اسفناج

اسفناج یکی از سبزیجات رایجی‌ است که در ایران ریشه دارد و در بسیاری از نقاط دنیا با عنوان سبزی ایرانی(پارسی) شناخته می‌شود که فواید گسترده‌ای دارد. مواد معدنی همچون پتاسیم، کلسیم، زینک و ویتامین‌هایی همچون ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین A را در خود دارد.

فواید اسفناج

بهترین نکته در مورد اسفناج این است که چربی آن بسیار کم است. مصرف اسفناج به صورت خام یا پخته تأثیرات مثبتی برای افراد دارد.

اسفناج به سلامت چشم کمک می‌کند. بتا کاروتن موجود در اسفناج در بینایی تأثیر مثبت دارد و مواد ضد ورم درون آن به کاهش ورم چشم یاری می‌رساند.

همچنین برای تقویت قوای ذهنی مفید است. تحقیقات نشان داده که به خاطر فولیک اسیدی که در اسفناج هست، اگر به طور منظم مصرف شود باعث کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر می‌شود. پتاسیم درون اسفناج هم باعث افزایش جریان خون در مغز، تمرکز و بهبود کارکرد ذهن می‌شود.

اسفناج چون مقدار زیادی پتاسیم و مقدار بسیار کمی سدیم دارد، ماده غذایی بسیار مناسبی برای افرادی است که فشارخون بالایی دارند. پتاسیم، فشار خون را کاهش می‌دهد و فولیک اسید فشار درون رگ‌های خونی را می‌کاهد و این دو مورد در کنار هم باعث بهبود سلامت قلب می‌شوند.

مقدار ویتامین K در اسفناج چشمگیر است. این ویتامین به استخوان‌ها کمک می‌کند که کلسیم را بهتر جذب کنند. مواد معدنی دیگر اسفناج همچون زینک، فسفر، منیزیم و منگنز هم به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کنند. همچنین در تقویت دندان و ناخن هم بسیار مؤثر هستند.
‌‌

اگر همین حالا هوس خوردن این سبزی فوق‌العاده پر خاصیت رو کرده اید  ، مزبار سالاد اسفناج را در ظروف پذیرایی شکیل ، مهیا کرده است ، هم چنین میتوانید از طعم بی نظیر بورانی اسفناج هم لذت ببرید ، مزبار بورانی اسفناج را در ظروف نیم ، یک و دوکیلویی و هم چنین در سینی مزه میکس ایرانی برای شما تهیه دیده است.

با خرید فینگر فود، انواع مزه و سالاد از مزبار ( مزه بار ) بهترین‌ها را برای پذیرایی از مهمانانتان فراهم کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید