مغزهای آجیل هر کدام طعم، شکل و خاصیت و البته طرفداران خاص خود را دارند. در این میان یکی از سینی‌های آجیل مزبار، لقب رویال را با خود به همراه دارد. ممکن است با خود بگویید این سینی چرا تا این اندازه خاص است که آن را رویال می‌نامیم و کدام مغزدانه‌ها را در خود جای داده. واقعیت این است که سینی آجیل چهار مغز رویال، سه دانه منحصربه‌فرد را در خود دارد؛ ماکادمیا، پکان و بادام برزیلی که هر کدام داستان خاص خود را دارند. دانه‌هایی که ممکن شبیه آجیل‌هایی که می‌شناسیم باشند، اما فرق آنها زمین است تا آسمان. چه از لحاظ طعم و مزه و چه از بابت فواید و خاصیت‌هایی که دارند.

چرا سینی آجیل رویال

وقتی قصد خرید یک سینی آجیل را داشته باشیم، المان‌هایی را در نظر می‌گیریم و بر طبق آن سفارش می‌دهیم. مثلا ممکن است آجیل‌هایی مثل بادام هندی یا فندق باب طبع ما باشند. اما گاهی سلیقه بعضی‌ها خاص‌تر است و به دنبال مزه‌های جدید هستند. علاوه بر سلیقه، مفید و مغذی بودن دانه‌های آجیل هم اهمیت زیادی دارد.

اینجاست که پای آجیل رویال به میان می‌آید. مجموعه‌ای خاص از متفاوت‌ترین مغزها.

اگر نام رویال برای این سینی انتخاب شده، بی‌دلیل نیست. نگاهی کوتاه به تک تک اجزای این سینی، تمایز این محصول را با دیگر محصولات آجیل و خشکبار هویدا می‌کند.

مثلا همین ماکادمیا. دانه‌ای از سرزمین استرالیا که هم شکل خاصی دارد هم طعمی منحصربه‌فرد. راستی چیزی از این مهمان استرالیایی می‌دانید؟

ماکادمیا

دانه درخت ماکادمیا طعمی لطیف و بافتی خامه‌ای دارد و بومی جنگل‌های استرالیا است و سرشار از ترکیبات گیاهی مفید و مواد مغذی، به همین جهت مصرف آن برای سلامتی بدن می‌تواند بسیار مفید باشد. طعم دلپذیر مغز ماکادمیا نیز به دلیل میزان بالای روغن آن است.

البته ناگفته نماند که این دانه گرد و خوشمزه که شکلی شبیه به فندق دارد، یکی از گران‌ترین آجیل‌های جهان نیز به شمار می‌رود و پوسته سخت آن، به این سادگی‌ها شکسته نمی‌شود و اتفاقا از این جهت هیچ شباهتی به فندق ندارد.

ماکادمیا تنها یک خوراکی خوشمزه نیست، بلکه چند دانه از آن می‌تواند به عنوان میان‌وعده‌ای سالم و مفید، چه صبح‌ و چه عصر میل شود.

شما می‌توانید با خرید آنلاین ماکادمیا از مزبار، این آجیلِ خاص را در بالاترین کیفیت و کوتاه‌ترین زمان تهیه کنید.

پکان

پکان میوه درختی با همین نام است و یکی از محبوب‌ترین آجیل‌ها محسوب می‌شود و می‌توان گفت محصول بومی آمریکای شمالی و مرکزی است.

این دانه خوراکی، به دلیل بافت صیقلی و تردی که دارد غالبا در آشپزی و تهیه انواع دسر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سوی دیگر بسیار مقوی و سرشار از مواد مغذی بوده و به همین جهت به عنوان میان‌وعده‌ای کامل می‌تواند در رژیم غذایی شما قرار بگیرد.

شاید برایتان عجیب باشد که در جهان بیش از ۵۰۰ نوع درخت پکان وجود دارد که محصول هر کدام، از نظر طعم، رنگ، شکل، اندازه و بافت متفاوت هستند.

با این حال، انواع محدودتری از این تولیدات در بازار وجود دارد. اینگونه پکان‌ها به دلیل پوسته نازکی که دارند راحت‌تر شکسته و حتی کشت می‌شوند. هر چقدر پوسته پکان نازک‌تر باشد، مغز گوشتی‌تری دارد و نوع مرغوب آن محسوب می‌شود.

نکته دیگری که در خصوص این مغزدانه وجود دارد، شباهت آن به گردو است. این دو مغز تا اندازه‌ای شبیه به هم هستند اما باید گفت، این دو دانه خوراکی، تفاوت‌های قابل توجهی دارند و زمانی که روی ترازوی مقایسه قرار بگیرند این شباهت‌ها و تفاوت‌ها نمایان می‌شوند.

اگر می‌خواهید در این خصوص بیشتر بدانید به مقاله «پکان و گردو؛ کدام یک برنده بازی هستند؟» مراجعه کنید.

بادام برزیلی

وقتی نوبت به آجیل می‌رسد، بادام‌ها در مسابقه محبوبیت برنده می‌شوند.از کره بادام گرفته تا شیر و شکلاتِ این دانه خوشمزه، در قفسه‌های خواربارفروشی‌ها، یخچال‌ خانه‌ها و در همه جا سر و کله‌شان پیدا می‌شود. بادام برزیلی، خاص‌تر از آن است که شبیه گردو، پسته یا حتی بادام هندی باشد. این آجیل برزیلی، قهرمان گمنام دنیای آجیل بوده و به جهت فواید و موارد استفاده بیشماری که دارد، بسیار دوست‌داشتنی و پرطرفدار است.

خوردن این دانه خوراکی از چند جهت برای سلامتی شما مفید است. تنظیم غده تیروئید، کاهش التهاب، و حمایت از قلب، مغز و سیستم ایمنی بدن از جمله فواید بادام برزیلی به حساب می‌آید.

سینی آجیل چهار مغز رویال تنها یک سینی آجیل نیست. از چهار مغز خاص و منحصربه‌فرد تشکیل شده که بسیار مغذی هستند و از آنجا که بسیار خاص و متفاوت است، هدیه‌ای لوکس و جذابی است برای کسانی که دوستشان دارید؛ شاید از ماکادمیا، پکان یا بادام برزیلی خبری نداشته باشند، سینی آجیل چهار مغز رویال مزبار برایشان تازگی دارد و حتما سورپرایز خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید