نماد سایت وبلاگ مزبار

طرز تهیه کاناپه (راتا) مرغ و کرفس

کاناپه یا همان راتا، یک نوع فینگر فود خوشمزه‌ است که می‌تواند ترکیبات و مواد تشکیل‌دهنده گوناگونی داشته باشد. یکی از پرطرفدارترین انواع این فینگر فود خوشمزه، راتا مرغ و کرفس است؛ گزینه‌ای جذاب و چشم‌نواز که در عین حال خیلی سریع آماده می‌شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه این غذای خوشمزه و سریع آشنا شویم.

مواد لازم برای تهیه ۱۶عدد راتا مرغ و کرفس:

مرغ گریل شده: ۸۰گرم

پنیر لبنه: ۱۳۰گرم

پنیر خامه‌ای: ۱۰۰گرم

کرفس: ۲۵گرم

هویج: ۲۵گرم

نان تست: ۴عدد

کاناپه (راتا) مرغ و کرفس چیست؟

کرفس در میان سبزی‌ها، یکی از پر خاصیت‌ترین‌‌هاست که علاوه بر خواص فراوانش، عطر و طعم‌ دل‌انگیز و مطبوعی به غذا می‌دهد. کاناپه مرغ و کرفس نیز یکی از انواع فینگر فود سرد و ترکیب کرفس و پنیر در کنار هم می‌تواند یک طعم عالی ایجاد کرده است.

شما می‌توانید کاناپه یا همان راتا مرغ و کرفس یا راتا مرغ و کرفس را در مهمانی‌های خود سرو کنید و مطمئن باشید، برای کسانی که به دنبال مزه‌های خاص هستند تجربه‌ای جدید خواهد بود.

مرغ یا گوشت سفید کم کالری است به همین جهتبرای  افرادی که در رژیم غذایی به سر می‌برند و به دنبال یک فینگر فود کم کالری و سالم هستند، کاناپه مرغ و کرفس می‌تواند یک انتخاب مناسب است.

از همین ابتدای کار خوب است بدانید که مواد مورد نیاز برای تهیه این کاناپه احتمالا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. شما برای تهیه راتای مرغ و کرفس به مقداری مرغ، کرفس، پنیر و نان تست است.

حالا ببینیم این فینگر فود خوشمزه چگونه تهیه می‌شود.

طرز تهیه کاناپه (راتا) مرغ و کرفس

کار تهیه این راتا خوشمزه، با خرد کردن مرغ آغاز می‌شود. ابتدا می‌بایست تکه‌های مرغ گریل شده را کاملا خرد کنید. گفتیم که یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده این راتا، پنیر خامه‌ای است. در ادامه، ترکبی از هویج و کرفس خردشده و پنیر را تهیه کرده و به صورت مخلوطی میکس شده و تقریبا یک‌دست در می‌آوریم. سپس مرغ‌های خردشده را به آن اضافه می‌کنیم.

سپس نان تست را با کاتر مخصوص برش داده و در قالب مخصوص راتا (مینگو پورشن) قرار می‌دهیم.

پس از قرار دادن تکه‌های برش خورده نان تست در قالب مخصوص، روی آن را با لیسک صاف و یکدست می‌کنیم.

کاناپه مرغ و کرفس شما تقریبا آماده شده است. در انتها می‌توانید از کرفس و هویج برای تزئین فینگر فود خود استفاده کنید.

این فینگر فود آنقدر جذاب و خوشمزه است که می‌تواند به پای ثابت مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه تبدیل شود.

شما می‌توانید کاناپه مرغ و کرفس را هم به‌عنوان پیش‌غذا و هم به عنوان غذا سرو کنید و یکی از بهترین گزینه‌ها برای قرار گرفتن روی میز مزه شما خواهد بود. این فینگر فود سرد را می‌توانید در کنار انواع فینگر فود و مزه‌های مختلف مثل: تست سبزیجات، رول ژامبون و دیگر انواع کاناپه میل کنید.

خروج از نسخه موبایل