشته باشد.

۳. آجیل خام یا بوداده و طعم دار

بعضی‌ها معتقدند آجیل خام بهتر از انواع دیگر آن است. دلیل عده‌ای از آن‌ها حفظ مواد مغذی و تفاوت خاصیت در این دو نوع است که من هم با آن‌ها موافقم و به همین دلیل نباید همیشه آجیل غیر خام مصرف کرد بلکه لازم است گاهی آجیل خام خورد تا از خواص آن‌ها بی‌نصیب نبود؛ اما دلیل برخی این است که برای آجیل بوداده غالباً از آجیل‌های کهنه و مانده و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند و با طعم و مزه جدید این مشکل را پنهان می‌کنند با این هم موافقم اما نه به‌طور کامل!

این نکته درست است و باید هنگام خرید به آن خیلی دقت کرد ولی به دلیل فناوری‌های جدید در حوزه مواد غذایی یا صنایع غذایی که به سلامت و بهداشت مواد هم توجه دارند و نیز تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان کوچک و بزرگ و حتی کهن‌سال، آجیل‌های طعم دار و جدیدی که سالم و باکیفیت هستند تولید خوبی دارند و بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی مانند مزبار به صورت تخصصی در این زمینه فعال هستند؛ بنابراین اشکالی ندارد طعم‌های تازه در دنیای خوشمزه آجیل‌ها را با خرید اینترنتی امتحان کرد.

۴. آجیل از نوع میوه خشک

خرید انجیر خشک، کشمش، برگه هلو یا زردآلو و چند مورد دیگر، تا یکی دو دهه پیش، جزو اصلی‌ترین خرید میوه‌ خشک بودند و قیمت بعضی از آن‌ها مثل قیمت توت خشک مهم بود؛ اما امروزه انواع میوه‌ها را خشک می‌کنند و برای خیلی از مصرف‌کنندگان خواص آن‌ها و امکان خرید و مصرف آن‌ها در طول سال، مهم‌تر از قیمت آن‌هاست.

در خرید اینترنتی میوه‌های خشک، باید علاوه بر تازگی و کیفیت، حواستان به نوع خشک‌کردن میوه‌ها باشد. در بعضی روش‌ها، هم برای زودتر خشک شدن و هم برای حفظ رنگ میوه تازه و جذابیت بیشتر برای مشتری، از موادی استفاده می‌کنند که برای کسانی که معده و روده حساس یا بیمار دارند مناسب نیست و همین‌طور مصرف طولانی‌مدت آن‌ها به سلامتی بدن آسیب می‌رساند.

درباره روش تولید میوه خشک، توضیحات محصول را بخوانید و البته می‌توانید با پشتیبانی فروشگاه ارتباط بگیرید و آن را جویا شوید.

۵. خرید آجیل بسته‌بندی‌شده

شاید حدس بزنید چرا خرید اینترنتی آجیل بسته‌بندی بهتر از آجیل فله و باز است. یکی از دلایل آن، وجود اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و پروانه فعالیت، و نیز علامت سیب سلامت یا استاندارد است.

همچنین مراحل تولید این نوع محصولات تحت نظارت داخلی شرکت‌ها و بیرونی مراکز نظارتی دولتی است. البته قیمت آجیل بسته‌بندی گران‌تر از آجیل فله است که برای بعضی خریداران مهم است. به نظر من آجیل فله را هم می‌شود اینترنتی خرید اما از سایت‌هایی که سابقه‌دارند و نمادهای اعتبار کسب‌وکارهای اینترنتی را دارند.

۶. آجیل مخلوط؟

مسئله آجیل تک و آجیل مخلوط مثل مسئله آجیل خام و بوداده است که هر گردی گردو نیست. اینکه می‌گویند آجیل مخلوط نخرید منظورشان همان‌هایی است که در بعضی جاها و مخصوصاً در ایام عید نوروز بیشتر عرضه می‌شوند و در آن‌ها احتمال وجود آجیل کهنه و پارسالی و استفاده از رنگ و مانند آن است؛ و الا آجیل مخلوط مرغوب از جهت در کنار هم بودن چند خاصیت و چند طعم و مزه، گزینه مناسبی برای خرید اینترنتی است.

۷. باپوست یا بدون پوست؟

بعضی آجیل‌ها مانند گردو، پسته، بادام و فندق، هم باپوست و هم بدون پوست و اصطلاحاً به صورت مغز فروخته می‌شوند؛ به صورت تکی یا ترکیبی مانند آجیل چهارمغز. درباره بعضی از آن‌ها مانند گردو، روش و‌ محیط نگهداری خیلی مهم است. مغز گردو ناسالم برای سلامتی بدن مضر است؛ بنابراین در خرید اینترنتی مغز گردو بیشتر دقت کنید.همچنین اگر مصرفتان زیاد است و می‌خواهید حجم زیادی خرید کنید، گردو و بادام را باپوست بخرید تا خودتان هم بهتر از آن‌ها نگهداری کنید و از ترکیب مغز گردو با اکسیژن یا قرار گرفتن در آلودگی‌های محیطی جلوگیری کنید.

۸. درجه‌بندی محصولات

در آجیل و خشکبار درجه‌بندی وجود دارد که همیشه ناظر به تفاوت زیاد در کیفیت نیست. مثلاً در اندازه یا رنگ تفاوت دارند اما از نظر جنس و از یک باغ و منطقه بودند مساوی هستند. بعضی از مراکز فروش اینترنتی به این موارد خوب توجه و دقت دارند و محصولات را گاهی در سه درجه‌یک تا سه تعریف می‌کنند و برای آن توضیح و شرح منتسب می‌نویسند. بنابراین در خرید اینترنتی و بر اساس دلایلی چون قیمت و ارزانی یا استفاده در مهمانی و پذیرایی می‌توانید درجات مختلفی از آجیل و خشکبار و میوه خشک را برای خرید آنلاین انتخاب کنید.

۹. خرید از سایت‌های معتبر

در لابه‌لای مطالب بالا به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر اشاره کردم اما لازم است دوباره تأکید کنم؛ چون ممکن است به دلیل قیمت پایین‌تر یا نوع تبلیغات فریبنده، عجله کنید و آجیل را از هر سایتی خرید کنید.

همان‌طور که در خرید غیر اینترنتی از هر مغازه و هرجایی آجیل و خشکبار نمی‌خرید در فضای اینترنتی و مجازی هم همین حساسیت را داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید