نماد سایت وبلاگ مزبار

طرز تهیه سالاد بیتروت ؛ استونیایی خاص

سالاد بیتروت یا همان سالاد لبو یکی از سالادهای خوشمزه و مفیدی است که در فصل سرد سال طرفداران زیادی دارد.

قدیم‌ترها چغندر یا همان لبوی خودمان در سواحل مدیترانه رشد می‌کردند و فقط برگ‌های آن به صورت خوراکی استفاده می‌شده است. یونانی‌ها هم مانند رومی‌ها به خاطر برگ‌های مقوی چغندر آن را می‌کاشتند اما بعدها آن را به عنوان غذا استفاده کردند. نام آن را توتلون یا توتلیون گذاشتند، زیرا شاخ و برگ آن شبیه شاخک‌های ماهی مرکب است.

اگر به این سالاد، شکر اضافه نکنید، ارزش غذایی بالایی دارد و ویتامین‌هایی مانند B، آهن، منگنز، مس، منیزیم و پتاسیم با خوردن لبو به بدن شما می‌رسد.

در ادامه طرز تهیه سالاد بیتروت را برایتان گفته‌ایم اما اگر هوس این سالاد را کردید یا قصد داشتید در مهمانی‌های خود آن را به عنوان پیش غذا سرو کنید ولی وقت نداشتید به مزبار سر بزنید. ما آن را هم به صورت ساده و هم در ظرف‌های پذیرایی (پیرکس الگانس پلاستیکی) برای شما آماده کرده‌ایم.

مناسب برای ۴-۲ نفر

مدت‌زمان آماده‌سازی:۳۰ دقیقه

مدت‌زمان پخت: ۱۰ دقیقه

دستور پخت:

لبوها را خوب شسته و با میزان آب کافی بجوشانید تا حدی که سفتی خود را از دست ندهند (با فرو کردن چاقو یا چنگال در لبوهای در حال پخت، می‌توانید سفتی آن‌ها را بسنجید). بعد از پخت، پوست لبو را جدا کرده و بعد از خنک شدن، آن‌ها را به اندازه دلخواه خرد کنید.

گل‌کلم را خوب شسته و برای مدت ۲ دقیقه در آب در حال جوش می‌ریزیم و سپس خارج کرده و زیر آب سرد قرار می‌دهیم. به این عمل شوک دادن می‌گویند و برای پخت انواع سبزیجات برای اینکه له نشوند و ویتامین‌های خود را از دست ندهند می‌توان از این روش استفاده کرد. سپس به اندازه دلخواه خرد می‌کنیم.

ماست یونانی، سس مایونز، لیموترش، نمک و فلفل را باهم مخلوط کرده و سپس سایر مواد (لبو، انار، گل‌کلم، خیارشور) را به سس اضافه کرده و با هم مخلوط می‌کنیم و برای ۱ ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا طعم‌ها با هم ترکیب شوند.

سالاد بیتروت خوش‌رنگ و خوش‌طعم شما آماده است. نوش جان!

 

اگر دوست دارید سالاد بیتروت را امتحان کنید، به یاد داشته باشید که مزبار این سالاد خوشمزه و خاص را در ظروف نیم، یک و دو کیلویی و هم چنین در سینی سالاد میکس و سینی چاپاتا و سالاد  برای شما مهیا کرده است.

خروج از نسخه موبایل