پاپسیکل؛ حکایت کیک شکلاتی چوبی

0
3518

اگر طرفدار پر و پا قرص بستنی باشید، احتمالا اسم پاپسیکل به گوشتان خورده باشد. پاپسیکل درواقع همان بستنی یخی‎‌های رنگارنگ و جذابی است که جان می‌دهد برای روزهای گرم تابستان و یا یک مهمانی شاد عصرانه. حالا ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که خب اگر پاپسیکل همان بستی یخی است، پس چه ربطی به شکلات و کیک دارد.

عجله نکنید؛ در ادامه همراه ما باشید تا سر از کار داستان این خوشمزه‌های مزبار در بیاورید. اما قبل از هر چیز شاید برایتان سوال باشد که این کیک‌های عجیب و خوشمزه را چگونه می‌شود تهیه کرد و به چه کار می‌آید.

پاپسیکل؛ هدیه‌ای متفاوت برای مناسبت‌های ویژه

مثلا اگر هالووین باشد، پاپسیکل‌های ما با کدو تنبل‌های نارنجی طراحی شده‌اند و اگر یلدا باشد، انار و هندوانه و آدم برفی، قشنگی‌اش را دو چندان می‌کنند.

این پاپسیکل‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون درون یک جعبه چوبی، می‌تواند یکی از بهترین هدیه‌ها برای روزهای ویژه‌ای مثل روز مادر، تولد یا ولنتاین هم باشد. مطمئن باشید کسی که دوستش دارید وقتی درب جعبه چوبی پاپسیکل را باز می‌کند، چشمانش از هیجان و شادی برق خواهد زد.

برای تهیه این محصول جذاب، فقط کافی است وارد وب‌سایت فروشگاه اینترنتی مزبار شوید و محصول مورد نظر خود را در میان تنوعی از محصولات انتخاب کنید. پاپسیکل میکس ولنتاین و پاپسیکل میکس نوروز از جذاب‌ترین آیتم‌های این مجموعه هستند.

راستی نیازی به مراجعه حضوری نیست شما می‌توانید به صورت اینترنتی ثبت سفارش کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

 

سینی-پاپ-سیکل-ولنتاین

داستان پاپسیکل چیست و از کجا شروع شد؟

کشور اصلی یا بهتر بگوییم، محل به دنیا آمدن پاپسیکل؛ آمریکای شمالی یعنی کانادا و ایالات متحده است. البته ایرلندی‌ها و بریتانیایی‌ها هم چیزی شبیه به پاپسیکل دارند که به آن (freeze pop) و (ice lolly) می‌گویند. استرالیایی‌ها هم یک نوع بستنی دارند به نام (ice block) که در واقع همان پاپسیکل است.

داستان از این قرار است که در سال ۱۹۰۵، فرانک اپرسون پسری یازده ساله از اوکلند در ایالت کالیفرنیا، یک فنجان پر از پودر سودا، آب و یک چوب همزن را به طور ناخواسته در ایوان خانه‌شان جا گذاشت. آن شب، دمای بسیار پایین هوا، باعث شد مخلوط داخل لیوان یخ بزند.

هنگامی که فرانک جوان از خواب بیدار شد، با این مخلوط منجمد رو به رو گشت. فرانک، که می‌دانست به طور تصادفی با ایده‌ای عالی مواجه شده است و از آنجا که خودش به عنوان فروشنده در یک آبمیوه‌فروشی کار می‌کرد، به ساخت این پاپ‌ها برای دوستانش ادامه داد. او زمانی هم که ازدواج کرد، این بستنی‌ یخی‌های خوشمزه را برای فرزندانش درست می‌کرد، بدون آنکه اسمی روی آنها بگذارد.

شهرت جهانی پاپسیکل

اپرسون در سال ۱۹۲۳ و در ۲۹ سالگی اختراع خود را ثبت کرد و نامی که روی آن گذاشت برگرفته از نام خانوادگی‌اش، «اپسیکل» بود. از آن زمان به بعد او این خوراکی‌های یخ‌زده را به طور رسمی در هفت طعم و در پارک تفریحی Neptune Beach با عنوان آب‌نبات‌چوبی یخ‌زده یا نوشیدنی منجمد روی چوب تنها به قیمت پنج سنت، می‌فروخت.

چند سال بعد، اپرسون حق امتیاز اختراع و نام تجاری Popsicle را به شرکت Joe Lowe در شهر نیویورک فروخت و از آن زمان به بعد بود که این خوراکی خوشمزه، شهرت جهانی یافت.

امروز انواع مختلفی از این بستنی یخی در همه جای جهان تولید می‌شود و هر کس با توجه به سلیقه خود از طعم‌ها مزه‌های مختلفی برای تولید آن استفاده می‌کند و می‌توان گفت تقریبا با طعم اکثر میوه‌ها تولید می‌شود.

 

پاپسیکل یا کیک شکلاتی چوبی؟!

حالا برسیم به اصل مطلب یعنی همان محصول جذاب و خوشمزه مزبار.

جالب است بدانید که پاپسیکل‌های مزبار هیچ ارتباطی با آنچه تا به حال درباره پاپسیکل فهمیده‌اید ندارد. در واقع شاید تنها شباهتش به پاپسیکل، همان چوب بستنی باشد.

البته نکته جذاب پاپسیکل‌های مزبار دقیقا همین است. خبر خوب برای عاشقان شکلات؛ پاپسیکل‌های شکلاتی مزبار یکی از جذاب‌ترین خوراکی‌ها برای شماست. فکرش را بکنید، یک کیک شکلاتی منسجم که دسته‌ای چوبی دارد و شما می‌تواند مثل بستنی با یک گاز از خوردن آن لذت ببرید.

این آیتم جذاب که تلفیقی از کیک و شکلات است، در عین خوشمزگی، می‌تواند یک هدیه بسیار جذاب و هیجان‌انگیز هم باشد. در واقع مزبار به نوعی این کیک شکلاتی‌های چوبی را کاستومایز کرده. به مناسبت هر رویداد و جشنی، می‌توانید پاسیکل متفاوتی داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید