سفارش دلمه

اگر در تدارک یک مهمانی یا دورهمی دوستانه هستید و می‌خواهید میز مزه فوق العاده جذابی داشته باشید و با انواع مزه‌ها، مهمان‌های خود را سوپرایز کنید، پیشنهاد ما به شما سفارش دلمه از فروشگاه اینترنتی مزبار است.

در ادامه از دلمه برگ مو که یکی از جذاب‌ترین غذاهای ایرانی است و همچنین فینگرفودهایی که می‌توانید در کنار آن میل کنید، خواهیم گفت.

با ما همراه باشید.

تاریخچه دلمه

کلمه دلمه (Dolma) به زبان ترکی یعنی «پر کردن». دلمه یکی از غذاهای محبوب در دوره عثمانی بوده که به هر دو صورت گرم و سرد سرو می‌شده است. دلمه را با انواع سبزیجات، میوه و برگ درخت انگور یا کلم تهیه می‌کنند.

دستورالعمل دلمه بادمجان شکم پر در کتاب‌های آشپزی عربی در قرون وسطی آمده است. در یونان باستان نیز برگ انجیر را با پنیر شیرین پر می‌کردند و به آن «تریون» می‌گفتند.

تاریخچه طبخ انواع دلمه در ایران به قرن هفدهم باز می‌گردد. در قرن نوزدهم و همچنین در دوران پادشاهی ناصرالدین شاه قاجار نیز سرآشپزهای مطبخ دربار، طرز تهیه انواع گوناگونی از دلمه‌، مثل دلمه برگ مو، کلم، بادمجان و سیب را برای خود ثبت کردند. آن‌ها دلمه را با گوشت چرخ‌شده، برگ نعنا خردشده، برنج و زعفران پر می‌کردند.

دلمه کلم پس از آن که چارلز دوازدهم، در جنگ پولتاوا از روس‌ها شکست خورد وارد کتاب‌های آشپزی سوئدی شد. در سال ۲۰۱۷، کشور آذربایجان دلمه را در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به ثبت رسانید.

قیمت دلمه

اصالت دلمه به خاوریانه و مناطق بالکان، قفقاز و آسیای مرکزی و همچنین کشورهای عربی برمی‌گردد. در ایران و امپراطوری عثمانی، در طول فصل زمستان، کلم غذای اصلی کشاورزان بود، که این امر به تدریج به منطقه بالکان نیز سرایت کرد.

یهودیان نیز، برگ مو و کلم را با گوشت رول می‌کردند اما از آن جا که گوشت گران بود، به جای آن از برنج، جو یا نان استفاده می‌کردند.

اما به طور کلی، دستور تهیه دلمه، نسل به نسل منتقل شده و امروزه در هر منطقه‌ای متفاوت طبخ می‌شود.

دلمه در ایران

دلمه یکی از غذاهای قدیمی و معروف ایران است و طرفداران بسیاری دارد. البته این غذا فقطصرفا متعلق به ایران نیست و در بسیاری از کشورهای همسایه نیز تهیه می‌شود. اما دلمه ایرانی طعم متفاوتی دارد و چیز دیگری است. در ایران نیز با توجه به منطقه و متریالی که دلمه با آن تهیه می‌شود، تنوع زیادی از این غذا وجود دارد.

خرید-دلمه-آماده

این فینگر فود ایرانی از پر شدن سبزیجات مختلف و با مخلوطی از گوشت چرخ شده، پیاز، سبزیجات معطر، ادویه، چاشنی‌های مختلف، حبوبات تهیه می‌شود. با توجه به تغییر فصول، در هر فصلی دلمه مربوط به آن فصل بیشتر طبخ می‌شود.

مثلا دلمه برگ مو که علاقمندان زیادی دارند و از معروف‌ترین دلمه‌ها در میان ایرانیان است، از پیچیده شدن مواد مخلوط در چند لایه از برگ‌های درخت انگور به دست می‌آید و عموما در فصل بهار و اوایل تابستان تهیه می‌شود.

حالا اگر قرار باشد که برای پذیرایی دلمه را انتخاب کنیم، چه فینگرفودهایی با آن هم‌خوانی دارد؟

مثل همیشه تنها نیستید و مزبار در کنار شماست و تنوعی از فینگرفودها را پیش روی شما قرار داده.

سفارش-دلمه

میز مزه ایرانی

قطعا دلمه، یک فینگر فود خاص برای پذیرایی در جشن‌ها و دورهمی‌های محتلف است. اگر به دنبال یک پذیرایی ایرانی اما به صورت مدرن و شیک هستید پیشنهاد ما به شما انواع فینگر فود ایرانی برای پذیرایی در کنار دلمه برگ مو است تا یک میز مزه ایرانی تمام عیار داشته باشید.

کاناپه میرزا قاسمی

میرزاقاسمی بدون شک یکی از پرطرفدار‌ترین مزه‌های ایرانی است و کمتر کسی دست رد به آن می‌زند. در این میان اما کاناپه میرزا قاسمی مزبار با شکلی متفاوت و مدرن، یک انتخاب خاص و جذاب برای قرار گرفتن روی میز مزه است.

کاناپه کشک و بادمجان

یکی از غذاهایی که برای میز مزه می‌توانید رویش حساب کنید، کاناپه کشک بادمجان است که برای سرو آن نیازی به نان ندارید، چرا که این فینگر فود ایرانی، از یک لایه نان تشکیل شده که کشک بادمجان روی آن قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به راحتی آن برداشته و میل کنید.

فینگر-فود-ایرانی

سینی گریل میکس

مگر می‌شود حرف از پذیرایی ایرانی باشد و جای کباب و جوجه کباب خالی باشد؟ سینی گریل میکس مزبار شامل سه مدل جوجه مرینیت شده زعفرانی، ترش و لاری است که به صورت فینگر فودی در سیخ های مجزا همراه با شات‌های سبزیجات برای شما ارسال می‌شود تا در مهمانی خود، جوجه کباب را به صورتی مدرن و خاص سرو کنید.

درست است که دلمه برگ مو، غذایی فصلی محسوب می‌شود اما شما می‌توانید با سفارش دلمه برگ مو از مزبار و در تمام فصول این غذای خوشمزه را میل کنید. این مجموعه با تهیه انواع فینگرفود در کنار شماست تا سهمی در شادی‌های شما داشته باشد.

برای آگاهی یافتن از قیمت دلمه و انواع سینی‎ فینگر فود، می‌توانید به وب‌سایت تخصصی مزبار مراجعه کنید. ما بهترین‌ مزه‌ بار در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید