آجیل 4 مغز

سینی آجیل طرحی عالی برای فروش آجیل و خشکبار است؛ چون پذیرایی را در دورهمی‌ها و جشن‌ها، آسان و زیبا و ظاهر آجیل هدیه را جذاب کرده است.

آجیل چهار مغز یکی از انواع آجیل مخلوط است که به دلیل خواص فراوان این مغزها طرفداران زیادی هم دارد.

خرید آنلاین آجیل چهار مغز فرصت خوبی است که سایت مزبار فراهم کرده است تا بدون صرف وقت و انرژی، آجیل ۴ مغز تازه و با کیفیت را سفارش دهید.

و اما این چهار مغز پرخاصیت پسته، فندق، بادام درختی و بادام هندی هستند که البته مغز گردو را می‌توان جایگزین بادام هندی هم کرد.

خرید آجیل چهار مغز

این چهار مغز جادویی در دو حالت خام و شور عرضه می‌شود. خرید هرکدام از این دو نوع، گاهی سلیقگی و گاهی به خاطر دلایل دیگری است.

آجیل خام را کسانی بیشتر می‌پسندند که خاصیت بیشتر از مزه برایشان مهم است. بعضی‌ها هم به خاطر فشار خون و بیماری‌ها قلبی و عروقی از آجیل شور استفاده نمی‌کنند.

خرید آجیل چهار مغز و اطمینان از مرغوبیت آن، چه از طریق اینترنت و چرخیدن در این همه سایت و چه در بازار و این مغازه و آن مغازه رفتن، کاری خسته‌کننده و وقت‌گیر است. شما می‌توانید با سایت تخصصی مزبار همراه باشید و علاوه بر خرید انواع آجیل و خشکبار، غذای ملل، مثل حمص لبنانی و فینگر فودهای خوشمزه و لذیذ آن را هم امتحان کنید.

خرید آجیل هدیه

آجیل هدیه رسم خیلی خوبی است که این سال‌ها در روزهای خاص سال، مثل عید نوروز و شب یلدا و در همه روزهای سال و برای دیدار دوست، عیادت بیمار، جشن تولد و… مرسوم شده است.

سینی آجیل چهار مغز یکی از گزینه‌های مناسب برای آجیل هدیه است.

آجیل-چهار-مغز-وبلاگ

قیمت آجیل چهار مغز

وقتی صحبت از خرید می‌شود علاوه بر کیفیت، قیمت هم اهمیت دارد. قیمت آجیل به نوع آجیل، درجه کیفیت آن و… بستگی دارد؛ مثلاً پسته در ایران در چهار نوع فندقی، کله قوچی، اکبری و احمدآقایی وجود دارد که قیمت‌های متفاوتی دارند. استفاده از هرکدام از آنها در قیمت آجیل چهار مغز تأثیر دارد.

چهار مغز قیمت مناسبی خواهد داشت وقتی که از مراکزی خریداری شود که مانند مزبار توزیع‌کننده عمده آجیل هستند و می‌توانند آن را به قیمت مناسب و با کیفیت بالا عرضه کنند.

خواص چهار مغز آجیلی

درباره خواص این چهار مغز زیاد گفته شده است. از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان هم زیاد می‌شنویم و آنها بر اساس تجربه هزارساله نسل‌های قبل، هر وقت کسی بیمار یا بدنش ضعیف می‌شود خوردن مغزها را توصیه می‌کنند.

پس نیاز به یادآوری نیست که این چهار مغز سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و چربی خوب گیاهی هستند که برای زندگی ما حیاتی اند.

طبع این چهار مغز همگی گرم و خشک است؛

پس گرم‌مزاج‌ها کمتر و به‌اندازه مصرف کنند. زیاده‌روی در خوردن آنها به‌خصوص در روزهای گرم سال مناسب نیست.

نکته دیگر اینکه بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی به مقدار مشخصی جذب بدن می‌شوند و بقیه آن دفع می‌گردد؛ بنابراین مصرف روزانه بیش از یک مشت از چهار مغز توصیه نشده است.

چهار مغز برای همه مفید و لازم است؛ از مرد و زن یا کودک و سالمند. در اینجا فقط به خواص آنها برای کودکان اشاره می‌کنم که البته درباره بزرگ‌ترها هم صادق است.

قیمت اجیل چهار مغز

فواید چهار مغز برای کودکان

چهار مغز به دلیل اینکه منبع خوبی برای اکثر نیازهای بدن کودکان است مصرف آن برای آنها خیلی توصیه شده است.

برای روشن شدن فواید چهار مغز برای کودکان به موارد مهم زیر که در زندگی و رشد کودکان خیلی با اهمیت است توجه کنید:

  • رشد ذهنی و جسمی نوزادان و کودکان خیلی بسیار اهمیت دارد و تا آخر عمرشان تأثیرگذار است. چهار مغز به این رشد خیلی کمک می‌کند.
  • چربی‌های خوب گیاهی چهار مغز، بچه‌ها را در برابر بیماری های قلبی مقاوم و از دچار شدن به آنها جلوگیری می‌کند.
  • بچه‌ها پر جنب و جوش هستند و بازی‌های آنها به طور طبیعی در رشد ذهنی و بدنی آنها خیلی مؤثر است؛ بنابراین باید انرژی لازم برای آنها را تأمین کرد و چهار مغز یک راه‌حل عالی برای آن است؛ و اگر کودکی ورزشکار هم هست انرژی بیشتری نیاز دارد و نباید از مغزها غافل شد.
  • خواب و گردش خون بچه‌ها با خوردن این مغزها تنظیم می‌شود.
  • آنتی‌اکسیدان موجود در چهار مغز سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت می‌کند.
  • با مصرف آجیل و چهار مغز، به دلیل داشتن فیبر، بچه‌ها سراغ تنقلات ناسالم نمی‌روند یا کمتر سراغ این چیزها را می‌گیرند.
  • قبل از تولد و در دوران بارداری و شیردهی، بهتر است مادر از چهار مغز استفاده کند تا نیازهای خودش و جنین یا شیرخوارش را برطرف گردد و کمبود این مواد مغذی باعث مشکلات سلامتی برای مادر و کودک نشود.

آجیل-چهار-مغز-خام

نگهداری آجیل چهار مغز

برای نگهداری آجیل‌ها و چهار مغز به چند نکته دقت کنید:

  • آجیل و خشکبار در جایی که گرما و رطوبت هست نگهداری نشود؛ چون موجب رشد قارچ روی آنها می‌شود.
  • آجیل بوداده به اندازه مصرف خریداری گردد؛ چون نگهداری از آن سخت‌تر از آجیل خام است.
  • آجیل خام را می‌توان در فضای خنک و بدون رطوبت یخچال نگهداری کرد؛ مخصوصاً در روزهای خیلی گرم سال.

نکته پایانی اینکه همه چهار مغز در آجیل شور و سه مغز آن در آجیل شیرین وجود دارد. شما می‌توانید با خرید این دو محصول از مزبار، دو طعم متفاوت را تجربه کنید.

آجیل شور مزبار شامل پسته، مغز فندق، بادام درختی، بادام هندی و تخمه ژاپنی است. آجیل شیرین مزبار حاوی پسته خام، بادام درختی خام، بادام هندی خام، انجیر، توت خشک، مویز و کشمش است.

خرید تک‌محصولی مغزها هم در مزبار فراهم‌شده است و می‌توانید هرکدام از این چهارمغز پرخاصیت را به‌صورت وزنی و تنها نیز خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید