Feature-Persian-Rice-Tahdig-Tahchin

فینگر فود غذایی است که به‌صورت قالبی و تک‌نفره سرو می­گردد. به همین دلیل مهمانان علاقه زیادی به امتحان کردن طعم آن دارند. تنوع فینگر فودها بسیار زیاد است اما از بین آن‌ها انواع فینگر فود های ایرانی از محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار هستند.

اگر می‌خواهید مهمانی که ترتیب داده‌اید در خاطر مهمانان باقی بماند، انواع فینگر فود های ایرانی را برای پذیرایی انتخاب کنید. این غذاها عطروطعم بهشتی غذاهای اصیل ایرانی را به همراه دارند و چشیدن طعم هر لقمه از آن‌ها مهمانان را به‌روزهای گذشته می‌برد که در دوران کودکی بر سر سفره پدربزرگ مادربزرگ‌ها حضورداشته‌اند.

همچنین افرادی که در طول هفته به دلیل مشغله فراوان موفق به امتحان کردن طعم یک غذای ایرانی نمی‌شوند، با دیدن میز مزه‌ای که بر روی آن انواع فینگر فود های ایرانی به چشم می‌خورد هیجان‌زده شده و بارها از میزبان به دلیل انتخابش تشکر می‌کنند؛ زیرا سرو غذاهای محبوب ایرانی به‌صورت فینگر فودهای کوچک این امکان را برای مهمانان فراهم می‌کند که بتوانند طعم تک‌تک این غذاهای بندانگشتی را در ساعاتی که در مهمانی حضور دارند امتحان کنند.

از محبوب‌ترین فینگر فودهای ایرانی می‌توان به ته‌چین زرشک‌پلو با مرغ، باقالی‌پلو با گوشت، آلبالوپلو با مرغ، لوبیاپلو با گوشت، کاناپه کشک‌بادمجان و کاناپه میرزاقاسمی اشاره کرد.

پذیرایی با انواع فینگر فود های ایرانی در یک سینی

ته‌چین زرشک‌پلو با مرغ یکی از انواع فینگر فود های ایرانی است که به‌صورت تک‌نفره و قالبی سرو می‌شود. عطر زعفران و طعم زرشک تازه‌ای که در تهیه این ته‌چین استفاده‌شده، آن را به غذای ایرانی ویژه و منحصربه‌فرد تبدل کرده است و تمام افراد حاضر در مهمانی در هر رده سنی که باشند علاقه زیادی به امتحان کردن طعم ته‌چین‌های قالبی سرو شده خواهند داشت.

ته-چین-زرشک-پلو

باقالی‌پلو با گوشت در بین انواع فینگر فود های ایرانی رتبه دوم را به دلیل عطروطعم بی‌نظیرش از آن خودکرده است. برای تهیه این لقمه بهشتی از برنج ایرانی، شوید تازه، گوشت و باقالی استفاده‌شده و مزه آن هیچ تفاوتی با غذای اصلی که به‌صورت سنتی سرو می‌شود ندارد.

ته-چین-باقالی

آلبالوپلو با مرغ باوجود طعم ملس و ظاهر جذابی که به دلیل دانه‌های آلبالو دارد نیز از پرطرفدارترین غذاهای سنتی ایرانی است. این غذا نیز با توجه به این‌که در رده محبوب‌ترین غذاهای سنتی قرار می‌گیرد، به‌عنوان فینگر فود برای سرو در نظر گرفته‌شده است.

از دیگر انواع فینگر فود های ایرانی که درون سینی فینگر فود به چشم می‌خورد می‌توان به لوبیاپلو با گوشت اشاره کرد. این غذا از برنج درجه‌یک ایرانی، گوشت و لوبیای تازه تشکیل‌شده که علاوه بر طعم جذاب و به‌یادماندنی دارای خواص فراوانی است. به همین دلیل افرادی که علاقه‌مند هستند از غذاهای ایرانی برای میز مزه استفاده کنند، لوبیاپلو قالبی را نیز سفارش می‌دهند.

ته-چین-لوبیا

هر یک از این غذاها را می‌توانید به‌صورت جداگانه و با توجه به تعداد مهمانان سفارش دهید؛ اما اگر به نوع رنگ‌بندی و زیباتر شدن میز پذیرایی خود اهمیت می‌دهید و علاقه‌مند هستید که فینگر فود ها را با بهترین چیدمان در کنار هم داشته باشید، سرو چند نمونه از انواع فینگر فود های ایرانی که درون یک سینی قرار دارند بهترین انتخاب ممکن خواهد بود.

کاناپه کشک‌بادمجان و کاناپه میرزاقاسمی

باوجود این‌که بسیاری از افراد در رژیم یا پرهیز غذایی هستند و نمی‌توانند از بین انواع فینگر فود های ایرانی گزینه‌هایی که در مواد اولیه آن‌ها از برنج یا گوشت استفاده‌شده را امتحان کنند، کاناپه کشک‌بادمجان و کاناپه میرزاقاسمی نیز به‌صورت دو فینگر فود متفاوت ارائه‌شده است. تا تمام افرادی که در مهمانی حضور دارند بتوانند طعم بی‌نظیر غذاهای سنتی ایرانی را امتحان کنند.

برای تهیه کاناپه کشک‌بادمجان از بادمجان، نان تست و پنیر و برای کاناپه میرزاقاسمی از بادمجان، گوجه، سیر، پنیر و نان تست استفاده‌شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید