دلتان یک غذای متفاوت و خوشمزه می‌خواهد؟ یا برای مهمانی و دورهمی خود قصد دارید غذای لذیذی درست کنید؟ پیشنهاد ما به شما این است که با طرز تهیه چیکن استراگانف یکی از انواع بیف استراگانف، مهمانان خود را به شب‌های روسیه ببرید.

بیف استراگانف که از اواسط قرن نوزدهم در کشور روسیه با یک طرزتهیه متفاوت تهیه شد. این غذا‌ امروزه راه خود را در بسیاری از کشورهای جهان باز کرده و با توجه به موقعیت مکانی با روش‌های مختلفی پخته می‌شود. چیکن استراگانف یکی از شکل‌های این غذا است که به جای گوشت گوساله در آن گوشت مرغ به‌کار می‌رود. 

اگر هر کسی به هر دلیلی نخواهد که از گوشت قرمز استفاده کند، می‌تواند با تهیه چیکن استراگانوف طعم خامه‌ای و لذیذی را تجربه کند. طرز تهیه چیکن استراگانف با مرغ بسیار ساده است و در کمتر از نیم ساعت آماده می‌شود. 

مواد تشکیل‌دهنده این غذا مرغ، پیاز و قارچ بوده که با سسی به نام ساور مخلوط می‌شود، اما به جای آن می‌توانید از خامه، ماست خامه‌ای یا سس بشامل استفاده کرده و همراه با نان، پاستا، پوره سیب‌زمینی يا برنج بخورید.

در ادامه برایتان دستورپخت این غذای خوشمزه را قرار داده‌ایم.

مناسب برای: ۴-۲ نفر

مدت زمان آماده‌سازی:۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۳۰ دقیقه

مواد لازم:

سینه مرغ: ۲ عدد

قارچ: ۲ پیمانه خردشده

خامه: ۴ قاشق غذاخوری

پیاز: ۱ عدد

شیر: یک پیمانه

آرد: دو قاشق غذاخوری

نمک و روغن: به مقدار لازم

دستور پخت:

اول پیازها را به‌صورت خلالی خرد کنید. سپس آن را در تابه‌ای روغن زیتون یا مایع و کره بریزید و پیازها را در آن تفت دهید تا سبک شود. سپس سیر ریز خرد شده را به پیاز اضافه کنید.

قارچ‌ها را به‌شکل ورقه‌ای خرد کرده و به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید و تا حدی تفت دهید که رنگش کمی قهوه‌ای شود. حالا سینه یا فیله مرغ را به تکه‌های باریک و کشیده برش بزنید.

در این مرحله نوبت به‌اضافه‌کردن آب مرغ به مخلوط قارچ و پیاز است که باید سه دقیقه دیگر آن را هم بزنید تا سس غلیظ‌‌تری به دست آید. شیر را روی حرارت قرار می‌دهیم تا گرم شود.

آرد را در کمی آب سرد حل می‌کنیم و به شیر اضافه می‌کنیم و مرتب هم می‌زنیم تا آرد گلوله نشود. تکه‌های مرغ را در سس قارچ بریزید و اجازه دهید برای سه دقیقه با هم حسابی مخلوط شوند. تابه را از روی حرارت بردارید و خامه را به آن اضافه کنید.

در کنار چیکن استراگانف می‌توان از سیب‌زمینی سرخ‌شده یا چیپس خلالی برای سرو استفاده کرد.

چیکن استراگانف شما آماده است. نوش جان!

اگر هوس چیکن استراگانف کردید و دسترسی به مواد اولیه آن نداشتید، پیشنهاد ما به شما سالاد مرغ و قارچ مزبار است که همان لذیذ خامه‌ای و لذیذ را دارد. در مزبار این سالاد در ظروف ۴-۲ و ۶-۴ نفره برای شما تهیه شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید