چهاردهمین روز از میانه فصل زمستان، یکی از زیباترین نام‌ها را یدک می‌کشد؛ عشق. روزی که همه تلاش می‌کنند تا او که دوستش دارند، سهمش لبخندی زیبا و قلبی خوشحال باشد. در این میان هدیه‌های روز عشق مزبار شاید نشانه‌ای باشد از عشق شما برای عزیزترینِ زندگی‌تان.

ارزش یک هدیه تنها به کیفیت لبخندی است که بر لب‌های آنکه دوستش دارید می‌نشیند؛ که وقتی جعبه هدیه‌اش را باز کند و یک قلب سرخ شکلاتی را کنار یک پاپسیکل قرمز رنگ ببیند، چشمانش از شادی برق بزد. راستی! تا به حال کلمه عشق را چشیده‌اید؟ از آنجا که هیچ چیز در مزبار رویایی و دور از ذهن نیست، با باکس هدیه ولنتاین می‌توانید یارتان را مهمان طعم شیرین عشق کنید.

داستان روز عشق

از چند روز مانده به چهاردهم فوریه راهروهای فروشگاه‌ها بلافاصله پر می‌شود از عروسک‌های قرمز و صورتی و شکلات‌های قلبی شکل.

اما شاید برایتان جالب باشد، در حالی که این روز با هدایای رنگارنگ و قلب قرمز و ایده‌های شام رمانتیک شناخته می‌شود، خیلی‌ها بر این باورند که این روز تاریخچه‌ای غمگین دارد و با جشن کلیسای کاتولیک در روز سنت ولنتاین مرتبط است؛ روزی که امپراطور روم در سال ۲۷۰ پس از میلاد این قدیس را اعدام کرد.

افسانه های زیادی در مورد مرگ سنت ولنتاین وجود دارد. برخی می گوید او کشیشی بود که پس از اینکه امپراطور روم، ازدواج مردان جوان را غیرقانونی اعلام کرد، با زوج‌های جوان ازدواج می‌کرد تا آنها سربازان بهتری باشند و از اینجا بود که ایده جشن عشق آغاز شد.

بعضی‌ها نیز ریشه این جشن را در جشنواره‌ای در روم باستان می‌دانند که به روز «فاونوس» شهرت داشت.

به هر حال منشأ این روز به هر داستانی که برگردد، از قرون وسطی بود که با عشق و عاشقی پیوند خورد؛ سنتی که از فرانسه و انگلستان آغاز شد.

هدیه‌های ولنتاین

به کسانی که دوستشان دارید، بارها و بارها و به هر بهانه‌ای عشق خود را ثابت کنید. هدیه دادن زبان عشق شماست و روز عشق بهترین بهانه. پیدا کردن بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین هدیه ممکن است سخت باشد؛ اما نه وقتی که خلاق هستید. مزبار در کنار شماست تا در این جست‌وجو همراهتان باشد.

پاپسیکل میکس ولنتاین ، سینی میکس ولنتاین و دیگر هدیه‌های روز عشق مزبار در کنار شماست تا جست‌وجوی شما آسان‌تر شود و هدیه‌ای متفاوت را به عزیزانتان تقدیم کنید.

شکلات‌؛ هدیه خوشمزه ولنتاین

ایده شکلات از کجا آمد؟ خب، ظاهراً ایده استفاده از شکلات برای تبریک روز ولنتاین از یک مغازه شکلات‌فروشی می‌آید.

از قضا، شرکت شکلات‌سازی کادبری، که توسط دو برادر انگلیسی به نام‌های ریچارد و جورج کادبری، اداره می‌شد به این فکر افتادند که شکلات‌های شیری و کاکائویی خود را در جعبه‌های فانتزی با طرح قلب، برای فروش در روز ولنتاین به فروش برسانند. ایده‌ای کهصنعت شکلات‌سازی را برای همیشه تغییر داد و این خوراکی خوشمزه را به یکی رمانتیک‌ترین هدیه‌های روز ولنتاین تبدیل کرد.

حقایق جالب درباره روز ولنتاین

روز ولنتاین به خودی خود جذاب و هیجان‌انگیز است اما حقایق جالبی درباره آن وجود دارد. مثلا:

الکساندر گراهام بل روز ولنتاین را برای ثبت اختراع تلفن انتخاب کرد. رسانه‌ای که امروزه بیشتر از هرچیز برای ارسال و دریافت تبریک روز ولنتاین استفاده می‌شود.

یکی از سنت‌های روز ولنتاین در پاریس، به عنوان یکی از رمانتیک‌ترین شهرهای دنیا، ارسال کارت هدیه است. از قضا اولین نامه ارسالی به مناسبت ولنتاین، توسط یک زندانی به نام چارلز؛ دوک اورلئان فرستاده شد. شعری عاشقانه برای همسرش. این کارت را برای همسر خود فرستاد و از آن به بعد این کار تبدیل به یک رسم شد. خیلی رمانتیک است، نه؟!

در دانمارک، به جای رز قرمز، گل‌های سفید و فشرده شده‌ای به نام «Snowdrop» یا گلوله برفی را هدیه می‌دهند.

ایتالیایی ها روز ولنتاین را به عنوان فستیوال بهاری و با صرف شام‌های عاشقانه و هدیه دادن جشن می‌گیرند.

دلیل عجیبی در پسِ هدیه دادن شکلات در روز ولنتاین وجود دارد. پزشکان در زمان های قدیم شکلات را برای افرادی که مثلا در پی شکست عشقی افسرده شده بودند، تجویز می‌کردند.

قرمز، رنگ روز ولنتاین است. بسیاری معتقدند این رنگ شور و حرارت زیادی دارد و همه چیز را جذاب‌تر می‌کند. مطالعه‌ای در دانشگاه روچستر نشان می‌دهد که افراد غالبا جذب کسانی می‌شوند که، قرمز می پوشند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید