قیمت-بادام-هندی

بادام هندی از محبوب‌ترین مغزهای جهان است و دلیلش خواص فوق‌العاده و کاربردهای فراتر از آجیل و خشکبار آن است.

اگر به سلامتی خودتان اهمیت می‌دهید مغزها و بویژه بادام هندی را در رژیم خوراکی‌های همیشگی و هفتگی خود قرار دهید.

سایت تخصصی مزبار خرید بادام هندی مرغوب و سالم را آسان و آنلاین کرده است.

حقایقی درباره بادام هندی

درباره این مغز هلالی‌شکل نکات گفتنی زیاد است اما ۹ حقیقت جالب از آن را برایتان انتخاب کردیم.

۱. مسافری از برزیل!

خیلی از ما فکر می‌کنیم بادام هندی مسافری از هند است اما این طور نیست. هند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این مغز در جهان است اما میهن اصلی این مغز لوبیایی‌شکل، برزیل و جنگل‌های آمازون قاره آمریکاست. در قرن شانزدهم میلادی دریانوردان پرتغالی درخت آن را به کشورهای دیگر جهان مثل هند بردند و اکنون این میوه که در هند اسمش کاشو (Cashew) است یکی از فعالیت‌های عمده کشاورزی و تجاری آن کشور هست.

در همان سال‌های خیلی دور پای بادام هندی به ایران هم می‌رسد و در باغ‌های بندرعباس و چابهار کاشته می‌شود.

درخت بادام هندی در مناطق گرمسیری و استوایی میوه و مغز بادام هندی می‌دهد.

خرید-بادام-هندی

۲. میوه خشک طبیعی نه یک دانه

بادام هندی از گروه مغزهاست نه دانه‌ها و بذرهای خوراکی آن را باید یک میوه خشک محسوب کرد.

مغزهایی مانند بادام هندی، گردو، بادام درختی و فندق، محصول درخت هستند و از دانه‌ها و بذرهای خوراکی مثل تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، تخمه هندوانه، کنجد، سیاه‌دانه، شاه‌دانه و… خواص و مواد غنی‌تری دارند.

بادام هندی شبیه گردو است و دو پوسته سبز و قهوه‌ای سخت دارد که بین آنها روغنی چسبناک و تند وجود دارد. پوسته این مغز، سمی است که با حرارت دادن غیرسمی می‌گردد و از آن در ترکیبات محصولات دیگر استفاده می‌شود.

با خرید آجیل چهار مغز مزبار، یعنی بادام هندی، پسته، فندق و بادام درختی، ترکیبی جادویی از این مغزهای درختی پر از طعم، رنگ و خاصیت خواهید داشت.

۳. به شکل C و پر از ویتامین C

میوه درخت بادام هندی دو قسمتی است. قسمت اول به شکل سیب یا گلابی یا فلفل دلمه‌ای است. قسمت دوم به شکل حرف C انگلیسی است و زیر قسمت اول چسبیده و آویزان است.

قسمت اول میوه این درخت که به آن سیب بادام هندی می‌گویند، شیرین و کمی قابض است و استفاده دارویی و غذایی دارد.

این دو قسمت، سرشار از ویتامین حیاتی و ضروری سی هستند و ویتامین سی بادام هندی دو برابر پرتقال است!

سینی آجیل و میوه خشک مزبار، داروخانه طبیعی ویتامین‌هاست که یک هدیه عالی برای دوستانتان محسوب می‌شود.

خاصیت بادام هندی

۴. به شکل موز و پر از مواد معدنی

بادام هندی را می‌توان به شکل یک موز زرد کوچک خشک شده تصور کرد. قبلاً گفتیم که بادام هندی را از نظر خواص و ارزش غذایی مثل یک میوه خشک در نظر بگیرید.

بادام هندی و موز هر دو سرشار از ویتامین سی و مواد معدنی اند. در جدول ارزش غذایی آنها، پتاسیم، منیزیم، آهن، سدیم، مس، منگنز و روی دیده می‌شود. همچنین هر دو حاوی آنتی‌اکسیدان هستند.

بادام هندی به دلیل این ترکیبات، شما را در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان قوی می‌کند.

قیمت بادام هندی در برابر این همه فوایدی که دارد زیاد نیست اما آن را در سراسر ایران به قیمت مناسب از سایت مزبار تهیه کنید.

 ۵. آیا بادام هندی سمی است؟

گفتیم که پوست میوه بادام هندی سمی است اما مغز آن سمی نیست. نکته‌ای که وجود دارد این است که چربی مغز بادام هندی زیاد است‌. همچنین لایه رویی آن در مجاورت هوا با اکسیژن ترکیب و اکسید می‌شود. به همین دلیل می‌تواند زود فاسد و طعمش تند شود.

بنابراین آن را ترجیحاً در بسته‌بندی‌های غیرقابل نفوذ هوا خریداری کنید‌. همچنین هنگام خرید به ظاهر آن و بوی تند یا طعم نامناسب آن توجه کنید.

پس از خرید و شروع به مصرف، آن را دور از نور خورشید و گرما نگهداری کنید.

بنابراین آماده‌سازی، بسته‌بندی و فروش بادام هندی خام یا شور، کاری تخصصی است و بهتر است آن را از فروشگاه‌های اینترنتی تخصصی و معتبر خریداری کنید.

فروش بادام هندی

۶. حساسیت به بادام هندی

بادام هندی به طور کلی حساسیت‌زا نیست اما ممکن است عده‌ای همان طور که به میوه انبه یا مغز باقلا حساسیت دارند با خوردن بادام هندی هم دچار آلرژی شوند.

اگر نسبت به برخی از مواد غذایی یا آجیل و خشکبار و تنقلات، سابقه حساسیت دارید، مصرف بادام هندی را در مقادیر کم و در روز و نه شب امتحان کنید.

۷. حفظ خواص در پخت و پز

سرآشپزهای معروف، در رستوران‌های جهانی و خانم‌های خانه‌دار دنیا، در آشپزخانه کوچک و خانگی، از مغز بادام هندی استفاده‌های زیاد و متنوعی می‌کنند و در تهیه انواع غذا، پیش‌غذا و دسر، شیرینی، کیک و نان مغزدار به کار می‌گیرند.

نکته جالب درباره این مغز این است که با سرخ شدن خواص مفیدش را از دست نمی‌دهد!

خاصیت بادام هندی از جمله مطالب پرتکرار مجلات آشپزی است؛ از بس که این مغز با خلاقیت آشپزها، به مواد اولیه غذاهای سنتی و فینگر فودی اضافه می‌شود تا کودکان و بزرگسالان از فواید آن بی‌نصیب نمانند.

خواص-بادام-هندی-برای-کودکان

۸. فواید بادام هندی

در بالا گفتیم که بادام هندی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان است. همه می‌دانبم که این مواد فعال غذایی برای فعالیت و تنظیم عملکرد خیلی از دستگاه‌ها، اندام‌ها و سلول‌های بدن نیاز است.

چربی‌های اشباع نشده این مغز خوراکی، مشابه روغن زیتون است و برای سلامتی قلب بسیار مفید است.

بادام هندی منبع عالی کسب انرژی و کالری است؛ پس برای افزایش وزن یا تأمین انرژی برای فعالیت‌های ذهنی و بدنی مناسب است.

نکته مهم دیگر، خواص بادام هندی برای کودکان است؛ زیرا آنها در دوره‌ای مختلف سنی در حال جنب‌وجوش و بازی و نیز رشد حرکتی و شناختی هستند و این مغز نیازهای آنها را برای رشد عضلانی و استخوانی و البته انرژی لازم برای فعالیت‌های مختلف را در کنار خوراکی‌های مفید دیگر برطرف می‌کند.

البته حواستان به سن کودکان و توانایی بلعیدن آنها باشد تا دچار خفگی نشوند. مثلاً در سنین پایین، پودر این مغز را با شیر یا ماست مخلوط کنید تا راحت‌تر بخورند.

۹. مضرات بادام هندی

زیاده‌روی در مصرف روزانه و هفتگی بادام هندی مضر است. طبع این مغز گرم است و افراد گرم‌مزاج باید کمتر مصرف کنند بویژه در فصل گرما.

و چون پرکالری است افراد چاق، اندازه را نگه دارند. همچنینی کسانی که دیابت یا فشار خون بالا یا مشکلات کلیوی دارند بهتر است این بادام را زیاد مصرف نکنند.

آجیل-شب-یلدا-وبلاگ

سینی‌های آجیلی بادام هندی

بادام هندی در سینی‌های هدیه آجیلی مختلف مزبار وجود دارد و برای چشیدن طعم‌های مختلف به جای خرید تک‌محصولی بادام هندی این سینی‌ها را برای مصرف شخصی یا دورهمی‌ها یا آجیل هدیه انتخاب کنید؛ مانند سینی آجیل چهار مغز؛ سینی آجیل چهار طعم باربیکیو، پیاز جعفری، چیلی و شور؛ سینی آجیل امپریال؛ سینی آجیل یلدا؛ سینی آجیل چهارشنبه‌سوری؛ سینی آجیل شیرین و میوه خشک.

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید