حتما برای شما هم پیش آمده که مهمانی داده‌اید اما نمی‌دانید، برای پیش غذا چه چیزی تهیه کنید؟ پیشنهاد ما به شما طرز تهیه میرزاقاسمی است که علاوه بر مزه و طعم عالی که دارد، حال و هوای مهمانی شما را به مانند هوای شمال دلچسب می‌کند.

جالب است بدانید که میرزا قاسم‌خان، والی رشد یک روزی پای دیگ غذا، با مخلوط کردن بادمجان،  گوجه‌فرنگی، سیر و تخم‌مرغ غذایی را ابداع کرد که امروز یکی از پرطرفدرترین غذاها به شمار می‌رود. در ادامه دستور پخت این غذا را برایتان گذاشته‌ایم. این غذا که به صورت پیش‌غذا یا وعده اصلی در پذیرایی هم گزینه خوبی به شمار می‌رود را هم می‌توانید از مزبار تهیه کرده و با کته شمالی به‌عنوان غذای اصلی سرو کنید. همچنین کاناپه‌های میرزاقاسمی مزبار بهترین گزینه برای میز پذیرایی شما به شمار می‌آید. در برخی نقاط کشور، به‌خصوص تهران، این غذا با نان نیز خورده می‌شود.

میرزاقاسمی یکی از اصیل‌ترین غذاهای استان گیلان است که از گوجه‌فرنگی، بادمجان کبابی، سیر، ادویه‌جات و تخم‌مرغ تشکیل می‌شود. این غذا به‌دلیل نداشتن گوشت، غذایی مناسبی برای گیاه‌خواران نیز به شمار می‌آید. میرزاقاسمی از آن دسته غذاهایی است که کافی است تنها یک بار آن را امتحان کنید تا معتاد آن شوید.

مناسب برای: ۲-۴ نفر

مدت‌زمان آماده‌سازی: ۳۰ دقیقه

مدت‌زمان پخت: ۲۰ دقیقه

  • مواد لازم:
  • بادمجان متوسط: ۴ عدد
  • گوجه‌فرنگی متوسط: ۳ عدد
  • سیر: ۴ حبه
  • تخم‌مرغ: ۲-۳ عدد
  • رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری (اختیاری)
  • نمک، فلفل، زردچوبه: به مقدار لازم
  • روغن: به مقدار لازم

دستور پخت:

ابتدا بادمجان‌ها را به‌خوبی شسته و روی گاز یا در فر کبابی می‌کنیم .(اگر روی زغال انجام شود، بادمجان‌ها طعم دودی و کبابی فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند). بعد از خنک شدن بادمجان‌ها، سر و پوستشان را کنده و له می‌کنیم.

سیر را کوبیده یا ریز خرد می‌کنیم و با روغن و مقداری زردچوبه در تابه تفت می‌دهیم. گوجه‌فرنگی‌ها را رنده می‌کنیم و به همراه بادمجان و کمی نمک و فلفل به تابه اضافه می کنیم .

تا زمانی که آبشان کشیده شود و به روغن بیفتد با شعله ملایم، سرخ می‌کنیم. اگر دوست داشتید برای اینکه رنگ میرزاقاسمی قرمزتر شود، می‌توانید رب گوجه‌فرنگی را در این مرحله اضافه کنید.

در ماهیتابه‌ای دیگر تخم‌مرغ‌ها را شکسته و سرخ می‌کنیم. زمانی که تخم‌مرغ‌ها شروع به سفت شدن کردن به مخلوطمان اضافه می‌کنیم و برای چند دقیق همه مواد را با هم، هم می‌زنیم.

میرزاقاسمی شما آماده است، نوش جان!

اگر همین حالا هوس این مزه خوش عطر و طعم گیلانی را کرده‌اید، مزبار میرزاقاسمی را در ظروف نیم، یک و دو کیلویی و هم چنین در سینی مزه میکس ایرانی ،برایتان مهیا کرده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید