سالاد بیکن

جشن تولد دو برنامه اصلی جذاب دارد که شور و هیجانش را همه دوست دارند؛ یکی هنگام دادن کادوهای تولد است و دومی وقت پذیرایی و صحبت‌هایی که آن موقع گل می‌اندازد. پذیرایی در جشن‌ها ودورهمی‌ها می‌تواند شامل سه‌گانه پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر باشد. در برخی از رستوران‌های ایرانی برای پیش‌غذا از اصطلاح فرانسوی اردور (ordovr) استفاده می‌کنند و در جشن‌ها و دورهمی‌ها انواعی از سالادهای خوشمزه را برای میز اردور در نظر می‌گیرند که سالاد بیکن از آنهایی است که حس و حال با هم بودن را بامزه‌تر می‌کند. سفارش سالاد بیکن یک اردور مناسب برای جشن تولد و مهمانی است که از طریق سایت مزبار که به صورت تخصصی و حرفه‌ای  روی مزه و خوراکی‌های انواع دورهمی‌ها کار می‌کند می‌توانید سفارش دهید.

میز اردور تولد با سالاد بیکن

یکی از تشریفات پذیرایی جشن تولد، اردور یا پیش‌ غذا است و انتخاب برای آن گاهی از سخت‌ترین کارها می‌شود؛ اما سالاد بیکن، سالاد ماکارونی، سالاد الویه، دلمه، میرزا قاسمی و سالاد سزار از بهترین گزینه‌ها برای پیش‌غذای کم‌حجم و لذیذ تولد است. اگر جشن تولد برای بچه‌هاست، آنها هم مثل بزرگترها سالاد بیکن و سالاد ماکارونی را خیلی دوست دارند. این دو سالاد برای جشن تولد همه سنین و هر نوع مهمانی مناسب است. یک مزیت دیگر سالاد بیکن این است که برای جشن‌هایی که به شکل عصرانه یا شب و بدون غذای اصلی برگزار می‌شود پیشنهادی عالی است.

سالاد بیکن

نکته دیگر اینکه سالاد بیکن برای مهمانی یا جشن تولد دونفره هم ایده خوبی است؛ مثلاً وقتی می‌خواهید برای تولد همسرتان جشن بگیرید. گاهی هم که تنها هستید و از جشن و مهمانی خبری نیست، خرید سالاد بیکن حالتان را خوب می‌کند و مزبار با ارائه این سالاد در وزن های مختلف کار شما را راحت تر کرده است.

●       فایده  پیش‌غذا

سالادها معمولا طبع سردی دارند و با طبع بیشتر معده‌ها که سردند سازگارند و وقتی غذای اصلی که غالباً طبعش گرم است خورده می‌شود تعادل مزاجی معده حفظ می‌گردد. در مراسم و جشن‌ها به دلیل تنوع غذایی و طبع‌های مختلف آنها، اگر خیلی پرخوری نشود معده‌ها کمتر از تعادل خارج می‌شوند. سالاد بیکن هم کم‌حجم است و هم طبع سردی دارد و مناسب خوردن قبل از غذای اصلی با طبع گرم است. البته می‌توان آن را با غذاهای سبک و با مزاج گرم چون حمص یا مطبل خورد. همچنین سالاد بیکن برای هر دو فصل‌ گرم و سرد سال خوراکی مناسبی است.

●       خواص سالاد بیکن

سالاد بیکن از سیب‌‌زمینی، ژامبون بیکن گوساله، پیازچه، روغن زیتون، آبلیمو و مایونز تشکیل شده است. این مواد غذایی، ترکیبی از فیبر، ویتامین‌های مختلف مانند آ، ث، ک، ب ۲ و ب ۱۲، و نیز مواد معدنی مهمی چون منیزیم، پتاسیم، فولیک اسید، فسفر، آهن، کلسیم، منگنز و روی را تشکیل داده‌اند.

سالاد بیکن را می‌شود با نان تست خورد و از خواص نان هم بهره بود. در مجموع و بر اساس ارزش غذایی سالاد بیکن، خواص زیر را برای آن معرفی کرده‌اند:

خاصیت آنتی‌اکسیدانی، افزایش سیستم دفاعی بدن، جلوگیری از ابتلا به سرطان، تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌های بدن، کاهش ورم‌های داخلی مانند ورم معده، تقویت پوست و محافظت از آن، افزایش کارایی مغز و قلب و جلوگیری از بیماری‌های قلبی و کمک به درمان سنگ کلیه.

●       تفاوت بیکن و ژامبون بیکن

در سالاد بیکن از ژامبون بیکن گوساله استفاده می‌شود. ژامبون از جهت ماده تشکیل‌دهنده و طعم و مزه با کالباس تفاوت دارد. کالباس از گوشت گاو، بره و گوساله یا مخلوط چند نوع گوشت به همراه موادی مانند سیر، خلال بادام یا پسته تهیه می‌شود و در حین فرآوری، حرارت کافی و لازم را می‌بیند و  آماده مصرف است؛ برخلاف سوسیس که هنگام مصرف لازم است سرخ یا پخته شود.

خرید سالاد بیکن

بیکن، اصطلاحی فرانسوی (jambon) است و به محصول فراوری‌شده از گوشت ران حیوان گفته می‌شود. در کشورهای اروپایی و غیرمسلمان، بیکن از گوشت ران یا پهلو خوک که چربی خیلی کمتری نسبت به بقیه بدن آن دارد به صورت برش‌های نازک تهیه و سپس نمک‌سود و خشک می‌شود و معمولاً دو طعم ساده یا دودی دارد. در ایران و کشورهای مسلمان به جای بیکن تولید شده از گوشت خوک، از ژامبون استفاده می‌گردد و البته از گوشت غیر خوک، بیکن‌هایی به همان سبک یعنی برش‌های نازک و خشک‌شده تهیه می‌شود.

خرید سالاد بیکن ـ آسان و آنلاین

سالاد بیکن، در عین اینکه ساده و خوشمزه است یک پیش‌غذای مجلسی هم شناخته می‌شود. این سالاد یا انواع سالادهای میکس یا میوه را می‌توان با صرف وقت و انرژی زیاد درست کرد اما خرید سالاد از یک فروشگاه آنلاین معتبر از چند جهت بهتر است و ترجیح دارد. یکی اینکه در زمان و انرژی صرفه‌جویی می‌شود و به جای صرف آن برای خرید مواد اولیه و آماده سازی و ساخت سالاد می‌توان آن را در زندگی یا کار خرج کرد. دوم اینکه با وضعیت کرونایی و قرمز و نارنجی شدن شهرها، خرید اینترنتی و از خانه یا محل کار برای پیشگیری از کرونا و جلوگیری از آن لازم است. سوم آنکه فروشگاه‌های تخصصی مزه وغذا، به نکات بهداشتی توجه شدیدی دارند و تحت نظارت اداره بهداشت و صنف خود هم هستند و نکته آخر و چهارم اینکه طعم و مزه غذاهای بعضی جاها مثل مزبار زیر دندان می‌ماند.

نکته پایانی اینکه به غیر از سالادها، فینگر فودهای مزبار، مثل اسپرینگ رول سبزیجات یا مرغ، برای پذیرایی تولد و انواع دورهمی‌ها و مهمانی‌ها عالی هستند و به شما این امکان را می‌دهد که برای مهمانانتان یک مزه بار کامل و بی نقص داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید