سینی-مزه-پنیر-مزبار

سالیان طولانی است که لبنیات شاخه‌ای متنوع از مواد غذایی را فرا گرفته و قسمتی از رژیم غذایی انسان را تشکیل می‌دهد. اگر بخواهیم خوشمزه‌ترین غذای لبنیاتی را نام ببریم، حقیقتا باید به پنیر اشاره کرد. پنیر با توجه به محبوبیتی که بین مردم دارد، در بیشتر دستورهای آشپزی دنیا نقش مهمی دارد. مردم علاوه بر این که از پنیرها فقط برای صبحانه استفاده کنند، از انواع پنیر برای مزه در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه مصرف می‌کنند.

در ادامه درباره انواع پنیر برای مزه و انواع سینی‌های مزه توضیح خواهیم داد. لطفا با ما همراه باشید. 

تاریخچه پنیر

بر اساس سوابق باستانی، ساخت پنیر به بیش از ۴۰۰۰ سال قبل بازمی‌گردد. هیچ کس واقعا نمی‌داند چه کسی برای اولین بار پنیر را درست کرده است. پنیر طبق یک افسانه باستانی، به طور تصادفی توسط یک تاجرعرب درست شده است. او در سفر یک روزه خود به صحرا، از شکم خالی بزها به جای وسیله‌ای برای حمل شیر استفاده کرد. در این هنگام آنزیم موجود در شکم بز به همراه گرمای نور خورشید، بر شیر تاثیر گذاشت و باعث دلمه دلمه شدن شیر شد و سپس به شیر بسته شده (پنیر) به همراه مایع پنیر تبدیل گشت. وی در آن شب متوجه شد که آب پنیر تشنگی‌اش را و پنیر گرسنگی او را برطرف می‌کند.

مردم بر این باور هستند که مسافران آسیا هنر پنیر سازی را به اروپا آورده‌اند. در حقیقت، پنیر در بسیاری از مناطق امپراتوری روم، ساخته می‌شد. رومی‌ها به نوبه خود پنیر سازی را به انگلستان وارد کردند.

ساخت پنیر به سرعت در دنیای جدید گسترش یافت، اما تا قرن نوزدهم همچنان یک صنعت محلی بود. در سال ۱۸۵۱ اولین کارخانه تولید پنیر در ایالات متحده توسط جسی ویلیامز (Jesse Williams) در شهر وونیدا، نیویورک ساخته شد.

با رشد چشمگیر جمعیت در سراسر ایالات متحده، تقاضا برای پنیر افزایش یافت و این صنعت به تدریج به سمت غرب حرکت کرد. در سال ۱۸۴۵، گروهی از مهاجران سوئیسی در گرین کانتی، ویسکانسین ساکن شدند و تولید پنیر خارجی را در آمریکا آغاز کردند.

سینی-پنیر-مزه

صنعت عمده فروشی پنیر بدین ترتیب متولد شد و در نیمه دوم دهه ۱۸۰۰ رشد خارق‌العاده‌ای از خود نشان داد. همچنین کارخانه لبنیات در سراسر کشور گسترش یافت. در حال حاضر، بیش از یک سوم شیرهای تولید شده هر ساله در ایالات متحده برای تولید پنیر استفاده می‌شود.

در زندگی انسان پنیر همواره جایگاه و اهمیت بالایی داشته و دارد؛ و حداقل برای یک بار هم که شده هر فردی در دنیا طعم پنیر را چشیده است.

پنیر جزئی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی انسان است، که در بسیاری از مناطق جهان به عنوان غذا یا بخشی از غذاهای دیگر آن را مصرف می‌کنند.

در قرن‌های گذشته، جابه‌‌جایی دانش‌های مربوط به پنیر در بین قوم‌های گوناگون یکی از مهم‌ترین جابه جایی‌ها بوده است. از سال‌ها پیش تا کنون که فرآیند ساخت پنیر آغاز شده، این فرآیند مرتب بهبود پیدا کرده و امروزه به یک صنعت بسیار بزرگ و مهمی تبدیل شده است.

شرکت‌های لبنیاتی در تمام جهان بیشتر از هزار نوع پنیر مختلف تولید می‌کنند. پنیرها دسته‌بندی بسیار گوناگونی دارند و به آسانی تمام سلیقه‌ها را راضی می‌کنند.

چگونه سینی مزه بچینیم؟

این که بتوانید برای یک دورهمی دوستانه سینی مزه تدارک ببینید، هرچند به نظر می‌رسد کار راحت و آسانی است و فقط کافی است کمی سلیقه به خرج دهید، ولی برای خودش حکایتی دارد! این که بتوانید همه چیز را اصولی و به اندازه بخرید و از همه مهم‌تر طعم‌ها و مزه‌ها را درست در کنار هم بگذارید، هنری است که از هر فردی برنمی‌آید، یا شاید زمان کافی برای خرید و چیدن آن را نداشته باشید. مزبار کار را برای شما راحت کرده است، با خرید سینی مزه، سینی‌ فینگر فود و … با خیال راحت از مهمان‌هایتان پذیرایی کنید.

آشنایی با انواع سینی مزه

سینی پنیر مزه یک پدیده عالی و جذابی برای پذیرایی است که برای تدارک گرفتن آن نیاز دارید به هایپرمارکت‌های خاص بروید. با سفارش از سایت مزبار می‌توانید انواع پنیر برای مزه را در قالب سینی های مختلف تجربه کنید و لذت ببرید. در ادامه انواع سینی مزه مزبار را برای شما تفصیل خواهیم کرد.

سینی مزه و پنیر برای هر مهمانی‌های انتخاب فوق العاده‌ای خواهد بود. در این سینی مزه پنیر، پنیرهای مختلفی از جمله پنیر پستو سبز، پنیر پستو قرمز، پنیر کممبر، پنیر موزارلا گیلاسی، پنیر گودا و پنیر بلوچیز علاوه بر آن مزه‌های خوشمزه‌ی دیگری چیده شده است. تقریبا می‌توان گفت در این سینی طعم‌های متنوعی از پنیرها برای انواع سلیقه‌ها وجود دارد.

در صورتی که می‌خواهید در جمع دوستانه میز پذیرایی شما جذاب باشد بهتر است در کنار سینی فینگر فود از میکس پنیر هم استفاده کنید. میکس پنیر از سه نوع پنیر نیمه سخت پراتو به رنگ نارنجی، پستو سبز و پستو قرمز است که به صورت مکعب‌های کوچک و دوست داشتنی برش خورده است. این پنیرها با رنگ‌های جذابشان روی میز پذیرایی به مهمانان چشمک می‌زنند. طعم متفاوت پنیر دودی یا همان پنیر رشته‌ای را در کنار میکس پنیر حتما امتحان کنید.

سینی-مزه-کالباس

هرچقدر بزرگ‌تر شدیم تجملات و جذابیت مهمانی‌ها بیشتر شد و سبک پذیر‌‌ایی‌ها تغییر کرد. ظرف‌های کوچک جای ظرف‌های بزرگ را گرفتند و انواع فینگر فودها روی میز مزه تولد چیده شد. شاید شما هم تولدی در پیش داشته باشید و در فکر این هستید که چطور مهمانی باشکوه و پذیرایی هیجان انگیزی داشته باشید. مزبار در مهمانی‌ها و تولدها شما را تنها نمی‌گذارد. پیشنهادهای مزبار برای جشن تولد سینی مزه توناتو است، که مزه‌های مختلف از انگور گرفته تا ژامبون توناتو و پنیر گودا و … ، مزه‌های فوق العاده‌ای در کنار هم چیده شده است.

اگر می‌خواهید سینی مزه کالباس یا یک محصول پروتئینی داشته باشد به سراغ سینی مزه و میکس پنیر، سینی مزه و موزارلا، سینی مزه و موزارلا پستو، سینی مزه توناتو و سینی مزه و پنیر مزبار بروید که انتخاب‌های جذاب و عالی هم برای پذیرایی و هم برای هدیه دادن هستند.

پنیرها هم باید یادی از اجدادشان کنند، که روزی فقط در سفره صبحانه حاضر می‌شدند و صاحبان خانه آن‌ها را با چای و تکه‌های نان میل می‌کردند، ولی این روزها پنیرها برای خودشان برو بیایی بر سر سفره و میزهای پذیرایی دارند. مزه پنیرها به یکی دو تا ختم نمی‌شوند، بلکه در طعم‌ها، رنگ‌ها و مزه‌های بی‌نظیری گسترده شدند. می‌توان گفت گل سرسبد سینی‌های مزه شدند و بدون آن‌ها در سینی‌های مزه پنیر طعم هیجان انگیز را تجربه نخواهید کرد. به همین دلیل است که مزبار در اغلب سینی‌های مزه از انواع پنیر مزه‌ها استفاده کرده تا لحظاتی فوق‌العاده برای شما رقم بزند.

در این مقاله مطالبی درباره انواع سینی مزه پنیر، تاریخچه پنیر، تهیه سینی مزه، انواع سینی مزه برای مراسمات، جشن‌ها و مهمانی‌ها ارائه نموده‌ایم. مزبار زمان کم شما برای مهمانی‌هایتان جبران و نگرانی‌های شما برای پذیرایی را برطرف خواهد کرد.

منبع: https://www.idfa.org/history-of-cheese

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید