تاکو غذایی مکزیکی است که پیرامون پیشینه آن باورهای متعددی وجود دارد. پروفسور پیلچر، استاد دانشگاه مینسوتا، برای تحقیقاتش درزمینهٔ غذاهای مکزیکی سفرهای زیادی دور دنیا انجام داد و به نتایج جالبی در مورد تاریخچه تاکو رسید.
با وجود اینکه تاریخ دقیقی در مورد پیدایش این خوراکی وجود ندارد اما باور بر این است که تاکو برای اولین بار در معدن‌های نقره مکزیک تهیه‌شده و این فرضیه، به نام اولیه آن بازمی‌گردد: “taco de minero” که ترجمه آن تاکوی معدنچی است. کلمه تاکو به ورقه‌هایی که معدنچیان باروت را در آن می‌پیچیدند و در سوراخ سنگ‌ها قرار می‌دانند گفته می‌شد. ازاینجا می‌توان نتیجه گرفت که تاکو در مقایسه با برخی غذاهای مکزیکی که به زمان استک‌ها بازمی‌گردد، یک غذای فرهنگی با قدمت زیاد نیست و تقریباً مزه‌ای جدید محسوب می‌شود.
نقش “taqueria” یا همان تاکو فروشی‌ها در تاریخچه این خوراکی بسیار پررنگ است. این مغازه‌ها برای سال‌های زیادی متعلق به طبقه کارگر بودند. چنانچه زنان مهاجر برای امرارمعاش، تاکو را به شهر مکزیکوسیتی می‌آوردند و می‌فروختند و این امر به حدی متداول بود که این شهر را به مرکز تاکوهای متنوع مشهور کرده بود.
محبوبیت واقعی این غذای مکزیکی از یک رستوران زنجیره‌ای به نام “تاکو بل” شروع شد. فردی به نام “گلن بل” این رستوران‌ها را برای افرادی که می‌خواستند غذای مکزیکی امتحان کنند اما راه طولانی تا مکزیک نروند را در امریکا بنا کرد و به دلیل طعم بی‌نظیرش این خوراکی به‌سرعت محبوب شد. رستوران‌هایی که امروزه پس از ۵۸ سال به بیش از ۷۰۰۰ شعبه رسیده و ۸ درصد آمریکایی‌ها طی سال ۲۰۱۷ حداقل یک پکیج تاکو در آنجا خورده‌اند.

تاکو
تاکو به دلیل سادگی و تنوع مزه، می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده برای دورهمی های خانوادگی یا پارتی‌های دوستانه باشد و شاید همین موضوع، یکی از علل جهانی شدنش باشد.
در رشد سریع تاکو، از نقش لبنانی‌های مهاجر به مکزیک نیز نباید غافل شد. آن‌ها گوشت پخته‌شده گوسفند را در نان پیتا قرار داده و به آن “شاورما” می‌گفتند. بعدها با تأثیرپذیری از مکزیکی‌ها نان پیتا جای خود را به ترتیلا داد و این غذا به تاکوی عربی معروف شد. تا آنکه سال‌ها بعد، نسل جدید مهاجران لبنانی با افزودن ادویه و آناناس، تاکوی مکزیکی جدیدی را در سال ۱۹۶۰ به دنیا معرفی کردند.
امروزه تنها در مکزیک سالانه بیش از ۵۰ میلیارد تاکو در سال مصرف می‌شود.

 

اگر شما هم به فکر تجربه ی این تاکو های خاص ، افتادید همین حالا میتوانید از مزبار ، سفارش بدهید !!مزبار این تاکوهای هیجان انگیز رادر قالب سینی های ۶ عددی برای شما مهیا کرده است .

با خرید فینگر فود، انواع مزه و سالاد از مزبار ( مزه بار ) بهترین‌ها را برای پذیرایی از مهمانانتان فراهم کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید