میوه خشک مخلوط

خشک کردن میوه یکی از روش‌های کهن نگهداری میوه با حفظ سلامت محصول و ارزش‌های غذایی بوده است. در آن زمان‌ها که مثل امروز انبار و یخچال خانگی و صنعتی نبود؛ تا چند دهه پیش، فقط در روستا و باغ‌شهر میوه‌ها را در تابستان خشک می‌کردند و در زمستان می‌خوردند. همچنین برای آیین‌ها و جشن‌هایشان از آجیل کنار میوه خشک مثل برگه زردآلو، انجیر خشک و مویز برای شب یلدا و عید نوروز استفاده می‌کردند.

اما امروزه با دستگاه‌های میوه خشک‌کن که با ابعاد کوچک هم دربازار موجود است، تولید میوه خشک هم یک شغل خانگی و هم یک صنعت بزرگ برای خشک کردن انواع میوه و تره‌باراست.

همچنین با میوه‌ خشک، میوه‌های هر فصلی در همه سال پیش روی ماست مانند گلابی خشک ، خرمالو خشک ، توت فرنگی خشک، انبه خشک، موز خشک و …. همچنین میوه خشک یک گزینه مناسب برای پذیرایی در جشن‌ها، مهمانی‌ها و دورهمی‌های رسمی یا خصوصی است که حتی می‌توانید آن را هدیه هم دهید. سایت تخصصی مزبار انواعی از میوه خشک مرغوب و سالم را به صورت تک‌محصولی یا مخلوط یا ترکیبی از آجیل و میوه خشک با قیمت مناسب عرضه کرده است که برای مصرف شخصی یا پذیرایی یا هدیه به صورت آنلاین قابل‌سفارش است.

خرید-میوه-خشک-مخلوط

۹ حقیقت درباره میوه خشک مخلوط

درباره میوه خشک که به شکل‌ها و نام‌های متنوعی مثل چیپس میوه در بازار موجود است، حرف زیاد است اما ۹ مورد آن را برایتان انتخاب کرده تا به خرید و مصرف میوه خشک اهمیت بیشتری دهید. همچنین در دل این حقایق، نکات مهمی را درباره خرید میوه خشک را هم برایتان باز کرده‌ایم..

۱. میوه خشک، سرشار از قند و کالری طبیعی

 میوه‌ها حاوی مقادیر زیادی قند طبیعی‌اند و وقتی خشک می‌شوند، آب میوه از آن حذف می‌شود. محصول نهایی یک قطعه کوچک تمام قند و کالری است، از جمله گلوکز و فروکتوز.

تقریباً ۴۰ درصد و در بعضی میوه‌های خشک تا ۶۵ درصد آن‌ها قند و کالری است که هم خوب است و هم بد! بستگی به مصرف‌کننده دارد که خواهیم گفت. مثلاً افراد چاق، دیابتی نوع دو و بیماران قلبی نباید زیاده‌روی کنند. اما وقتی سریعاً به انرژی زیادی نیاز دارید با مصرف حجم کمی از میوه خشک شیرین آن را به دست می‌آورید.

میوه-خشک-مخلوط

۲. میوه‌های خشک با شکر اضافه!

 گاهی برای اینکه شیرینی و جذابیت برخی میوه‌های خشک بیشتر شود، در فرایند خشک شدن روکشی از شکر یا محلول‌های شیرین روی آن‌ها اضافه می‌کنند. این مورد باید روی بسته و توضیحات محصول ذکر شود. با توجه به نکته قبلی، این قند غیرطبیعی اضافی برای همه بد و خطرناک است و می‌گویند سرطان‌زاست و البته برای کسانی که اضافه وزن، دیابت یا بیماری‌ قلبی دارند بدتر و خطرناک‌تر است.

بنابراین خواندن توضیحات محصول و مواد تشکیل‌دهنده بسیار مهم است. به همین خاطر است که میوه‌های خشک مزبار به این روش تهیه نشده‌اند و درباره آن‌ها عوامل کیفیت و سلامت محصول رعایت می‌شود.

۳. میوه خشک با مواد نگهدارنده 

برخی تولیدکنندگان میوه خشک برای جذابیت رنگ محصول از مواد نگهدارنده حاوی سولفیت استفاده می‌کنند تا از تغییر رنگ طبیعی میوه آب‌دار به‌ویژه در میوه‌های با رنگ روشن مثل زردآلو جلوگیری شود و محصول مشتری‌پسندتر باشد. یکی از مشکلات این کار حساسیت بعضی افراد به این ماده است که مشکلات گوارشی، پوستی یا تنفسی ایجاد می کند.

بنابراین یادتان باشد که قهوه‌ای یا تیره‌رنگ بودن میوه خشک را نشانه نامرغوبی و خوش‌رنگی آن را دلیل کیفیت ندانید.

۴. نگهداری نادرست و تولید سم

استفاده از مواد نگهدارنده به نگهداری طولانی مدت میوه خشک کمک می‌کند که گفتیم بعضی‌ها به آن حساسیت دارند. علاوه بر این، خود روش ذخیره‌سازی و انبارداری میوه خشک خیلی اهمیت دارد؛ چون اگر مناسب و استاندارد نباشد، محصول به ترکیبات سمی و قارچی آلوده می‌شوند که خطراتش به مراتب بیشتر از مواد نگهدارنده است.

خرید میوه خشک مخلوط از مراکز معتبری چون مزبار شما را از این مشکل در امان نگه می‌دارد.

۵. مدیریت وزن با میوه خشک!

میوه خشک سرشار از فیبر، قند و کالری هستند و با آن می‌توان وزن را مدیریت کرد! 

اگر لاغرید، با برنامه و با مصرف به‌اندازه میوه خشک می‌توانید به وزن خود اضافه کنید، حتما با برنامه این کار را کنید چون باعث ورود بیش از حد قند و کالری می‌شود و در کوتاه‌مدت باعث بروز مشکلات دیگری برایتان نشود!

برای چاق شدن، میوه‌های خشک را به مقدار کم ولی مرتب بخورید؛ یا با غذا یا به صورت میان‌وعده.

اگر چاق هستید، باز هم به قند و کالری و ویتامین‌های میوه خشک مخلوط نیاز دارید؛ پس استفاده آن را در دستور غذایی خود قرار دهید. میوه خشک شیرین را به قندهای غیرطبیعی ترجیح دهید و حتماً به جای تنقلاتی مثل چیپس و پفک، میوه خشک مخلوط بخورید با طعم‌های مختلف ترش و شیرین.

فیبر میوه خشک علاوه‌بر کمک به لاغر کردن، به طور عمومی برای سلامت روده‌ها به‌ویژه روده بزرگ خیلی مفید است.

خرید میوه خشک

۶. تغذیه سالم با میوه خشک مخلوط

 میوه‌های خشک بیشتر ارزش غذایی میوه‌های تازه را در خود حفظ می‌کنند. با خوردن آن‌ها هم از طعم خاصشان لذت می‌برید و هم ترکیبی از ارزش‌های غذایی میوه‌ها را به بدن می‌رسانید.

میوه‌های خشک فقط فیبر و قند و کالری ندارند؛ بلکه مجموعه‌ای از مواد مغذی و ضروری بدن را تأمین می‌کنند؛ حتی موادی را که در سبک و رژیم غذایی امروز ما کم است؛ مانند ویتامین A (که در زردآلو و هلو زیاد است)، کلسیم، ویتامین K ، آهن و مس و دیگر عناصری که برای رشد و نگهداری استخوان‌ها و مفاصل سالم مهم است.

میوه خشک مخلوط گزینه مناسبی برای داشتن همه آن‌هاست.

۷. تامین انرژی و بدون چربی

 میوه خشک منبع خوبی از انرژی است؛ چرا که قندهای طبیعی و کربوهیدرات‌های سالم را در کنار سایر مواد مغذی بدن دارد.

یک نکته مهم دیگر میوه‌های خشک این است که کم‌چربی هستند؛ افرادی که اضافه وزن دارند و کسانی که چربی خون دارند می‌توانند با مصرف کم یا طبق رژیم غذایی، هم انرژی و هم ویتامین‌های بدن خودشان را از آن‌ها بگیرند.

۸. آنتی‌اکسیدان و اسیدهای آلی

 میوه‌های خشک منبع مهمی از آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای آلی هستند که لازم است در رژیم غذایی ما باشند. این اسیدهای آلی با فیبر در دستگاه گوارش و هضم غذا هم‌افزایی و همکاری دارند. آنتی‌اکسیدان‌ها ضد سلول‌های سرطانی هستند و سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهند و برای این روزهای کرونایی هم مفید است.

میوه خشک

 ۹. اقبال مردم به میوه خشک

امروزه مردم دنیا به ارزش میوه خشک بیشتر از گذشته پی برده‌اند و مصرف آن در سراسر ایران بسیار زیاد شده است. در ایران برای خرید و فروش میوه خشک سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی زیادی وجود دارد که با وجود این باید در خرید دقت کرد و از سایت معتبر خرید کرد.

کشمش و خرما را هرچند کمی رطوبت طبیعی دارند میوه خشک در نظر می‌گیرند و بر اساس آن تقریباً نیمی از فروش میوه خشک دنیا به این دو اختصاص دارد و بعد از آن آلو خشک، انجیر خشک، زردآلو خشک، هلو خشک، سیب خشک، گلابی خشک، خرید موز خشک و خرمالو خشک یکی از آن‌ها در بازار ایران است.

نکته پایانی اینکه به قیمت میوه خشک خیلی حساس نباشید، بلکه برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان حداقل هر چند وقت یک بار هرجای ایران هستید میوه خشک مخلوط مز‌بار را آنلاین و به قیمت بازار تهران سفارش دهید که در وزن‌های مختلف عرضه شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید