هالووین

هالووین؛ مهمانی کدو تنبل‌ها

هالووین یکی از قدیمی‌ترین و البته جذاب‌ترین جشن‌های جهان است که هر ساله در تاریخ ۳۱ اکتبر یا هشتم آبان ماه برگزار می‌شود. این روزها، هر جشن یا سنتی در واقع، بهانه‌ای برای کنار هم بودن و دورهمی است. هالووین هم از این داستان مستثنی نیست و به عنوان یکی از جذاب‌ترین جشن‌ها، حال و هوای قشنگی به روزهای ابتدایی پاییز می‌دهد. مفهوم هالووین پر از ایده‌های جذاب است؛ از انواع هدیه هالووین با طرح صورتک کدو تنبل و روح گرفته تا کلی خوراکی‌های هالووینی که به شما کمک میکند تا شب پاییزی قشنگ و شادی بسازید.

سینی-پاپسیکل-هالووین--1

قصه هالووین

این جشن سنتی و بسیار قدیمی، در واقع ریشه در جشنواره باستانی سلتیک با عنوان (Samhain) دارد. سلت‌ها دو هزار سال پیش در منطقه‌ای که امروز ایرلند، انگلستان و بخشی از فرانسه را شامل می‌شود، ساکن بودند و بر اساس باورهایشان، همه ساله نخستین روز از ماه نوامبر را به عنوان روز برداشت محصول و پایان تابستان، جشن می‌گرفتند. آنها اعتقاد داشتند که این شب، مرز میان جهان زندگان و مردگان است و آغاز پاییز و حرکت به سوی زمستانی سرد.

از آنجا که این ساکنان اروپا، بر این باور بودند که ارواح به زمین بازمی‌گردند، تصور مردم بر این بود که اگر در روز هالووین خانه‌های خود را ترک کنند، حتما با ارواح مواجه خواهند شد، به همین خاطر هنگام خروج از خانه پس از غروب خورشید، از ماسک و لباس‌های مبدل استفاده می‌کردند تا روح مردگان، آنها را با دیگر ارواح اشتباه بگیرند. بنابراین می‌توان گفت سنت لباس پوشیدن‌های عجیب و غریب در شب هالووین، ریشه در باورهای سلتی دارد چرا که آنها مردمانی بودند که بر اساس باورهایشان، از تاریکی ترس داشتند و شب‌های طولانی زمستان، برایشان ترسناک بود.

برپا داشتنِ این سنت برای سلت‌ها، در برافروختن آتش و سوزاندنِ محصولات و حیوانات به عنوان قربانی برای خدایان معنا پیدا می‌کرد. در پایان مراسم نیز معمولا آتش کوره‌هایی را که از شب پیش از مراسم خاموش کرده بودند، دوباره روشن می‌کردند تا به اعتقاد خودشان، این آتش تا پایان سال و در سرمای زمستان از آنها محافظت کند. در نهایت و به مرور زمان، این سنت باستانی تبدیل به جشنی پر از رنگ و نور و شادی شد و هالووین نام گرفت.

پاپسیکل-هالووین

چگونه راه هالووین به آمریکا باز شد؟

جشن هالووین در ایالاتی مثل نیوانگلند به جهت سیستم سخت پروتستانی حاکم بر آنجا، بسیار محدود بود اما در ایالت‌های جنوبی آمریکا مانند مریلند، این جشن بیشتر رایج بود. از سوی دیگر، با گذشت زمان باورها و آداب و رسوم اروپایی‌های مهاجر به آمریکا و بومی‌های سرخپوست به نوعی با هم ترکیب گشت و نتیجه، ورژن جدیدی از جشن هالووین شد که امروز در سرتاسر جهان برگزار می‌شود.

در قرن هجدهم بخشی از جشن هالووین به روایت‌ قصه‌ها و ماجراهای ترسناک راجع به ارواح و شیاطین می‌گذشت و بخش دیگر به رقص و پایکوبی.

در این میان گاهی مردم آمریکا، با تکیه بر سنت‌های کهنه اروپایی‌ها، با پوشیدن لباس‌های عجیب و متفاوت، خانه به خانه می‌رفتند و درخواست غذا یا پول می‌کردند، سنتی که اصطلاحا به آن «ترفند یا درمان» می‌گویند.

اما به مرور زمان هالووین جشنی شیرین و دوست‌داشتنی حتی برای کودکان و نوجوانان شد تا با شوخی و بازی و پوشیدن لباس‌های عجیب و غریب، این شب پاییزی را کنار خانواده‌هایشان جشن بگیرند و اینگونه بود که در ابتدای قرن بیستم، دیگر رنگ و بویی از خرافه و باورهای کهن در این جشن باقی نماند.

خوراکی‌های هالووینی

شاید برایتان جالب باشد که یک چهارم شیرینی‌ها و شکلات‌هایی که هر ساله در ایالات‌متحده به فروش می‌رسد، برای این جشن است. در واقع از آنجا که خوراکی‌های خوشمزه، همیشه مهمان پر و پا قرص تمام مهمانی‌هاست، در همه جای جهان برای تدارک هالووین، خوراکی‌‌ها و شیرینی‌ و شکلات، بخش جدانشدنی این جشن است.

میزهای شام و پذیرایی در این شب جادویی هم ریشه در سنت‌های قدیمی دارد، اما هر چه زمان گذشت، تنوع غذاها بیشتر شد و انواع کیک‌ها و خوراکی‌های هیجان‌انگیز و جالب به میز پذیرایی این شب اضافه شد. همه دوست دارند در این شب میز پذیرایی خوش رنگ و جذابی داشته باشند، اگر شما هم جزء طرفداران هالووین هستید و به دنبال ایده‌های جذاب برای این شب هستید محصولات مخصوص هالووین مزبار انتخاب جذابی خواهند بود.

سینی-پاپسیکل-هالووین-2

سینی پاپسیکل میکس هالووین

این سینی ترکیبی از ۸مدل پاپسیکل مختلف با تزئینات مخصوص شب هالوین هستند که یک هدیه جذاب چه برای کودکان چه بزرگترها خواهد  بود.

سینی-میکس-هالووین-2

سینی میکس هالووین

اگر به دنبال یک هدیه منحصر به فرد و البته خوشمزه برای شب هالوین و پاییز هستید، سینی میکس هالووین مزبار بهترین انتخاب خواهد بود. ترکیب چند مدل پاپسیکل با کاپ کیک و بیسکوئیت های اورئو همان هدیه خواهد بود که عزیزانتان را سورپرایز خواهد کرد.

انواع پاپسیکل های مناسبی را به صورت تکی و در بسته بندی سه عددی هم میتوانید از اینجا سفارش دهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید